וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום בהריגה נגד החייל מחברון: בית המשפט התיר לפרסם את שמו

18.4.2016 / 16:35

לבית המשפט הצבאי ביפו הוגש כתב אישום נגד הלוחם מחטיבת כפיר שירה במחבל המנוטרל. בדיון הותר לפרסם את שמו של החייל - אלאור אזריה מרמלה - ואישר לו יציאה לחופשת חג הפסח. יעלון על עצרת התמיכה באזריה: "אנחנו לא דאעש". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

בית הדין הצבאי ביפו התיר היום (שני) לפרסם כי שמו של החייל שירה במחבל הפצוע בחברון בחודש שעבר הוא אלאור אזריה. זאת, לאחר שהתביעה הצבאית הגישה כתב אישום נגדו בגין הריגה והתנהגות בלתי הולמת. כמו כן, אפשר בית המשפט לאזריה לצאת לביתו לליל הסדר, מיום שישי ועד למוצאי שבת.

שר הביטחון משה יעלון התייחס לעצרת שצפויה הערב למען אזריה: "זה מטריד אותי. אנחנו לא דאעש. כשצריך להרוג הורגים, כשמישהו מנוטרל עוצרים. מי שמגבה מעשים כאלה פוגע בערכים של צה"ל".

ההערכה היא כי במקביל לכתב האישום, תוגש בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים. "החייל ירה במחבל ללא הצדקה מבצעית", נכתב בכתב האישום. "הנאשם פעל בניגוד לכללי הפתיחה באש וללא הצדקה מבצעית שעה שהמחבל היה שכוב, פצוע על הקרקע, לא ביצע עוד תקיפה ולא היווה סכנה מידית ומוחשית לנאשם או לאזרחים ולחיים שהיו במקום".

צוות ההגנה, הכולל את עורכי הדין איל בסרגליק, אילן כץ, בנימין מלכא וכרמית שחיבר, שהתנגד עד כה למעצר הסגור, התנגד בדיון למעצר עד לתום ההליכים, ואף ביקש מבית הדין הצבאי לשחרר את החייל מתנאי המעצר הפתוח. עו"ד בסרגליק אמר היום בדיון כי התביעה צריכה להוכיח את הצורך בהמשך המעצר. "יש ראיות נוספות שהתגלו לנו שרק מחזקות את טענות החייל. החייל כבר לא בתפקיד לחימה והנשק לא נתון בידו. אין פה שום חשש לשלום הציבורי או סיכון צבאי".

לקריאה נוספת:
אמו של החייל היורה לנתניהו: "חוששים מהליך לא נקי; מתמוטטים"
200 מפקדים במכתב תמיכה ברמטכ"ל: "להוציא את צה"ל מהביצה הפוליטית"
יעלון על הפצת תמונות בגנותו: "קיצוניים ניסו להפוך אותי לעוכר ישראל"

החייל. מגד גוזני
התביעה תבקש לעצור אותו עד תום ההליכים. אזריה בבית הדין, היום/מגד גוזני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסמך כתב האישום שהוגש לבית הדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופט שאל את הסנגור כיצד הוא מסביר את נקודת המבט של המפקדים בשטח הסותרת את זו של החייל. "יש פערי מידע מאוד גדולים בין החייל לבין מפקדים עם ניסיון עשיר שלהם יש את כל האינפורמציה. הוא חשב שתיכף מתחילה העדלאידע וילדי חברון ייכנסו לזירה. לא היה בפניו כל המידע". בדיון הוצגה עדותו של עדות של שלמה לוינגר מהצוות הרפואי שהיה במקום: "לגבי הסכנה ממטען, מבחינתי הייתה סכנה, מצד אחד אתה יודע שהוא פצוע, מצד שני הוא מנסה להגיע לבית החזה עם היד".

אמש הודיע איש התקשורת שרון גל על קיומה של הפגנת תמיכה באזריה ביום שלישי הקרוב בתל אביב. בפוסט שפרסם גל בעמוד הפייסבוק שלו, הוא קרא לציבור להגיע כדי "לדרוש את שחרורו של הלוחם". ההפגנה תתארגן תחת הכותרת "לא מפקירים לוחם, נותנים גיבוי לצה"ל". היום הודיעו האמנים אייל גולן ודוד ד'אור על ביטול הגעתם לעצרת.

"יום שלישי, 19:30 בכיכר רבין בתל אביב - יוצאים לדרוש את שחרורו של הלוחם", כתב גל. "באים עם דגלי ישראל, באים עם אהבת ישראל, למפגן ענק של תמיכה. אסור להישאר בבית, אסור להישאר אדישים". הוא הוסיף: "זה רגע האמת שלנו, חייבים לעשות מאמץ ולבוא, לצאת מהפייסבוק לרחוב".

(עדכון ראשון: 6:30)

החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 18 באפריל 2016. מגד גוזני
החייל אזריה ואמו, היום/מגד גוזני
החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 18 באפריל 2016. מגד גוזני
אזריה בבית הדין הצבאי ביפו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully