וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בישראל? האו"ם משנה את יחסו להפללת צרכני סמים קלים

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לניו יורק

21.4.2016 / 7:30

נייר עמדה בלתי-מחייב שיאומץ בכנס האו"ם בנושא קובע כי יש להפחית את הדגש שהושם על האכיפה הפלילית של עבירות הנוגעות לשימוש בסמים הקלים. ח"כ זנדברג שהגיעה לכנס אמרה לוואלה! NEWS: ההחלטה עשויה להשפיע על המצב בישראל

צולם באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

העולם משנה את גישתו הנוגעת למדיניות ההפללה של צרכני סמים קלים: בבניין האו"ם שבניו יורק מתקיים השבוע כנס בן שלושה ימים, שבמסגרתו יאמצו 193 המדינות החברות בארגון נייר עמדה חדש, שיחליף את מדיניות האו"ם בנוגע ליחס לסמים קלים. לפי המסמך, הדגש יעבור מאכיפה פלילית להפניית משאבים לטיפול במשתמשים. בין הנציגים שמשתתפים בדיונים נמצאת גם ח"כ תמר זנדברג (מרצ), שעומדת בראש הוועדה למאבק בנגע הסמים בכנסת.

בשיחה עם וואלה! NEWS בכניסה לבניין האו"ם אמרה זנדברג כי מדובר בהחלטה משמעותית, שעל אף האופי ההצהרתי שלה, יכולות להיות לה השלכות בעתיד גם על המדיניות בישראל. "ישראל שלחה משלחת מאוד מכובדת לדיונים כאן והרבה מדינות בעולם הולכות לכיוון הזה. עכשיו יש לנו אילן באמת גבוה להיתלות בו", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: קטין שעובד בשטיפת מכוניות דרס למוות בת 3 בביתר עילית
מחליפה קידומת: המלכה אליזבת השנייה חוגגת יום הולדת 90
"צעקתי 'תגמרו אותו' - ותוך שנייה כולו בער": שחזור רצח אבו חדיר

כנס המלחמה בסמים בעצרת הכללית של האו"ם, ניו יורק. אפריל 2016. רויטרס
מאמצים נייר עמדה חדש. כנס האו"ם בנושא המאבק בסמים, היום/רויטרס

"הפעם האחרונה שהעצרת הכללית של האו"ם התכנסה לדון בנושא הייתה בשנת 1998, ואז היא הכריזה מלחמה בסמים ואמרה שתוך עשר שנים העולם יהיה נקי", אמרה זנדברג. היא הוסיפה כי בפועל אירע ההפך מהמתוכנן: "בעיית הסמים רק התגברה, ומדינות העולם התחילו לשאול את עצמן למה, ואולי הכיוון שלהן לא נכון".

לדבריה, "נייר העמדה שמאומץ כאן היום הוא שינוי כיוון היסטורי, כיוון שהוא אומר שבעיית הסמים היא לא בעיה של עבריינים אלא בעיה של קורבנות, ולכן לא צריך להעניש את הצרכנים - אלא לטפל בהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תמר זנדברג בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"שינוי כיוון היסטורי". זנדברג/ניב אהרונסון

זנדברג ציינה כי כל 193 המדינות הסכימו לחתום על נייר העמדה. "הוא התקבל בקונצנזוס אחרי תהליך ארוך של דין ודברים", הדגישה. "יש פה הבנה שבמקום אכיפה והפללה, מדובר בסוגיות של בריאות הציבור. אחרי כל המלחמה שהשקענו נגד צרכני הסמים, יש כאן הבנה שהיא הייתה מיותרת ואולי בעצם מזיקה".

כשנשאלה זנדברג כיצד מתיישב שם הוועדה שבראשה היא עומדת, "המאבק בנגע הסמים", עם הפעילות שלה בכלל, ועם האירוע הנוכחי בפרט, ענתה: "הדברים כאן מתחילים לעלות בקנה אחד, כי מה נובע מההחלטה הזו? שאם הצרכן הוא קורבן, אם נפליל אותו אז נפגע בו. ומצד שני, כל אותם משתמשים חברתיים שלא פוגעים באף אחד, אנחנו סתם מפלילים אותם ומבזבזים כל כך הרבה משאבי אכיפה, שבמיוחד בישראל צריך אותם לדברים אחרים. המדיניות הליברלית מתחילה לצבור נפח בכל העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully