וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהדורה המקומית - חדשות הדרום 18.4.2016

עסקים בתחום המזון בבאר שבע מוותרים על תעודת כשרות משיקולים כלכליים, עובדים מבוגרים עוברים קורס הסבה למקצועות ייצור בגלל מחסור בידיים עובדות במפעלי תעשייה בדרום,לראשונה ברהט- בקיץ הבא תיבנה בריכת שחיה ראשונה ואבי דבוש ועודד גדיר במופע על המציאות החברתית

עריכה: מיכאל ברגמן

שבעים אחוז מהישראלים העידו בעבר בסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה כי כשהם אוכלים מחוץ לבית חשובה להם כשרות המקום. אלא שיותר ויותר בתי עסק מבקשים לשמור על כשרות אבל ללא השגחת הרבנות. מדובר במיזם "כשרות קהילתית", מודל חלופי שמבוסס על נאמנות בלבד בין בעל העסק והלקוחות שלו. המיזם שהחל בירושלים, מגיע כעת לבאר שבע .

הנהירה אל מקצועות ההייטק הותירה מאחור את מקצועות הלואו טק, מקצועות כמו נגרות ורתכות שחסרים מאד בפס הייצור של מפעלי תעשייה בדרום. בבית ספר "צור ברק" ליד קריית מלאכי, לומדים את המקצועות הללו תלמידים שנפלטו ממסגרות חינוכיות אחרות. לאחרונה, נפתח קורס ערב להכשרת מבוגרים למקצועות הללו, עקב מחסור בידיים עובדות בפסי הייצור. בין המורים בקורס נמצאים התלמידים עצמם.

תחת כיפת השמיים, בלב החורשה ובאויר הנקי של מצפה רמון פועל גן קשת, גן ילדים בחיק הטבע, ללא משחקי קופסה או צעצועים או מתקני שעשועים. הילדים נותנים דרור ל?דמיון ומוצאים את המשחקים מתוך עולמם הפנימי... הגן הייחודי מוכר על ידי משרד החינוך ואמור לשמש מודל להקמת גנים דומים בעתיד.

שינוי ותיקון חברתי במציאות המורכבת של ישראל וחיבורים בין קולות שונים ורחוקים מתוכם נוצרת עשייה בשטח הם מה שעומדים במרכז המופע "המקום" המשלב שירים, סיפורים ושיחה שמובילים המוסיקאי היוצר עודד גדיר ואבי דבוש חבר מנהיגות תנועת הפריפריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully