וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל הגיח מהשיחים עם גרזן, הסתער על חייל בגוש עציון - וחוסל

14.4.2016 / 18:40

פלסטיני ניסה לפצוע חייל סמוך למחנה הפליטים אל-ערוב. כוח צה"ל שהיה במקום ירה בו והוא מת במקום. המחבל, תושב הכפר צוריף בן 44, היה כלוא בעבר בישראל. לאחר הפיגוע החלה הפרת סדר באזור וחייל נפצע באורח קל מאבן שהושלכה לעברו

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

כוח צה"ל הרג היום (חמישי) מחבל שניסה לתקוף חייל ליד מחנה הפליטים אל-ערוב בגוש עציון. לפי צה"ל, פלסטיני הגיח מהשיחה עם גרזן בידיו, וניסה לפגוע באחד החיילים ליד עמדת שמירה (פילבוקס). כתוצאה מכך נגרם נזק לקסדתו של החייל, אך הוא לא נפצע. לאחר הפיגוע החלה במקום הפרת סדר. כמאה פלסטינים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה על הכוחות. לוחם צה"ל נפצע באורח קל מאבן שנזרקה לעברו. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

החיילים שירו במחבל משתייכים לחטיבת "כפיר", שהיו בפעילות שגרתית במקום. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, המחבל הוא איברהים בראדעיה, בן 44, מהכפר צוריף שהתגורר לאחרונה במחנה הפליטים אל-ערוב. בראדעיה היה כלוא בעבר בישראל, ומוכר כפעיל חמאס.

הכפר נחשב לאחד ממעוזי חמאס בגדה המערבית שממנו יצאו לאורך השנים מחבלים רבים. בין היתר מוכרת ההתארגנות המקומית שכונתה "חולית צוריף", שעמדה מאחורי פיגועים רבים בעבר, ובהם הפיגוע בקפה אפרופו ב-1997 וחטיפת החייל שרון אדרי ב-1996. בגל הטרור הנוכחי ביצעו שניים מתושבי הכפר את פיגוע הדקירה בבית שמש שבמהלכו נפצע באורח קל תושב העיר בן 18.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסתער מהשיחים. אזור התקרית בגוש עציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשעה לפני האירוע באל-ערוב סוכל פיגוע בירושלים. שני ילדים כבני 12 עוררו את חשדם של השוטרים ולוחמי מג"ב בעיר העתיקה. הכוחות עיכבו אותם לבדיקה שבמהלכה אותרו על גופו של אחד מהם שלושה סכינים מוסלקים ומכתב פרידה מהוריו.

הסכינים נתפסו והשניים הועברו לחקירה במרחב דוד. בתחקור ראשוני עולה כי הגיעו במטרה לבצע פיגוע. מהמשטרה נמסר כי היא ממשיכה בהיערכות המבצעית בשטח, השוטרים הפועלים בשטח מתודרכים להגברת ערנות ודריכותם המבצעית והמקצועית מביאה להגברת ביטחונם של התושבים והמבקרים הרבים בבירה.

(עדכון ראשון 15:27)
.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגרזן ששימש את המחבל. זירת התקרית בגוש עציון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזור התקרית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully