וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למאבטחים ולמנקים: יקבלו מענק של 2,000 שקלים

20.4.2016 / 16:39

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת אישרה צו שיאפשר את המענק המיוחד, שיינתן לעובדים המועסקים בשמירה ובניקיון בשתי פעימות. יו"ר ההסתדרות: "הבאנו בשורה משמעותית לעשרות אלפי משפחות"

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

(הפגנת למען העסקה ישירה של עובדות ניקיון באוניברסיטת תל אביב, שלשום)

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת אישרה היום (רביעי) באופן תקדימי צו שייאפשר מתן מענק של 2,000 שקלים לעובדי קבלן המועסקים בתחומי השמירה והניקיון במגזר הציבורי, כחלק מהסכם מסגרת שהושג בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון בינואר האחרון. זאת, לאחר דיון מיוחד שהתכנס לבקשתו של ניסנקורן.

האישור מעניק למעשה תוקף חוקי למתן המענק, ומסדיר את המנגנון להעברתו לכל עובדי הניקיון והשמירה במגזר הציבורי. הצו קובע כי העובדים יקבלו אלף שקל כבר במשכורתם הקרובה, ואת המחצית השנייה של המענק יקבלו עם כל עובדי המגזר הציבורי בינואר הקרוב.

עשרות סטודנטים הפגינו למען העסקה ישירה של עובדות ניקיון באוניברסיטת ת"א. אבי כהן
יקבלו מענק של 2,000 שקלים. הפגנה למעון עובדות הניקיון באוניברסיטת תל אביב, שלשום/אבי כהן

בתקנות שאושרו היום ישנה גם התייחסות להסכמי מסגרת עתידיים עם העובדים, שעליהם הסכימו ניסנקורן וכחלון. לפי הסכמות אלו, מעתה ואילך בכל הסכם מסגרת שייחתם בין ההסתדרות לבין המדינה ומעסיקים נוספים מהשירות הציבורי, עובדי הניקיון והשמירה במגזר הציבורי יהיו זכאים למענקים חד פעמיים כמו יתר העובדים המועסקים בהעסקה ישירה.

על פי פי דוח הממונה על השכר באוצר, במגזר הציבורי מועסקים עשרת אלפים עובדי קבלן שאינם עובדי ניקיון ושמירה, ושכרם הממוצע הוא כ-5,500 שקל בחודש. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "היום, ערב החג, הצלחנו להביא בשורה משמעותית לעשרות אלפי משפחות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully