וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחממות מסוכנת": חודש מרץ היה החם ביותר זה מאה שנים

ממסמכים של נאס"א עולה כי הטמפרטורות במרץ האחרון, בהשוואה למאה הקודמת, היו 1.07 מעל הממוצע. מומחי אקלים מתווכחים איזה חודש היה חם יותר - מרץ או פברואר - וסבורים כי 2016 תשבור את שיא החום

מזג אוויר שרבי בחוף הים בתל אביב, 7 באוגוסט 2015. יותם רונן
"פברואר היה מצב חירום אקלימי". חם בתל אביב, קיץ שעבר/יותם רונן

חודש מרץ האחרון שבר את השיאים והפך להיות מרץ החם ביותר זה מאה שנים - כך פורסם היום (שישי) במסמכים של נאס"א. בהשוואה למאה ה-20, ממוצע הטמפרטורות של חודש מרץ 2016 היה 1.07 מעלות מעל הממוצע העולמי בחודש זה.

גם פברואר היה חם מהממוצע ואופיין בעיקר בשינויי אקלים חדשים. מומחים כינו את פברואר "מזעזע" ו"מצב חירום אקלימי". עם זאת, בעוד שיש מי שטוען שחודש פברואר שבר את שיאי החום, הסוכנות המטראולוגית ביפן מראה כי מרץ היה חם יותר. לטענת הסוכנות, הטמפרטורות הממוצעות של פברואר 2016 היו רק 1.04 מעלות מעל הממוצע, בהשוואה למרץ.

המסמכים של נאס"א טוענים כי פברואר היה חם יותר. לפי הסוכנות האמריקנית, במרץ נרשמו 1.65 מעלות מעל הממוצע, בעוד בפברואר, כך לפי המסמכים, הטמפרטורות היו 1.71 מעלות מעל הממוצע.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הושבה גופתו של המחבל שתקף חייל בגרזן: "תקלה שמקורה באי הבנה"
מחקר: למה אנחנו חשים ביטחון כשהיריבים שלנו שמחים?
"יום האדמה" במצרים: נעצרו 50 מתנגדים להעברת האיים לערב הסעודית

גל חום בפריז, צרפת 05 מאי 2015. רויטרס
"המום מהנתונים". גל חום בפריז, קיץ שעבר/רויטרס

שינויי אקלים הן תופעה שנחקרת במשך שנים. מדענים שמתעסקים במעקב אחר שינויי מזג האוויר מסכימים כי בשנים האחרונות חלה התחממות ועליה חדה בטמפרטורות בעולם. כך למשל, 2015 הצליחה לשבור את השיא שקבעה 2014. ההערכה כי גם 2016 תשבור את השיא ותהפוך לחמה יותר מקודמותיה. אם אכן יקרה הדבר, אזי שבמשך שלוש שנים עוקבות יישבר שיא החום, וכל שנה תהיה חמה יותר מקודמתה.

פרופ' מייקל מאן, מדען אקלים באוניברסיטת פנסילבניה שבארצות הברית, סיפר כי הוא "המום מהנתונים על מרץ". לדבריו, "ההתחממות שחלה בחודשיים האחרונים היא מסוכנת. זה משהו שלא ראינו קודם". הוא הוסיף: "זה ממחיש את הדחיפות בצמצום פליטת הפחמן העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully