וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: צפוי סבב שיחות נוסף עם ישראל; מצפים להקלות בעזה

דובר הנשיאות איברהים קלין סירב לנקוב במועד הצפוי להמשך המגעים לפיוס בין הצדדים, והוסיף כי לאחר נרמול היחסים, אנקרה תבחן כיצד היא תוכל לשמש מתווכת בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(קלין, לפני כשבועיים: "לא נוותר על הדרישה להסיר את המצור מעל עזה")

דובר נשיאות טורקיה איברהים קלין מסר היום (שני) כי צפוי סבב נוסף של שיחות עם ישראל, במסגרת מגעי הפיוס בין המדינות - כך דווח בכלי התקשורת הטורקיים. קלין מסר את הדברים במסיבת עיתונאים באנקרה, אולם לא נקב במועד הצפוי לסבב הנוסף.

הוא הוסיף כי לאחר נרמול היחסים בין ירושלים לאנקרה, טורקיה תבחן כיצד היא תוכל לשמש מתווכת בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני. כמו כן, מסר: "אנו מצפים מישראל לנקוט את הצעדים הדרושים על מנת לשפר את המצב ההומניטרי ברצועת עזה".

עוד בוואלה! NEWS:
המטה ללוחמה בטרור: הפיגוע באיסטנבול לא כוון נגד ישראלים
הפיתוח הישראלי שהציל את הטנק הטורקי מפגיעת טיל של דאעש. צפו
בצל המגעים לפיוס: השר שטייניץ שוחח עם ארדואן בוושינגטון

יום חורף בחאן יונס שברצועת עזה, פברואר 2016. רויטרס
"מצפים מישראל לנקוט את הצעדים הדרושים". חאן יונס, רצועת עזה/רויטרס

בדבריו, התייחס קלין גם ללחימה בסוריה, והבהיר כי המלצתה של טורקיה להקמת "אזורים בטוחים" לאזרחים בתחומי סוריה, על מנת לאפשר לפליטים להישאר במדינה, עדיין תקפה, והוסיף כי יש לקדם זאת בשיתוף עם הקואליציה הבינלאומית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). זאת לאחר דברים שאמרו בנושא אתמול קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, שהבהירו כי יש לקדם זאת רק בשיתוף עם האופוזיציה הסורית.

קלין טען כי הקמת האזורים הבטוחים יאפשר גם הגנה על העיירות הסמוכות לגבול טורקיה-סוריה, כמו קיליס, שהופצצה בימים האחרונים על ידי דאעש משטח סוריה. כמו כן, טען קלין כי טורקיה "השלימה לפחות חצי" מהנדרש ממנה במסגרת ההסכם עם האיחוד האירופי להשבת מבקשי מקלט לטורקיה, והעריך כי ההקלות באשרות כניסה לאיחוד האירופי עבור אזרחי טורקיה יושלמו עד סוף יוני.

נשיא ארה"ב ברק אובמה וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מחייכים האחד אל השני במהלך מסיבת עיתונאים בהאנובר, גרמניה. רויטרס
טורקיה "השלימה לפחות חצי" מהנדרש ממנה במסגרת ההסכם עם האיחוד. מרקל ואובמה, אתמול/רויטרס

בצל המגעים לפיוס והאפשרות לשיתוף פעולה בין אנקרה לירושלים בתחום האנרגיה, לפני כשבוע נחשף ברשת הבינלאומית i24NEWS כי שר האנרגיה יובל שטייניץ ערך שיחה קצרה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, בשולי ועידת הגרעין הבינלאומית בוושינגטון בתחילת החודש. שטייניץ נשלח לוועידה כנציג הרשמי של ישראל. לשניים לא נקבעה פגישה מסודרת, והעובדה שהם שוחחו במשך כמה דקות לא הופצה עד כה בכלי התקשורת.

ארדואן נפגש לפני כחודשיים עם משלחת של בכירים ביהדות ארצות הברית, בהם גם אישים הנחשבים מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה זו, שנקבעה באופן מסודר וארכה כשעה, עלו סוגיות הקשורות לפיוס עם ישראל ולחידוש היחסים בין המדינות.

המחלוקת העיקרית כעת בין הצדדים נוגעת לפעילותו של חמאס בטורקיה. לטענת ישראל, משטח המדינה הופעלו חוליות טרור שביצעו פיגועים נגד אזרחים ישראלים. במקביל, הטורקים דורשים שישראל תקל משמעותית את הסגר על רצועת עזה, דבר המעורר התנגדות לא רק בירושלים, אלא גם בקהיר, על רקע המתיחות בין מצרים לטורקיה וחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully