וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בתום הוועידה בסעודיה: "מחויבים להגן על האזור מאיראן"

21.4.2016 / 21:50

ברקע המתיחות עם ריאד סביב מדינות וושינגטון באזור, נשיא ארה"ב הדגיש כי חרף הסכם הגרעין עם טהראן וושינגטון מודעת להתנהגותה הבעייתית. ואולם, הוא הבהיר: "לא מעוניינים בעימות"

ברקע המתיחות בין ארצות הברית למדינות המפרץ, הנשיא ברק אובמה הבטיח היום (חמישי) להגן על הממלכות הסוניות באזור מפני האיומים הנשקפים מצדה של איראן. אובמה אמר את הדברים בתום ועידת הפסגה בריאד של מועצת מדינות המפרץ. הוא הבהיר כי מנהיגי מדינות המפרץ אמרו כי הם מחויבים למלחמה בדאעש ולהפחתת המתיחות הדתית באזור.

"כחלק ממדיניותה של ארצות הברית, אני מחויב להשתמש בכל האמצעים שיש בכוחנו כדי להגן על האינטרסים שלנו במפרץ ולהרתיע ולהתמודד עם האיומים החיצוניים נגד בעלות בריתנו ושותפותינו", הדגיש אובמה. "למרות הסכם הגרעין, כולנו חולקים את החשש מהמדיניות של איראן". ואולם, הוא אמר כי יש צורך לקיים "דו שיח" עם טהראן והדגיש כי לאף אחת מהמדינות שהשתתפו בוועידה יש אינטרס להגיע לעימות עמה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וסלמאן מלך ערב הסעודית בוועידת פסגה בריאד, 21 באפריל 2016. רויטרס
היחסים מתוחים. סלמאן מלך ערב הסעודית ואובמה, היום/רויטרס

מנגד, נשיא ארצות הברית לא הכחיש כי יש מתיחות בין וושינגטון למדינות המפרץ: "מה שנכון לגבי ארצות הברית ול-GCC (מועצת מדינות המפרץ), ונכון לגבי כל בעלי בריתנו וחברינו, הוא שלעתים יהיו מחלוקות". בתקשורת הממלכתית בערב הסעודית שידרו את המנהיגים ישובים בשולחן עגול גדול מתחת לנברשת גדולה, כשאובמה יושב כשמשמאלו המלך סלמאן ומימינו יורש העצר של אבו דאבי שייח מוחמד בין זייד א-נהיין.

ואולם, התסכול הגובר של מדינות המפרץ מצעדיו של נשיא ארצות הברית בשנים האחרונות הוביל לכך שביקורו הרביעי – וככל הנראה האחרון - בממלכה הסונית היה פחות מתוקשר בהשוואה לפעמים קודמות. המלך אף לא הגיע לקבלו בשדה התעופה בריאד, כשנחת בו אתמול. פרט לאיראן ולצניחת מחירי הנפט, אובמה תיאר גם מדינות המפרץ כמאוחדות במחויבותן להביס את דאעש. הוא אמר כי מנהיגי האזור הסכימו להגביר "את תרומתן למאבק" בארגון הסוני הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully