וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך חשפו כוחות צה"ל את המנהרה שחדרה לשטח ישראל

18.4.2016 / 11:09

בתיעוד מתוך הפעילות לאיתור המנהרה שהתגלתה בימים האחרונים בשטח ישראל, באזור שבין כרם שלום לחולית, נראים כוחות צה"ל פועלים בלילה וביום כדי לאמוד את גודלה ואת התוואי שלה. תיעוד מיוחד

צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם היום (שני) תיעוד מתוך הפעילות לאיתור המנהרה שהתגלתה בימים האחרונים בשטח ישראל, באזור שבין כרם שלום לחולית. דבר הימצאותה הותר לפרסום מוקדם יותר ודובר צה"ל מסר כי היא נוטרלה באופן מבוקר. בסרטון הצבאי נראים כוחות צה"ל פועלים בלילה וביום כדי לאמוד את גודלה ואת התוואי שלה.

לפי דובר צה"ל, מנהרת הטרור ההתקפית אותרה כחלק ממאמץ מבצעי ומודיעיני והיא נוטרלה באופן מבוקר. המנהרה נחשפה לאחר תקופה ארוכה שבצה"ל בשיתוף עם שב"כ נקטו מאמצים אגרסיביים והשתמשו בטכנולוגיות שונות, כשהיעד הוא סיכול של כל מנהרה חוצה ומיגון של כל הרצועה. בצה"ל מזהים כי חמאס מורתע כעת ונמצא במצוקה, ולא מזהים רצון לעימות וגילוי המנהרה מהווה אובדן נכס של חמאס. בשבועות האחרונים מתנהל בין צה"ל לראשי המועצות קשר שוטף כדי לא לייצר לחץ מיותר.

מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, אמר היום בעקבות גילוי המנהרה כי אזור רצועת עזה, לאחר "צוק איתן", חווה את התקופה השקטה ביותר שלו בעשור האחרון. "חמאס ממשיך לנסות לשקם את יכולותיו הצבאיות שנפגעו קשה במבצע, מכין עצמו למלחמה אך מודע למחיר הכבד שישלם אם תפרוץ. בימים האחרונים כוחות אוגדת עזה הצליחו לאתר במאמץ רחב מנהרת טרור בדרום הרצועה. נטרלנו אותה. אנחנו פועלים במאמץ רחב ויכולות שלא ניתן לפרטם כדי לאתר מנהרות נוספות אם ישנן".

מנהרת חמאס  מרצועת עזה שאותרה על ידי צה"ל סמוך לכרם שלום, 18 באפריל 2016. דובר צה"ל
פיר המנהרה/דובר צה"ל

אלוף זמיר הוסיף: "חשיפת המנהרה בימים האחרונים היא תוצאה של עבודה ממושכת, נחישות ומיומנות של כוחותינו. צה"ל ימשיך וינקוט את כלל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול כל ניסיון לפגיעה בתושבי מדינת ישראל או בחיילי צה"ל".

בחודשים האחרונים פועל צה"ל לאיתור ולחשיפת מנהרות של חמאס באזור עוטף עזה. עם זאת, בצבא לא מזהים לפי שעה כוונות התקפיות של חמאס והארגונים ברצועה לפתוח בעימות מול ישראל, שגם היא אינה מעוניינת בהסלמה. בימים האחרונים דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי כלים הנדסיים כבדים פועלים בגבול הרצועה. אך חקלאים באזור אמרו אתמול כי הם ממשיכים לעבוד כרגיל, כמה עשרות מטרים מגדר המערכת, למרות המתיחות הביטחונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חפירות בעוטף עזה. דובר צה"ל
כלים הנדסיים פועלים באזור הרצועה/דובר צה"ל
חפירות של צה"ל באזור עוטף עזה, אמצע אפריל 2016. שי מכלוף
חפירות של צה"ל באזור עוטף עזה, אמצע אפריל 2016/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully