וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבריחו בשר מחו"ל ושיווקו אותו בישראל ללא פיקוח תברואתי"

21.4.2016 / 12:50

כתב אישום נגד 7 תושבי ירושלים והסביבה הוגש לבית משפט השלום בעיר, לפיו הבריחו בשר בטענה כי נועד למכירה בשטחי הרשות. לאחר שאוחסן במפעל פלסטיני, הועבר עם תעודות מזויפות למכירה בישראל

עריכה: ניר חן

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שבעה נאשמים, תושבי הבירה וסביבתה, שעסקו בהברחת בשר מחו"ל ומכירתו בישראל באמצעות הצגתו כבשר המיובא לשיווק ברשות הפלסטינית בלבד. על פי כתב האישום, הבשר אוחסן, עובד והוכן לשיווק בשטחי הרשות ללא פיקוח תברואתי, ומשם הועבר לישראל ונמכר כבשר שנשחט ועובד בארץ כדין ותחת פיקוח וטרינרי.

מכתב האישום עולה כי השבעה הגישו בקשות כוזבות, לפיהן הבשר מיועד להפצה בשטחי הרשות הפלסטינית בלבד. לאחר הברחתו מנמל חיפה למפעל בא-רם, החליפו הנאשמים את המדבקות והארגזים שהם אוחסן הבשר והעבירו אותו לשטח ישראל. כמו כן, צוין בכתב האישום, הוסיפו הנאשמים תיעוד וטרינרי כוזב ותעודות משלוח שקריות למשלוחי הבשר. המסמכים המזויפים העידו לכאורה על כך שהבשר עובד בישראל ועבר בדיקה וטרינרית, זאת על אף שהמזון או תנאי אחסונו לא נבדקו בשום שלב.

עוד תואר בכתב האישום כי בישראל מכרו הנאשמים את הבשר תוך הצגתו ככזה שיוצר בארץ ועבר פיקוח כנדרש על פי דין. מהמכירות הרוויחו הנאשמים יותר מ-20 מיליון שקלים, וכדי להסוות את מקור הבשר ואת זהות בעליו המקוריים, השתמשו ברישום כוזב של בעלות בחברות, ברישום חשבוניות מזויפות המעידות על רכישת בשר מספקים ישראליים ובערבובו של הבשר המוברח עם בשר שנקנה בארץ באופן חוקי. הפרקליטות ביקשה לעצור שלושה מהנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים.

עוד בוואלה! NEWS:
סרבן הגט שהוטל עליו חרם נעלם: "חשש שאשתו תישאר עגונה"
מחאת השווארמה: המסעדות בעזה שובתות בגלל הוזלת מחירים
ערב חג עמוס בנתב"ג: 70 אלף נוסעים צפויים לעבור בשדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully