וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסו לשחזר את דומא": נחשף תא טרור יהודי שביצע פיגועים נגד פלסטינים

הותר לפרסום כי שב"כ עצר שישה חשודים בהתארגנות טרור יהודי, שבין היתר השליכו בקבוקי תבערה לבתים מאוישים של פלסטינים במחאה על מעצר בפרשת הרצח דומא. בין העצורים שלושה קרובי משפחה, שני קטינים וחייל. הם הודו ושחזרו מעשיהם. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

(לפני כשבוע: בית המשפט האריך את מעצרם של חמשת החשודים)

שב"כ חשף תשתית טרור יהודי שביצעה פיגועים נגד פלסטינים בגדה המערבית - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. בין היתר, חברי התשתית חשודים בהשלכת בקבוקי תבערה ורימוני גז לעבר בתים של פלסטינים בעת ששהו בהם אנשים, בתקיפת פלסטינים, בהצתת כלי רכב, בהשחתת רכוש ובעבירות נוספות. בעקבות פעילות מודיעין של שב"כ, בשיתוף היחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י של המשטרה, נעצרו שישה חשודים, ובהם חייל ושני קטינים. ארבעה מהם קרובי משפחה: שלושה אחים וחתן של אחותם. הם הודו ושחזרו את מעשיהם. שניים מהם שוחררו.

לפי הודעת שב"כ, במחצית השנייה של השנה שעברה, בוצעו כמה פיגועי טרור ואירועים אלימים נגד פלסטינים בגוש טלמונים, ובהם שני פיגועים נגד בתים מאוישים של פלסטינים. "המודיעין שנאסף סביב סדרת פיגועים אלה, הצביע על קיומה של התארגנות טרור יהודי בישוב נחליאל שבמערב בנימין", נמסר בהודעת השב"כ.

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: נעצרו 5 צעירים בחשד לפעולות תג מחיר נגד פלסטינים
אב של חשוד ב"תג מחיר": "חושש שיענו אותו כמו את עצורי דומא"
"לא מתביישים?": עימות בין משפחת דוואבשה והנאשמים ברצח

וידאו לדסק - רימוני גז הושלכו לבית ליד רמאללה: "נקמה ד"ש עצורי ציון". רויטרס
רימוני גז הושלכו לבית בכפר ביתילו ורוססה כתובת נאצה. דצמבר 2015/רויטרס

בתחילת החודש החל שב"כ לחקור חשודים בהשתייכות להתארגנות. במהלך חקירתם הודו הנחקרים בפעילות טרור ענפה. לטענת שב"כ, השחזורים שבוצעו בשטח והודאות הנחקרים חשפו התארגנות קיצונית ואלימה, אשר פגעה באופן שיטתי בפלסטינים וברכושם "מתוך מודעות מלאה לאפשרות שיפגעו בחיי אדם, גם לאחר תוצאות הצתת הבית בדומא ואף בהשראתו".

חמישה מהעצורים הם תושבי ההתנחלות נחליאל בבנימין, ובהם שני קטינים, בן 17 ובן 16, וחייל כבן 19. החשודים האחרים: פנחס שנדורפי, בן 22, נשוי תושב קריית ארבע, ואיתמר בן אהרון ומיכאל קפלן, בני 20 מנחליאל. עוד בטרם חקירתם, נגד כמה מהם הוצאו צווי הגבלה מנהליים, לטענת שב"כ "במטרה לנטרל את מסוכנתם".

הפיגועים שפוענחו

30 ביוני 2015 - תקיפת חקלאי פלסטיני במקלות ובגז מדמיע. כתוצאה מכך נפצע החקלאי.

20 בנובמבר 2015 - יידוי בקבוקי תבערה לתוך בית מאויש בכפר מזרעה אל-קבליה בשעת לילה, בזמן שבני המשפחה ישנים. אחד מבקבוקי התבערה נהדף מחלון הבית, ובכך נמנעה פגיעה בנפש. על קירות הבית רוססו הכתובות: "נקמ", "מוות לערבים" ו"יהודים להתעורר".

22 בדצמבר 2015 - ידוי רימוני גז צה"ליים באישון לילה לתוך בית מאויש בכפר ביתילו, כנקמה על המעצרים סביב חקירת הפיגוע בדומא. אבי המשפחה, שהתעורר מהרעש והרגיש קושי בנשימה וצריבה בעיניים, הוציא את אשתו ואת בנו התינוק מהבית. ערנותו ותגובתו המהירה מנעה פגיעה חמורה בתינוק. על קירות הבית הצמוד רוססה הכתובת "נקמה ד"ש עצורי ציון".

נוסף על אלה, פוענחו כמה מקרי הצתות כלי רכב פלסטיניים שאירעו בשנים האחרונות בגוש טלמונים שבשומרון. בין המקרים שפוענו, הצתת כלי רכב בכפר ביתילו באוקטובר 2015 והצתת כלי רכב בכפר ביולי שנה קודם לכן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשודים הודו ושחזרו. כלי רכב שהוצת בכפר ביתילו באוקטובר אשתקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשיפת התארגנות הטרור בגוש טלמונים מצטרפת לחשיפת תשתית ה"מרד", שפעלה בשנים האחרונות ברחבי הארץ. כמו חברי תשתית "המרד", גם חברי ההתארגנות בנחליאל פעלו מתוך אידאולוגיה קיצונית ומתוך נכונות לפגוע בפלסטינים עד לכדי רציחתם. מהחומר המודיעיני שנאסף עלה קשר בין חברי ההתארגנות בנחליאל לפעילים גבעונים - תושבי גבעות השומרון, החברים בתשתית "המרד".

"סיכול ההתארגנות מנע פיגועים נוספים, שהיו עלולים להביא לתוצאות קשות הרבה יותר ולגבות חיי אדם", נמסר משב"כ. "מהלך זה מהווה שלב נוסף ברצף מהלכי הסיכול נגד תשתיות טרור יהודי בשנה האחרונה, שהביאו להורדה משמעותית בהיקפי פעילות הטרור היהודי".

את החקירה ליוותה פרקליטות מחוז מרכז. בימים הקרובים צפויים להיות מוגשים כתבי אישום חמורים נגד חברי ההתארגנות.

עורכי דינם של העצורים: "מוכרים לציבור סיפורים"

עורכי דינם של חלק מהעצורים טענו כי נמנע מכמה מהחשודים לפגוש עורך דין במשך יותר מעשרה ימים. "בניגוד לכל מיני שמועות וחצאי פרסומים, רוב רובם של העבירות שנחקרו בתיק זה אין בהן שום פגיעה בחיי אדם, ורובן לא מעבר לקטטה בין אנשים", מסר עו"ד אהרון רוזה מארגון "חוננו". "כשאדם נמצא ללא עורך דין וללא העצה הפשוטה הניתנת לו על פי חוק שלא להפליל את עצמו, ברור שיותר נוח לחוקרים, והדבר הזה לא רק שעלול להביא להודאות שווא בחלק או באירועים שלמים, אלא הוא גם אסון לדמוקרטיה. זה יכול לקרות לכל אחד בכל רגע נתון, ואדם שמוצא את עצמו שלול זכויות אל מול יחידות כל כך חזקות, האזרח פשוט נרמס".

עו"ד חי הבר המייצג את החייל שנעצר בפרשה מטעם ארגון "חננו" מסר: "לצערנו רשויות החקירה כנראה לא הפיקו את הלקחים המתאימים מהפעלת העינויים והפרת הזכויות בפרשת דומא, והנה שוב חוזרים הדברים ולמעשה נוצרת מציאות מטרידה שבה איסור מפגש של חשוד עם עורך דין הופך להיות הכלל, ומתן הזכות החוקית הבסיסית של אדם להיוועץ עם עו"ד בטרם חקירה הוא החריג לכלל. לא ייתכן כי ינהגו באופן לא מידתי ונוגד את החוק רק נגד פלח מסוים באוכלוסייה, ולציבור 'ימכרו' סיפורים כאלו ואחרים כי מדובר בביטחון המדינה וסיכון חיי אדם כאשר המציאות רחוקה מכך".

מארגון "יש דין", המייצג את התושבים שלתוך ביתם הושלך רימון גז ובעל מכונית שהוצתה, נמסר כי "הפגיעה בפלסטינים ברחבי הגדה המערבית מתרחשת על בסיס יום-יומי, ובתקופה האחרונה אנו עדים לכך שהתקיפות מתרחשות יותר ויותר בתוך הכפרים הפלסטיניים. זאת במטרה להפחיד אוכלוסייה שלמה. רפיון היד שהפגינו רשויות אכיפת החוק הישראליות עד כה אפשרו את התעצמות התופעה הזאת. אנחנו דורשים מהמשטרה, מצה"ל ומשב"כ לעשות את עבודתם ולדאוג לביטחונם של התושבים הפלסטינים, ולא רק במקרים שמגיעים לתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully