וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשלשלאות כמו עבדים": באוניברסיטת ת"א הפגינו למען עובדות הניקיון

19.4.2016 / 2:55

עשרות סטודנטים, מרצים ועובדי ניקיון צעדו לבניין ההנהלה כדי לדרוש מהמנכ"ל העסקה ישירה עבור העובדים שמועסקים דרך חברות קבלן. ברוח חג הפסח הם קראו: "לצאת מעבדות לחירות". "אנחנו השקופים של האוניברסיטה"

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

עשרות בני אדם הפגינו אתמול (שני) ברחבי אוניברסיטת תל אביב יחד עם עובדות הניקיון של המוסד האקדמי המועסקות דרך חברות קבלן. המפגינים החלו את צעידתם בבניין נפתלי ללימוד מדעי החברה, בדרך עברו בבניין חינוך ובניין משפטים, ומשם צעדו אל בניין ההנהלה. זאת, במטרה לדבר עם המנכ"ל "בדרישה שייקח אחריות על אופן ההעסקה הפוגעני", כך לדברי ארגון "כוח לעובדים". ההפגנה נערכה קרוב למועד חג הפסח, ועובדות הניקיון צעדו בידיים קשורות בשלשלאות והתהלכו לצלילי שיר החג "עבדים היינו, מתי בני חורין?".

מלכה אבוטבול, בת 57 מרמלה, אם לארבעה ילדים וסבתא לשני נכדים, היא אחת מעובדות הניקיון שעובדת כבר 12 שנים באוניברסיטה והגיעה להפגנה. לדבריה, הם "האנשים השקופים" של האוניברסיטה. "נקשרנו בשלשלאות כמו עבדים, הפגנו, צעקנו, קראנו למנכ"ל שירד אלינו. בכל פעם אנחנו מבקשים שיכניסו אותנו להעסקה ישירה ומתעלמים מאיתנו, לא מתייחסים אלינו. חוץ מהסטודנטים, שיהיו בריאים, שמגיעים בהמוניהם לתמוך בעובדים, ההנהלה של האוניברסיטה לא מתייחסת אלינו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הנהג מירושלים משחזר: "פתחתי דלתות וצעקתי 'פיגוע', צאו מהאוטובוס'"
אמן זהויות שהתעלל במאה ילדות: 18 שנות מאסר נגזרו על "פדופיל הרשת"
משפחתה של דפנה מאיר באו"ם: "בלב כואב אנו באים לבקש הבנה"

הפגנה בקריאה להעסקתן הישירה של עובדות ניקיון אשר מועסקות על ידי חברות קבלן באוניברסיטת תל אביב. 18 באפריל 2016. כוח לעובדים,
"ההנהלה של האוניברסיטה לא מתייחסת אלינו". העובדים קשורים בשלשלאות/כוח לעובדים

עוד סיפרה מלכה כי "עצם העובדה שהסטודנטים עוזרים לנו זה מרגיש מצוין, אבל זה מאוד כואב שאנחנו נשארים 'שקופים'. אני עובדת פה 12 שנים, יש אנשים שעובדים 20 שנה. אנחנו העובדים שמנקים להם, מייפים להם, דואגים לשירותים שלהם, אבל נשארים שקופים. הם רואים שהכל נקי אבל לא מעניין אותם מי עושה את זה".

מלכה סיפרה על מקרה שאירע אתמול באוניברסיטה, שהדגים לטענתה את האופן שבו מתייחסת ההנהלה אל עובדי הניקיון. "אב הבית נתן לנו לנקות כיסאות. זה בכלל לא התפקיד שלנו, זה תפקיד של משק בית. אחת מהפרופסורים הגיעה ושאלה אותנו מה אנחנו עושות. ענינו שאב הבית אמר לנו לנקות כיסאות, והיא עשתה בלאגן מזה. ואז אב הבית פשוט הכחיש. הוא אמר 'מה, אני לא אמרתי לכן לעשות את זה'. זה רק מוכיח שאנחנו 'שקופים' ועושים בנו מה שרוצים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה בקריאה להעסקתן הישירה של עובדות ניקיון אשר מועסקות על ידי חברות קבלן באוניברסיטת תל אביב. 18 באפריל 2016. כוח לעובדים,
המפגינים צעדו לבניין ההנהלה. אוניברסיטת תל אביב, אתמול/כוח לעובדים

אשרה בר מארגון "כוח לעובדים" שמלווה את עובדות הניקיון באוניברסיטת תל אביב סיפרה על ההפגנה לוואלה! NEWS: "האוניברסיטה בכל פעם מעמידה פנים שהיא מטפלת בבעיות, אבל עצם העובדה שזה חוזר על עצמו מדי חודש בחודשו מוכיחה שזהו לא נושא שאפשר לפתור בצורה פרטנית, אלא שאופן ההעסקה של אותן עובדות היא פוגענית. לא ייתכן שאוניברסיטה שמארחת כנסים פילוסופים בענייני מוסר במאה ה-21 מעסיקה עובדות בתנאים כאלה פוגעניים ומתנערת וטוענת שלא מדובר בתחום הליבה של האוניברסיטה".

על מהלך ההפגנה סיפרה בר: "אותן עובדות ניקיון, סטודנטים ומרצים נעמדו מתחת לחלונו של מוטי כהן, מנכ"ל האוניברסיטה, וקראו להעסקה ישירה. המנכ"ל לא יצא, לא נענה לבקשה ולא הסכים לדיאלוג בנושא. אנחנו חוגגים את חג הפסח ביום שישי הקרוב ומציינים את יציאתם של בני ישראל מעבדות לחירות, והנה פה באוניברסיטת תל אביב מנוצלים עובדים באופן מבני".

הפגנה בקריאה להעסקתן הישירה של עובדות ניקיון אשר מועסקות על ידי חברות קבלן באוניברסיטת תל אביב. 18 באפריל 2016. כוח לעובדים,
"הוחלט להעלות הילוך ולהוציא את המאבק החוצה"/כוח לעובדים

המאבק של תנאי תעסוקה הוגנים לעובדי הניקיון באוניברסיטת תל אביב נמשך כבר יותר מעשור באפיקים שונים. רק בסמסטר האחרון התקיימו שש הפגנות למען תנאי ההעסקה של העובדים. "הוחלט להעלות הילוך ולהוציא את המאבק החוצה, ולהנכיח אותו לעולם. לא מדובר בבעיה של עובדות הניקיון אלא דרישה פומבית מאוניברסיטת תל אביב שתיקח אחריות", הוסיפה בר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully