וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון על ישראל במועצת הביטחון: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

18.4.2016 / 7:20

יוגש כתב אישום נגד החייל החשוד בהריגת מחבל פצוע בחברון, ראש ממשלת סינגפור ינחת בארץ לביקור בן ארבעה ימים ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

דיון במועצת הביטחון של האו"ם בעניין ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעלה ובתה, נתן ורננה, ינכחו בדיון. דפנה מאיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים במועצת הביטחון של האו"ם דיון מיוחד בעניין המצב בישראל. בדיון ינאם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. יחד עם איתו יהיו נתן ורננה מאיר, בעלה ובתה של דפנה מאיר שנרצחה בפיגוע בעתניאל. כמו כן, במהלך הדיון תתקיים סקירה של גורמים שונים על המצב בישראל והתייחסות של נציגי המדינות השונות. נוסף על כך, הנציג הפלסטיני באו"ם, ריאד מנצור, צפוי גם הוא לשאת דברים.

כתב אישום נגד החייל שירה במחבל בחברון

החייל היורה מחברון בבית הדין הצבאי בקרייה בעת דיון בעניינו. מגד גוזני
ככל הנראה יואשם בהריגה. החייל בדיון בעניינו בתחילת החודש/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום יוגש לבית הדין הצבאי ביפו כתב אישום נגד החייל, לוחם חטיבת כפיר, בגין ירי במחבל פצוע בזירת פיגוע בחברון בחודש שעבר. תחילה עמדו נגד החייל חשדות בגין רצח, אולם ככל הנראה כתב האישום ייחס לו עבירת הריגה. הפרשה עוררה סערה בעקבות התבטאויותיהם של פוליטיקאים ואנשי צבא בנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ראש ממשלת סינגפור יגיע לביקור רשמי בישראל

ראש ממשלת סינגפור לי הסין לונג. AP
הביקור ייערך ארבעה ימים. לי הסיין לונג/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע ראש ממשלת סינגפור, לי הסיין לונג, יחד עם רעייתו לביקור רשמי בן ארבעה ימים בישראל. לונג יעמוד בראש משלחת המונה כ-60 חברים שהוזמנו על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו. על חבריה נמנים שר החוץ, השר לענייני סביבה ומשאבי מים ושר המדינה. מדובר בביקור ראשון אי פעם של ראש ממשלת סינגפור בישראל, מאז נוסדה סינגפור לפני 51 שנים ומאז כוננו היחסים הדיפלומטיים הרשמיים בין שתי המדינות ב-1969. במהלך הביקור, יפקוד לונג את מוזיאון יד ושם, היכל הספר, העיר העתיקה בירושלים והאוניברסיטה העברית בהר הצופים, שם יוענק לו תואר ד"ר לשם כבוד בפילוסופיה.

61 שנים למותו של אלברט איינשטיין

אלברט איינשטיין. AP
סמל לגאונות. איינשטיין/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 61 שנים הלך לעולמו גדול הפיזיקאים, אלברט איינשטיין, שהגה את תורת היחסות ונתפס בעולם המדע כסמל לגאונות. התיאוריה של איינשטיין שינתה את כל מה שהיה ידוע עד אותה עת מבחינת תפיסת הזמן, המרחב, המסה, התנועה וכוח המשיכה. איינשטיין, שהיה יהודי גרמני, זכה על תרומתו בפרס נובל לפיזיקה בשנת 1921. הוא הלך לעולמו בגיל 76 עקב מפרצת באבי העורקים.

יום הולדת 77 למנהיג העליון של איראן

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. 23 בפברואר 2016.. AP
קרא לא פעם להשמיד את ישראל. חמינאי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יחגוג המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, יום הולדת 77. חמינאי נולד בעיר משהד ולו שבעה אחים, שלושה מהם גדלו אף הם להיות אישי דת בכירים. חמינאי גדל והתחנך בבית דתי מוסלמי, וכשבגר תרגם ספרים בנושא אסלאם ולמד שיעורי דת. הוא הפך לדמות מפתח במהפכה האסלאמית ב-1979, ושנתיים לאחר מכן נבחר לנשיא איראן. ב-1989 מונה על ידי מועצת המומחים למנהיג העליון. השקפתו באשר לישראל היא שלילית מאוד - לא פעם הוא קרא להשמדתה ודחה כל אפשרות להסכם עמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully