וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון לשיקום היחסים: אובמה נפגש עם מלך ערב הסעודית בריאד

הנשיא האמריקני הגיע לביקור קצר, בצל ביקורת מבית על שיתוף הפעולה עם המשטר הסעודי ומצד המדינות הערביות על מדיניות החוץ של הבית הלבן. אובמה קיווה לקדם "שלום קר" בין מדינות האזור לאיראן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגש אתמול (רביעי) עם סלמאן מלך ערב הסעודית, במהלך ביקור בריאד, לקראת ועידת מדינות המפרץ. "העם האמריקני שולח את ברכותיו, ואנחנו מודים לך על הכנסת האורחים", אמר אובמה בפתח הפגישה, שארכה שעתיים, בצל ביקורת קשה מבית בשל שיתוף הפעולה עם המשטר הסעודי, שמצב זכויות האדם בו שנוי במחלוקת.

למשקעים שליוו את ביקורו הרשמי הרביעי של הנשיא אובמה בריאד, הצטרפה גם ביקורת מצד בית המלוכה הסעודי. בכלי התקשורת הערביים צוין כי קבלת הפנים המצומצמת יחסית לפמלייתו של הנשיא האמריקני בשדה התעופה בריאד מעידה על ניסיון להעביר מסר ברור לבית הלבן בדבר חוסר שביעות הרצון של ערב הסעודית.

עוד בוואלה! NEWS:
הבידוד הערבי מעמיק: ירדן מחזירה את שגרירה מאיראן להתייעצויות
"יום האדמה" במצרים: נעצרו 50 מתנגדים להעברת האיים לערב הסעודית
חצי מהצעירים במדינות ערב: דאעש הוא האיום הגדול ביותר לאזור

ביקור נשיא ארצות הברית ברק אובמה בריאד, 20 באפריל 2016. AP
קבלת פנים צנועה. ריאד, אתמול/AP

שני המנהיגים שוחחו בעיקר על הסכם הגרעין עם איראן, המלחמה בסוריה, היציבות האזורית והמאבק בארגונים "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואל-קאעדה. נושאים אלה צפויים לעמוד במרכז הדיונים גם בוועידת מדינות המפרץ שתיפתח היום. זמן קצר לפני כן, ייפגש אובמה הבוקר עם יורש העצר של אבו דאבי, הנסיך שייח מוחמד בן זיד א-נהיאן.

שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר וראש סוכנות הביון CIA ג'ון ברנן הצטרפו לאובמה בביקור. קרטר נועד אתמול עם מקביליו ממדינות המפרץ, וקרא לתמיכה כלכלית ומדינית נרחבת לממשל העיראקי. גורמים בבית הלבן קיוו כי הביקור יסייע בהידוק היחסים בין וושינגטון לריאד, שנפגמו לאחרונה, אולם הם הבהירו כי חילוקי הדעות בין שתי המדינות, בין היתר בנוגע למצב זכויות האדם ולהסכם עם איראן, יישארו על כנן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אשטון קרטר וג'ון ברנן בביקור נשיא ארצות הברית ברק אובמה בריאד, 20 באפריל 2016. AP
הצטרפו לביקור. קרטר וברנן, אתמול/AP

דבריו של אובמה לאחרונה, שטען כי הסעודים והאיראנים צריכים "לחלוק בשכונה" עוררו תרעומת בריאד. מרבית מדינות המפרץ הביעו ביקורת על מדיניות החוץ של ממשל אובמה, שבחר למשוך את ידו מאזור זה של העולם, וכך אפשר את עליית איראן במזרח התיכון. אובמה, מצדו, דיבר על רצונו לשכנע את המדינות האלה לקדם "שלום קר" עם טהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully