וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תעבדו בשבילי - קבלו בי"ס": ההקלטה שחושפת מעורבות לחיאני בבחירות

19.4.2016 / 19:20

הקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS וצורפה לפסק הדין שפסל את תוצאות הבחירות לראשות העיר בת ים, חשפה את ההשפעה שהייתה לכאורה לראש העיר לשעבר על בחירתו של יוסי בכר. לפי הדוברים, הוא גייס את תמיכתה של מנהלת בית ספר בעיר בתמורה להבטחות לסיוע עבור המוסד. האזינו

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי קבע היום (שלישי) כי תוצאות הבחירות בעיר בת ים שנערכו לפני שנה וחצי מבוטלות, ובכך קיבל את עתירתו של אלי יריב שהפסיד בבחירות ליוסי בכר בהפרש של 491 קולות בלבד. יריב טען כי גילה ליקויים קשים ושוחד מצד בכר, שהיטו את תוצאות הבחירות. לא מדובר במקרה בודד אלא בדפוס התנהגות פסול, לפיו בכר הבטיח הבטחות שלטוניות אסורות על פי חוק בסמוך למועד הבחירות. ההבטחות ניתנו בתחומים שונים, כמו חינוך, תרבות, עבודה, ארנונה, חזות פני העיר, תביעות משפטיות מתנהלות, רישוי עסקים ועוד. חלק מההבטחות השלטוניות היו לגבי נושאים שהרשות המקומית סירבה לאשר בעבר.

אחת הפרשות עוסקת בבית הספר "שובו" בעיר. יריב, המיוצג על ידי עורכי הדין בועז בן צור, אלעד פלג ואסנת גולדשמידט, טען כי במשך שנים סירבה העירייה לפתוח בבית הספר היסודי "שובו" כיתות ז' ו-ח', וכל הבקשות של ההורים וההנהלה לכך נדחו. ואולם, שמונה ימים בלבד לפני הבחירות שלח בכר בשבתו כראש עיר זמני מכתב למנהלת בית הספר, שבו הודיע לה כי אישר פתיחת כיתה ז' בשנת הלימודים הבאה.

על מכתב ההבטחה הזה חתם בכר בעצמו מתוקף תפקידו כראש עיר, בעוד על מכתבי הסירוב שנשלחו עד לאותה עת חתמו הגורמים המקצועיים במחלקת החינוך בעירייה. יריב צירף את תצהירו של אורי בוסקילה שהיה חבר מועצה, ופעל במשך שנים בענייני בית הספר, והוא העיד כי במשך שנים ניסה להילחם במדיניות העירייה שסירבה לפתוח כיתות ז'-ח' בבית הספר, ולדבריו המדיניות כלפי בית הספר הייתה שלילית באופן כללי.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
האב והאם ינאמו, מושיק עפיה ישיר "אני ואתה": הערב העצרת לחייל היורה
ציוד היוקרה של ענבל אור יימכר בעשרת אלפים שקל פחות מהשווי שנקבע
לאחר שאמה ויתרה על המזונות: בתה בת ה-13 תובעת אותם מאביה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסה להשפיע על תוצאות הבחירות? לחיאני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אמרתי לו, 'אני רוצה את כל הבניין, אני רוצה עד כיתה ח' ותיכון, ואני אעבוד בשבילך'. הוא אמר 'אני אביא לך את הכול'"

בוסקילה אף סיפק הקלטה שמופיעה בפסק הדין, שבו נשמעו הוא עצמו והרב בן פורת, אביה של מנהלת בית הספר "שובו". בהקלטה גרסו השניים כי שלומי לחיאני, ראש העיר לשעבר שהורשע בהפרת אמונים ונושא במאסר, הבטיח לדאוג לפתיחת כיתות ז' ו-ח' בבית הספר, על אף שכבר לא כיהן כראש עיר. בתמורה לכך דרש לכאורה כי מנהלת בית הספר תפעל לקידום בכר מבחינה פוליטית.

בן פורת, אביה של מנהלת בית הספר, אמר בהקלטה: "לחיאני מתקשר אליי יום אחד, בטלפון דיבר, מה לו ולי? 'תראה, הרב בן פורת אני רוצה שהבת שלך, שאתה והיא תעבדו בשבילי לבחירות. ואז אני אתן לכם את בית הספר שאתם נמצאים שם'. אמרתי לו, 'שבעתי הבטחות, הכרזת את זה לפני כולם בבית ספר שם בחולון ולא קיבלתי כלום. עכשיו אני רוצה ממך מכתב'. הוא אמר, 'אני אתן לך'. אמרתי לו, 'אני רוצה את כל הבניין, אני רוצה לפתוח תיכון, אני רוצה עד כיתה ח' ותיכון, תעביר לי את הבניין ל'שובו' ואני אעבוד בשבילך'. הוא אמר 'אני אביא לך את הכול'".

חבר המועצה לשעבר, בוסקילה, שאל בתגובה בהקלטה: "את כל הבניין?".

בן פורת השיב בחיוב, והוסיף כי לחיאני אמר לו לכאורה: "אני אביא לך את כל הבניין, אתה מבטיח שתעבוד בשבילי?". לכך השיב "בלב ונפש". לפי בן פורת, לחיאני שאל אותו "מתי אתה בא אצלי פגישה?". על אמירה זו של לחיאני הסביר לבוסקילה: "ראיתי זה חם, אמרתי לו, 'מחר. היום יום חמישי, מחר אני אצלך'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"כל בית הספר קם בגלל שאני רוצה"

"אם אתם לא תתמכו בי, מחר לא יהיה בית ספר, אתה יודע את זה?"

לפי בן פורת, לחיאני אמר שהמועד לא מתאים וביקש שהפגישה תתקיים יומיים לאחר מכן. עוד ביקש כי יגיע גם נציג מבית הספר "שובו", ששמו אלבוים. לאחר מכן, החל בן פורת לתאר את הפגישה: "באנו למטה הבחירות שלו באזור התעשייה. אמרתי לו, 'איפה המכתב שדיברנו?'". לטענתו, לחיאני השיב: "אוי, שכחתי אותו במשרד. טוב, אני מקווה שבסוף הפגישה הוא יגיע לכאן".

בוסקילה הגיב בצחוק, ובן פורת המשיך בציטוט דבריו של לחיאני. "הוא מתחיל להגיד לי 'אתה הרי יודע שכל בית הספר קם בגלל שאני רוצה. אם אני לא רוצה מחר אין בית ספר, אתה יודע את זה, נכון? עכשיו, אם אתם לא תתמכו בי, מחר לא יהיה בית ספר, אתה יודע את זה? אם אתה לא עובד בשבילי...'".

"זה אומר לך שלומי?", הביע בוסקילה תמיהה.

בן פורת אישר ששלומי לחיאני הוא אכן הדובר, והוסיף: "רק הוא היה בהתחלה בפגישה". לדבריו, ציפה שגם ראש העיר המכהן, בכר, יצטרף. "טוב, מחכים לבכר, אמרתי לו, 'איפה ראש העיר?'". על כך טען בן פורת כי לחיאני השיב: "יהיה, בכר". בשלב הזה, בן פורת ציין כי הזכיר ללחיאני את הבטחותיו. "אתה זוכר, הבטחת לי כיתות", אמר.

יוסי בכר מועמדת לרשות עיריית בת ים. ינואר 2015. ראובן קסטרו
בית המשפט פסל את בחירתו לראש העיר. יוסי בכר/ראובן קסטרו

בן פורת טען כי בתגובה לכך לחיאני הזכיר את ההבטחות מצדו. "אבל רק בתנאי שהם יעבדו, תזכור. אנחנו מוציאים להם מכתב שאם הם יעבדו הם מקבלים שתי כיתות. אם לא יעבדו, תזכור, המכתב אין לו תוקף, אין לו סמכות, הוא שווה אפס. שלא יגיד לי אחרי זה שיש לו מכתב", ציטט בן פורת את לחיאני, והוסיף: "שלוש פעמים הוא חזר על זה". לדבריו, בכר, שכבר הספיק להצטרף לפגישה, חיזק את לחיאני ואמר "כן, בטח, נכון". לאחר מכן, בן פורת חזר בפני לחיאני על דרישתו למכתב, ואמר: "נו, כבר נגמרה הפגישה, עוד לא הצליחו להביא לך מהמשרד את המכתב?". לדבריו, לחיאני השיב כי הוא "לא יודע מה קרה".

בוסקילה שוב הגיב בצחוק, ובן פורת המשיך בסיפורו. "אחרי שבוע הוא מתקשר אליי לחיאני, אומר, 'תשמע, אני יש לי בפנים אנשים, אתה יודע? אני שמעתי שהבת שלך לא עובדת בשבילי בכלל'. אמרתי לו, 'זה נכון. אנחנו סיכמנו מכתב, נתת - קיבלת. לא נתת - לא קיבלת'". בן פורת שלחיאני השיב לו בהבטחה, ואמר "עכשיו תקבל אותו". על כך אמר בן פורת: "טוב, אני מחכה". בהמשך לכך טען כי "אחרי שעתיים מגיע המכתב, חתום בכר". בן פורת העיר: "כאן אנחנו עבדנו בשביל בכר, ואנחנו נתנו את ה-500 קולות שהכריעו את הכף לטובתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully