וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנט בהרווארד לציפי לבני: "איך ייתכן שאת כל כך מסריחה?"

בכנס שבו השתתפה ח"כ לבני בבית הספר למשפטים של הרווארד הפנה אליה סטודנט שאלה אנטישמית. נשיאי אגודת הסטודנטים גינו את דבריו ואמרו כי מדובר ב"רטוריקה בוטה". הוא התנצל בעקבות הגינויים

עריכה: ניר חן

(ראיון עם ח"כ ציפי לבני באולפן וואלה! NEWS על חוק העמותות)

ח"כ ציפי לבני השתתפה בשבוע שעבר בכנס בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת הרווארד, שנערך בחסות התכנית למשא ומתן. במהלך הכנס נשאה לבני דברים בפני כ-150 סטודנטים ואנשי סגל. לאחר מכן שמעה לבני שאלות מהקהל, אז תקף אותה אחד הסטודנטים והפנה לעברה שאלה אנטישמית.

"השאלה שלי לציפי לבני - איך ייתכן שאת כל כך מסריחה?", שאל הסטודנט, ששמו לא פורסם. על פי ה"אובזרבר" הבריטי, מדובר בנשיא ארגון סטודנטים בקמפוס. "זה לגבי הריח שלך, הריח של ציפי לבני, הוא מאוד מסריח", הוסיף.

נשיאי אגודת הסטודנטים בבית הספר למשפט עברי, ג'רמי סלינג'ר וז'קלין וולפאו, גינו את הדברים ואמרו כי מדובר ב"רטוריקה אנטישמית בוטה". הודעת הגינוי פורסמה גם בעיתון עצמאי המופץ בבית הספר למשפטים. בהודעת הגינוי נכתב כי "הנאצים קידמו את רעיון ה'ריח' של היהודים כלק מהתעמולה שלהם להצגת היהודים כעם נחות".

"בושה למוסד הזה ועלבון לערכים"

שלשום הצטרפה לגינויים גם דיקנית בית הספר למשפטים, מרתה מינוו, ואמרה כי מדובר ב"אירוע מטריד". בהודעה ששלחה לסטודנטים ולחברי הסגל בבית הספר ציטטה מינוו את ההערה האנטישמית שהופנתה לעבר לבני וכתבה כי "ההערה המעליבה הפרה את האמון והכבוד שאנו מצפים מהקהילה שלנו. רבים תופסים את המקרה כאנטישמי, ואף אחד לא חושב שזה היה הולם". היא הוסיפה כי המקרה הוא "בושה למוסד הזה ועלבון לערכים שאנו מבקשים לקיים".

בעקבות הגינויים פרסם הסטודנט התנצלות. "נראה שיש קצת בלבול, אני לעולם לא אקרא למישהו 'יהודי מסריח', בשום פנים ואופן. כל הערה בנוסח זה היא דוחה לחלוטין", כתב בהודעה שפורסמה בעיתון בקמפוס. "אני נחרד מהמחשבה שחלק מהקוראים האמינו שאני מסוגל לומר דבר כזה. אם הייתי חושב שדבריי יתפרשו כאנטישמיים – לא הייתי אומר זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בתגובה לאירוע אמרה לבני כי "גם אם התקרית ארכה כמה שניות, תגובת השרשרת הובילה לתוצאה מרשימה: ההתארגנות המיידית של הסטודנטים שפנו לאוניברסיטה, הוציאה מיד הודעה פומבית שמוקיעה את האנטישמיות ואוסרת על התבטאויות כאלה, כך שהסטודנט נאלץ להתנצל פומבית. אבל הבעיה האמיתית היא לא רק המקרה הזה אלא שהאנטישמיות וה-BDS צוברים תאוצה בקמפוסים. אני המשכתי במסע ההסברה שלי שם וחזרתי ארצה, אבל הסטודנטים שם, היהודים ותומכי ישראל, נשארים להתמודד עם הבעיה. אני שמחה שהייתי שם כדי לסייע במתן כלים ותמיכה ולהבין מקרוב את מה שהם עוברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully