וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטה ללוחמה בטרור: הפיגוע באיסטנבול לא כוון נגד ישראלים

24.4.2016 / 16:10

למרות החמרת אזהרת המסע לטורקיה, המטה קבע כי מטרת הפיגוע שביצעו אנשי דאעש בחודש שעבר הייתה לפגוע בתיירות במדינה באופן כללי. בתחילת החודש הוכרו ההרוגים והפצועים נפגעי פעולת איבה

כתב: יניר יגנה, עורך: אביב אברמוביץ', עריכת וידאו: יאיר דניאל, צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; צילום סטילס: באדיבות המשפחה

("בור ענק": אבי דמרי, שאיבד את רעייתו בפיגוע, מתקשה להתאושש)

המטה ללוחמה בטרור מסר היום (ראשון) כי הפיגוע בשדרות איסתיקלאל שבאיסטנבול בחודש שעבר, שבו נהרגו שלושה תיירים ישראלים ותייר איראני, לא כוון נגד ישראלים באופן ספציפי. לדברי המטה, הכפוף למשרד ראש הממשלה, מטרת הפיגוע, שבוצע על ידי מחבלים המזוהים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), הייתה לפגוע בענף התיירות בטורקיה באופן כללי.

חרף ההערכה המחודשת של המטה, שפתח בחקירת המקרה בחודש האחרון, אזהרת המסע החמורה שפורסמה בסוף החודש שעבר לא שונתה. המטה ללוחמה בטרור הודיע אז על החמרת אזהרת המסע הקיימת לטורקיה מרמה 3, שמשמעותה איום קונקרטי בסיסי, לרמה 2, שמשמעותה איום קונקרטי גבוה. בהתאם לכך, הומלץ לציבור להימנע מביקור במדינה ולשוהים בה נאמר כי כדאי לעזוב בהקדם האפשרי.

עוד בוואלה! NEWS:
הפיגוע בטורקיה הוגדר פעולת איבה: "הכרה חשובה, אנשים חזרו בארונות"
"הטרור הרחיק את כולם": טורקיה מתקשה לחזור לשגרה
ארדואן שוחח עם ריבלין: "מוכנים לשתף פעולה עם ישראל נגד הטרור"

הלווית שמחה דמרי, בית העלמין בדימונה. 21 במרץ 2016. AP
"תשתיות הטרור במדינה ממשיכות לקדם פיגועים נוספים". הלווייתה של שמחה דמרי בבית העלמין בדימונה/AP

בהודעה נכתב כי הפיגוע שאירע במרכז איסטנבול, והביא לפציעתם של 36 בני אדם, שב וממחיש את האיום הגבוה בטורקיה מצד גורמי "המדינה האיסלאמית", שבכוונותיהם לפגוע ביעדי תיירות, ומוכיח כי יכולותיהם להוציא לפועל פיגועים נוספים הן גבוהות. צוין כי "תשתיות הטרור במדינה ממשיכות לקדם פיגועים נוספים לפגיעה ביעדי תיירות ברחבי תורכיה, בכללם תיירים ישראלים".

בתחילת החודש, החליט משרד הביטחון להכיר בהרוגים הישראלים – שמחה דמרי, יונתן שור ואברהם גולדמן – ובעשרת הפצועים נפגעי פעולת איבה. בהתאם להחלטתו של הסגן הבכיר ליועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד ידידיה אורון, משפחות ההרוגים והנפגעים הנוספים יזכו לתגמולים המגיעים לנפגעי פעולות איבה, על פי החוק.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אפריל 2016. AP
"ישראל הודתה לטורקיה על מאמציה". ארדואן/AP

מיד לאחר הפיגוע פתח משרד הביטחון בתהליך בדיקה של נסיבות האירוע ומטרותיו, כמתחייב בחוק. הרשות המאשרת במשרד הביטחון פנתה לגורמים הרלוונטיים, על מנת לקבל את הפרטים הנדרשים באשר לנסיבות הפיגוע. על פי הודעת משרד הביטחון, מתוך החומר שהוצג בפני הרשות, עולה כי ישנו יסוד סביר להנחה שהפיגוע כוון נגד ישראלים.

בנאום שנשא כשבוע לפני כן נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במכון ברוקינגס שבוושינגטון, בשולי ועידת הגרעין העולמית בבית הלבן, הוא הבהיר כי הפיגוע באיסטנבול לפני כשבועיים "לא כוון נגד ישראלים". עם זאת, הוא הבהיר כי אנקרה וירושלים שיתפו פעולה לאחר הפיגוע. "ישראל הודתה לטורקיה על מאמציה, ואנחנו נמצאים בקשר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully