וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל חום קיצוני בהודו: עשרות מתו משרב כבד ברחבי המדינה

20.4.2016 / 16:53

יותר מ-160 איש מתו בשבועות האחרונים בדרום הודו ובמזרחה, שם הגיעו הטמפרטורות גם ל-45 מעלות. זאת במקביל לבצורת קשה במדינה, שמשפיעה על כ-300 מיליון מתושביה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

יותר מ-160 בני אדם מתו בדרום הודו ובמזרחה בשבועות האחרונים בשל שרב כבד – כך מסרו אמש (שלישי) גורמים רשמיים במדינה, שהזהירו כי גשמי המונסון, שיביאו להקלה במזג האוויר, יחלו רק בעוד כמה שבועות.

מרבית הקורבנות היו פועלים וחקלאים במדינות טלנגאנה, אנדרה פרדש ואוריסה, על אף שטמפרטורות בגובה של 45 מעלות נרשמו גם במקומות אחרים בהודו. באוריסה, בתי ספר נסגרו לפחות עד 26 באפריל. באנדרה פרדש, הרשויות מחלקות מים וחלב-חמאה לתושבים כדי שלא יתייבשו. במקומות אחרים נקראו התושבים להישאר במקומות סגורים במהלך השעות החמות של היום.

עוד בוואלה! NEWS:
רוחאני יוצא נגד משטרת המוסר באיראן: "כבוד האדם קודם לדת"
"עידן חדש של תעמולה": חופש העיתונות בעולם הידרדר בשנה החולפת
שיירתה של שגרירת ארה"ב דרסה למוות ילד בקמרון

נער רוחץ בנהר בניו דלהי, הודו, בשל החום הכבד, 19 באפריל 2016. רויטרס
נער רוחץ בנהר בניו דלהי בשל החום הכבד, אתמול/רויטרס

י.ק. רדי, גורם רשמי בשירות המטאורולוגי, אמר כי הטמפרטורות היו גבוהות בארבע עד חמש מעלות יותר מהממוצע לחודש אפריל. "בדרך כלל, טמפרטורות כה גבוהות נרשמות בחודש מאי", הסביר.

הודו מתמודדת גם עם בצורת חמורה, שמשפיעה על יותר מ-300 מיליון מתושביה - כרבע מכלל האוכלוסייה. אלפי חקלאים התאבדו, עשרות אלפי חיות משק מתו וגידולים חקלאיים רבים נרקבו. נהרות ואגמים התייבשו ומאגרי מי התהום הצטמצמו. כדי לנסות להתמודד עם המשבר, הרשויות שלחו מכליות מים כדי לסייע לקהילות החקלאיות במדינת מהאראשטרה, אסרו על התושבים לחפור בארות והורו לחקלאים שלא לגדל יבולים הדורשים מים רבים.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully