וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל המואשם בהריגה שוחרר לחופשת חג: "איננו אויבי העם"

22.4.2016 / 9:52

אלאור אזריה, ששהה במעצר פתוח במהלך משפטו, ישוב עם צאת החג במוצאי שבת למעצר. חברים ובני משפחה קיבלו את בואו בשירים ובמחיאות כפיים. אביו הודה על התמיכה: "תודה לשופטים שנתנו לו לצאת לחג"

עריכה: אביב אירגז

סמל אלאור אזריה, החייל היורה מחברון, שוחרר הבוקר (שישי) ממעצר כדי לבלות את ליל הסדר בחיק משפחתו ברמלה. עם צאת החג במוצאי השבת ישוב אזריה למעצר. אזריה התקבל בביתו על ידי חברים ובני משפחה, בשירים, בצהלולים ובמחיאות כפיים. אביו אמר: "תודה רבה על התמיכה, תודה רבה לשופטים שנתנו לו לעשות את החג בבית. בעזרת השם שכל העניין הזה יסתיים ואנחנו נחזור להיות משפחה רגילה. אנחנו אוהבי המדינה לא אויבי המדינה".

בתחילת השבוע התיר בית המשפט הצבאי ביפו לפרסם את שמו של אזריה, שנותר חסוי במשך קרוב לחודש, מאז ירה במחבל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון, בחג פורים. בדיון שהתקיים אז התקבלה בקשת התביעה הצבאית להאריך את מעצרו של אזריה עד לתום ההליכים, אך יחד עם זאת החליט השופט סא"ל רונן שור להיענות לבקשת הסנגורים ולשחררו לחג הפסח. אזריה מואשם בהריגה וכן בהתנהגות שאינה הולמת ושוהה במהלך משפטו במעצר פתוח בבסיס צה"ל.

בכתב האישום נגד אזריה נכתב כי ביצע את הירי ללא הצדקה מבצעית וכי פעל בניגוד לכללי הפתיחה באש, בעוד המחבל היה "שכוב, פצוע על הקרקע, לא ביצע עוד תקיפה ולא היווה סכנה מידית ומוחשית לנאשם או לאזרחים ולחיילים שהיו במקום". את אזריה מייצגים עורכי הדין איל בסרגליק, אילן כץ, בנימין מלכא וכרמית שחיבר. עו"ד בסרגליק אמר בדיון בהארכת מעצרו של אזריה כי "יש ראיות נוספות שהתגלו לנו שרק מחזקות את טענות החייל. החייל כבר לא בתפקיד לחימה והנשק לא נתון בידו. אין פה שום חשש לשלום הציבור או סיכון צבאי".

עוד בנושא:
כאלפיים בלבד השתתפו בעצרת למען החייל בת"א; אמו: "מתפללת שתהיה בן חורין"
"לוחם או כלום": בדיוק כשאלאור צעד בדרך המלך - הוא לחץ על ההדק
אישום בהריגה נגד החייל מחברון: בית המשפט התיר לפרסם את שמו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזריה, עם אמו ואחותו, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שלישי השבוע התקיימה בכיכר רבין בתל אביב עצרת תמיכה באזריה, בניצוחו של איש התקשורת שרון גל, המייעץ למשפחת החייל. לעצרת הגיעו כ-2,000 בני אדם ונאמו בה בני משפחתו של אזריה, נציגי משפחות שכולות וגל עצמו. כמו כן הופיעו בעצרת זמרים, בהם מושיק עפיה וסאבלימינל. בקהל העצרת נכחו גם חברי הכנסת מהליכוד, אורן חזן ונאוה בוקר. באי העצרת הניפו שלטים בעד אזריה ונגד שר הביטחון משה יעלון, והיו בהם מי שהשמיעו קריאות גנאי כגון "מוות לערבים" ו"מוות לשמאלנים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו אוהבי המדינה", אלאור עם משפחתו מחוץ לביתו ברמלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully