וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני להט"ב מאיימים בביטול מצעד הגאווה: "תקציבים לפני פסטיבלים"

17.4.2016 / 13:40

ארגוני קהילה גאה הודיעו כי הם שוקלים לבטל את המצעד בתל אביב בעוד כחודשיים, לאחר שמשרד התיירות הקציב 11 מיליון שקל לעידוד תיירות גאה ארצה – פי עשרה מהתקציב שהם מקבלים. "פער מזעזע", אמרו

צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן עריכת וידאו: מתן חדד

(מצעד הגאווה בתל אביב, בשנה שעברה)

עיריית תל אביב נערכה לקיים את את מצעד הגאווה ה-19 בעיר, יחד עם האגודה למען הלהט"ב וארגוני הקהילה הגאה, ב-3 ביוני. עם זאת, קמפיין של משרד התיירות בנושא, שמיועד לעודד תיירות גאה ארצה, מעורר את חמתם של הארגונים, שהודיעו היום (ראשון) כי הם שוקלים לבטל את המצעד. "המחשבה שממשלת ישראל מעבירה לקהילה הגאה בעולם פי עשרה ממה שהיא מקציבה לקהילה בארץ - מזעזעת", אמרו.

בשבוע שעבר הודיע משרד התיירות כי יחל בקמפיין לעידוד התיירות הגאה לקראת חודש הגאווה, בעלות כוללת של 11 מיליון שקלים. גולת הכותרת של הקמפיין היא מטוס בצבעי דגל הגאווה שיטיס ארצה תיירים. עלות הקמפיין היא יותר מפי עשרה מהתקציב הממשלתי שמקבלים ארגוני הקהילה בישראל.

לקריאה נוספת:
"שיגעון הומופובי": העונש החינוכי של אתר הפורנו לצפון קרוליינה
"לא נטוס לעבר המוות": דיילים הומואים נגד הצבתם בטיסות לאיראן
הכרה מצד אורתודוקסים? רבנים בציונות הדתית: "הומואים - נגד ההלכה"

מצעד הגאווה, תל אביב, 12 ביוני 2015. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

לפני כשבועיים שלחה אגודת הלהט"ב מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון, ובו דרישה להגדלת תקציבים חיוניים לקהילה. המכתב טרם נענו. "אנחנו מגבים ומברכים את משרד התיירות על העברת התקציב ההיסטורי עבור קידום תיירות גאה לישראל, אבל יש להקצות קודם כל תקציבים לצרכי היום-יום של כל הקהילה, לפני שעושים פסטיבלים", נמסר מהאגודה.

ראשי האגודה למען הלהט"ב זימנו פגישה מידית עם נציג ארגוני הקהילה הגאה ופנו אל עיריית תל אביב. זאת, בבקשה לשקול יחד איתם את ביטול מצעד הגאווה השנה, אם לא ייענו דרישותיהם. עיריית תל אביב, ובראשה רון חולדאי, דנים בשעה זו בבקשתם של הארגונים.

אמרי קלמן, יו"ר משותף לאגודת הלהט"ב, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי המחאה הלכה והחריפה. "הקולות הקוראים לביטול המצעד הלכו והתגברו בשנה האחרונה – מהרצח של שירה בנקי ודרך החוקים שנפלו בכנסת (ברית הזוגיות, איסור טיפולי המרה, הכרה בהורים להט"בים כהורים שכולים ועוד – ד"י), התקציבים שלא עוברים, ארבע טרנסג'נדריות שהתאבדו בשנה האחרונה. לקהילה אין סיבה לחגוג. בניגוד לישראל, בקהילות גאות אחרות בעולם דווקא ניתן לראות ציון של הישגים גדולים, אבל בישראל רק הולכים אחורה", אמר.

לדבריו, קמפיין המטוס הגאה הוכיח לקהילה להיכן הרוח נושבת. "העברנו לפני כשבועיים מכתב למשרד ראש הממשלה בשם ארגוני הקהילה, ובו דרישה להשוות את תקציב משרד התיירות למשרדים הממשלתיים האחרים. עד עכשיו לא קיבלנו תשובה ממשרד ראש הממשלה וממשרד האוצר, אבל כן קיבלנו מטוס צבעוני. זה לא מקובל עלינו", אמר קלמן.

איתי פנקס, חבר מועצת עיריית תל אביב, הוסיף: "התקצוב של משרד התיירות הוא נכון, אך מצד שני הנדיבות הזאת דרושה במקומות אחרים הרבה יותר. אם מדינת ישראל עושה סדר עדיפויות בנושא של תמיכה ועזרה לקהילה, אז יש לקהילה צרכים אחרים שבאים לפני קידום תיירות גאה. קידום התיירות הגאה והמצעד לא יכול לבוא במקום, אי אפשר להשתמש במצעד ובתיירות הגאה ככסות לאי שוויון חוקתי ולאפליה בוטה בתקציבים שמגיעים לה. אם הממשלה לא תראה שהיא פועלת למען הקהילה, אז לא יהיה לה גם לאן להביא את התיירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully