וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רבע מהישראלים התנסו בקנאביס, 58% נגד הפללת משתמשים

20.4.2016 / 19:55

כמעט פי 2 מתנגדים להפללת משתמשי קנאביס לעומת תומכים, ללא קשר לגיל. כמות המתנסים גבוהה יותר עד גיל 34 ובקרב חילונים, שיותר מהם מתנגדים להפללה. "הגיע הזמן להתקדם למדיניות אחרת"

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

(קידום לגליזציה של קנאביס במסגרת פסטיבל בירושלים, ינואר 2016)

כ-58% מהישראלים מתנגדים לנקיטת הליכים פליליים נגד אזרח שנתפס משתמש בקנאביס – כמעט פי שניים מהתומכים, שמהווים 31%. כך עולה מסקר חדש של חברת ונקו, עסק חברתי לקידום לגליזציה, בשיתוף עמותת "קאנה – העמותה הישראלית לקנאביס אחראי", לכבוד "יום המריחואנה הבינלאומי" שמתקיים היום ברחבי העולם. הסקר מבקש לחשוף פרטים חדשים על תרבות צריכת הקנאביס בישראל ועל עמדת הציבור הישראלי בנוגע להמשך רדיפת צרכני הקנאביס.

על פי נתוני הסקר, שבו השתתפו 506 גברים ונשים דוברי עברית בגילאי 18 ומעלה מן האוכלוסייה היהודית, שיעור המתנגדים לנקיטת הליכים פליליים נגד משתמשי קנאביס גבוה יותר בקרב חילוניים. זאת, בעוד ששיעור התומכים גבוה יותר בקרב דתיים. באופן מפתיע, הגיל לא משחק פקטור משמעותי בעניין זה.

עוד עולה מהנתונים כי אחד מכל ארבעה התנסה בקנאביס בעבר. שיעור המתנסים אי פעם בקנאביס גבוה יותר בקרב צעירים עד גיל 34 ובקרב חילונים, כאשר 5% מהציבור ציינו כי הם מעשנים לפחות אחת לחודש ועוד 5% דיווחו על עישון בתדירות נמוכה יותר.

לקריאה נוספת:
הדשא של השכן – חקלאים מעוטף עזה מבקשים לגדל קנאביס רפואי
שוטר לשעבר נעצר בחשד שגידל קנאביס במעבדה ביתית בתל אביב
אילת לא צריכה להיות לאס וגאס - היא צריכה להיות אמסטרדם

גידולי קנאביס בישראל בעין עירון, דצמבר 2015. יותם רונן
שיעור המתנסים בקנאביס גבוה יותר בקרב צעירים וחילונים/יותם רונן

מחברת ונקו נמסר: "הסקר הזה הוא עוד הוכחה לטענה שברורה לכולנו – הציבור מאס בנקיטת אמצעים פליליים ובמדיניות הארכאית כנגד צרכני הקנאביס בישראל. אנחנו מצרים על הניתוק העמוק בין גורמי החוק והכנסת לבין הציבור, שנמצא במקום אחר לחלוטין. חוק שרבע מהציבור הישראלי עובר עליו הוא כנראה חוק בעייתי שיש לשנות אותו. הציבור אומר את דברו והגיע הזמן שהמדינה תתחיל להקשיב".

לדברי עמותת קאנה, "הסקר מצטרף לשורה ארוכה של עדויות המצביעות על כך שהגיע הזמן שגם ישראל, כמו יותר ויותר מדינות, תתקדם למדיניות אחראית יותר כלפי צמח הקנאביס. המשך מדיניות של רדיפה, מאסר ואפליה הוא המשך מדיניות בלתי מוסרית, שאינה שונה בשום דרך מאנטישמיות, גזענות, הומופוביה או מיזוגניה".

היום מצוין ברחבי העולם "יום המריחואנה הבינלאומי" בחסותו של ארגון הגג העולמי ללגליזציה של סמים קלים. מטרת היום היא למחות נגד איסור השימוש במריחואנה. היום צוין לראשונה בניו יורק בשנת 1969 בתהלוכה גדולה שהפכה לאירוע שנתי, שהתפשט ברחבי העולם ומתקיים כיום ביותר ממאה מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully