וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מרהיב: כך נראה הזוהר הצפוני מהחלל החיצון

סוכנות החלל האמריקנית פרסמה תיעוד של "אורורה בורליס" מתחנת החלל הבינלאומית, שצולם לראשונה באמצעות טכנולוגיה חדישה באיכות גבוהה במיוחד. נאס"א מתכוונת להפוך את הצפייה בטכנולוגיית UHD זמינה לקהל הרחב

צילום: נאס"א

אולי ראיתם את הזוהר הצפוני – אבל לא כך: סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, פרסמה שלשום (ראשון) תיעוד של הזוהר הצפוני – או בשמו המדעי, אורורה בורליס – שתועד באמצעות הטכנולוגיה החדישה של סוכנות החלל, UHD. התיעוד ברזולוציה גבוהה מתחנת החלל הבינלאומית הוא הראשון מסוגו שמפיצה הסוכנות האמריקנית.

אורורה בורליס, שנראית באזורים הקרובים לקוטב הצפוני, כמו גם אורורה אוסטרליס – מקבילתה הדרומית – מתרחשות כאשר אלקטרונים ופרוטונים טעונים בשדה המגנטי של כדור הארץ מתנגשים עם אטומים ניטרליים בחלקה העליון של האטמוספירה.

סקוט קלי, אסטרונאוט אמריקני של נאס"א, פרסם בחודשים האחרונים תיעוד של התופעה השמיימית המרהיבה, אולם מדובר בתיעוד הראשון באיכות גבוהה כזאת. מערכת ה-UHD מועברת כיום דרך לוויינים ספציפיים המותאמים לכך, אולם בנאס"א מתכוונים להפוך את הצפייה בתיעוד מתחנת החלל הבינלאומית בטכנולוגיה זו זמינה באמצעים נוספים לקהל הרחב.

עוד בוואלה! NEWS:
בלי פירסינג וג'ינס: המבצע החדש של צפון קוריאה נגד תרבות המערב
איטליה: "שליחי הפיצה" שהצליחו להפיל בפח את ראש המאפיה הנמלט
סופה אימתנית הכתה בסין: חול עף במהירות 75 קמ"ש

(עדכון ראשון: 21:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully