וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלא יראה אור יום": הניצולים ממצעד הגאווה חשים הקלה אחרי ההרשעה

19.4.2016 / 20:20

שלי בר ניב ונעם איל, שאותם ניסה ישי שליסל לרצוח במצעד הגאווה בירושלים, מקווים כי בעקבות הרשעתו גם ברצח שירה בנקי, יגיעו יותר משתתפים למצעד הבא. "אנחנו מחכים לדעת איזה עונש הוא יקבל", אמר ניב בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: אביב אירגז

הרשעת ישי שליסל ברצח שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים הפיחה תקווה חדשה בשלי בר ניב ובנעם איל, שאותם ניסה לרצוח, שבעקבותיה יגיעו יותר משתתפים למצעד הבא בעיר, שיתקיים ב-21 ביולי. "אני מקווה שהאפקט של הדבר הזה יהיה הכפלה, שילוש וריבוע כמות המשתתפים במצעד", אמר איל בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

מוקדם יותר היום (שלישי) הרשיע בית המשפט המחוזי בירושלים את שליסל ברצח הנערה בנקי בת ה-15 במצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה, בשישה ניסיונות רצח ובפציעה בנסיבות מחמירות. בהכרעת הדין לא חסכה השופטת, נאוה בן אור, ביקורת ממשטרת ישראל, שהייתה לדבריה מודעת לסיכון שהיווה שליסל. "הקלות הבלתי-נסבלת שבה הצליח הנאשם לחדור בין הצועדים ולבצע זממו עד שנעצר אינה נתפסת", אמרה השופטת. "התמונה העגומה המצטיירת היא כי הלקחים שהיו אמורים להיות מופקים מהמצעד ב-2005 לא הוטמעו. הכתובת הייתה על הקיר, אך האחראים לכך לא קראו אותה".

בר ניב, שהצליחה לחמוק מסכינו של שליסל, אמרה כי היא מרגישה הקלה מההרשעה. "לדעתי, הוא לא יראה יותר אור יום. עכשיו, אנחנו מחכים לראות מה העונש שיקבל". איל, שנדקר ונפצע במצעד, הוסיף: "חבל שילדה בת 16 הייתה צריכה לשלם בחייה בגלל הסתה פרועה. בית המשפט הבין שהוא לא משוגע ואם לא היו הרבה אנשים שהיו רוצים שהוא יעשה את זה, הוא לא היה פועל".

עוד באותו נושא:
הסנגוריה ביקשה שלא לייצג את שליסל: "בזבוז משאבים ציבוריים"
המחדל במצעד הגאווה: שישה קצינים במשטרה יודחו מתפקידם
"אם לא היה חרדי - היו יורים בו": שלב העדויות ברצח במצעד הגאווה

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
"מחכים לראות איזה עונש הוא יקבל"/AP

השניים התייחסו למחדל בזיהוי שליסל במצעד, שעליו דיברה גם השופטת. "אני לא מצפה מהצועדים לשים לב אליו, אבל בדו"ח של הוועדה שחקרה את המחדל צוין שהיו אמורים לחלק תמונות שלו", אמרו. "בחלק מהמקרים חולקו וחלק לא. אחד האחראים למחדל הועבר מתפקידו ולא יצא לפו"ם, קודם אחרי חודשיים. זו צביעות ביחס לענישה על פשעי שנאה, להבדיל מפעולות למיניהן".

בר ניב ואיל סיפרו על היום הטרגי בסוף אוגוסט שהחל פסטורלי. "מצב הרוח באותו היום היה מעולה, היינו צבועים בצבעי פנים, שמחים, היה כיף", סיפרה בר ניב. "אלא שאז זיהיתי בחור חשוד מהצד, ולפני שמשהו קרה ראיתי שיש חייל מג"ב מאחוריו, ולכן חשבתי שהכול בסדר. הבטתי קדימה לשנייה והסתובבתי שוב אחורה וראיתי אותו כבר באמצע הדקירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ישי שליסל, הכרעת דין בבית משפט מחוזי ירושלים. 19 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
שליסל, היום בבית המשפט/נועם מושקוביץ

איל סיפר כי נדקר שני באירוע. "הרגשתי מישהו שרץ ונכנס בי. את הכאב הרגשתי רק שתי דקות אחרי". את בר ניב הוא החמיץ. "גיליתי את זה רק מהתמונות שפרסמו אחרי. כשראיתי אותו התחלתי לברוח. אם לא היו תופסים אותו אני הייתי הבאה התור".

איל התייחס בריאיון גם למצב הקהילה הגאה ולאפשרות של פשעי שנאה. "אני חושב שיש מצג שווא לגבי רמת קבלת הקהילה. תל אביב יוצאת דופן. עדיין יש פשעים על רקע הומופוביה. הקהילה קיימת בכל הארץ ולא רק בתל אביב. עם קיום של ארגון כמו להב"ה אני חושב שהיום רמת האיום מפשעים אלה אפילו גבוהה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully