וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

104 שנים לטביעתה של טיטאניק: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

14.4.2016 / 7:13

הצהרת תובע תוגש נגד החייל החשוד בהריגת מחבל פצוע בחברון. משרד הרווחה יעניק סקירה על מצב ניצולי השואה בישראל. נציין 104 שנים לטביעתה של אניית הפאר ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הצהרת תובע נגד החייל מחברון

החייל היורה מחברון – דיון בבית הדין הצבאי ביפו. אפריל 2016. אבי כהן
הצהרת תובע לפני הגשת כתב אישום. החייל בדיון בשבוע שעבר/אבי כהן

אתם צריכים לדעת שהיום תוגש לבית הדין הצבאי ביפו הצהרת תובע לפני כתב אישום נגד החייל, לוחם חטיבת כפיר, החשוד בהריגת מחבל פצוע בזירת פיגוע בחברון בחודש שעבר. ככל הנראה החייל יואשם בהריגה, חרף העובדה כי תחילה עמדו נגדו חשדות בגין רצח. עד עתה שהה החייל במעצר פתוח בבסיס. הפרשה עוררה סערה רבה לנוכח התבטאויותיהם השונות של פוליטיקאים ואישי צבא בנושא.

ראש ממשלת אירלנד לשעבר בביקור בישראל

חבר הכנסת חיליק בר בכנס מפלגת העבודה בתל אביב. ניב אהרונסון
יארח את ברטי אהרן. ח"כ חיליק בר, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע ראש ממשלת אירלנד לשעבר, ברטי אהרן, לביקור בישראל. במהלך ביקורו הוא ישתתף בכנס שמארח ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) ובנוכחות יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. הכנס יעסוק בפתרון הסכסוך בצפון אירלנד והשפעותיו על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הסכסוך בצפון אירלנד הוא סכסוך שהחל בשנות ה-60 והסתיים בשנות ה-90, ועיקרו היה חילוקי דעות בין הפלגים האתניים במדינה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מצב ניצולי השואה בישראל

ניצולי שואה העידו במשפטו של שומר לשעבר במחנה אושוויץ. ספק 500
ב-2015 דווח כי בישראל חיים 189 אלף ניצולי שואה/ספק 500

אתם צריכים לדעת שהיום יערוך משרד הרווחה מסיבת עיתונאים שבה תינתן סקירה על מצב רווחתם של ניצולי השואה בישראל. מסיבת העיתונאים תיערך בנוכחות השר חיים כץ. כמו כן, במהלך מסיבת העיתונאים תימסר ההערכה המחודשת על הטיפול ברווחת ניצולי השואה בארץ. בשנת 2015 דווח כי בישראל חיים 189 אלף ניצולי שואה, בעוד 30% מהם נמצאים במצב כלכלי ירוד. בכל יום הולכים לעולמם כ-40 ניצולי שואה.

104 שנים לטביעתה של הספינה טיטאניק

הצצה: כך תיראה ספינת הפאר טיטאניק 2. רויטרס
כ-1,500 בני אדם נספו באסון. הדמיית ספינת הטיאטניק/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 104 שנים פגעה אניית הענק "טיטאניק", שהפליגה מבריטניה לניו יורק, בקרחון – מה שהוביל לטביעתה. מדובר בהפלגת הבכורה של הספינה, שהצוות שהיה אמון על תכנונה ובנייתה היה סבור כי היא חסינה מפני טביעה. ואולם, ארבעה ימים בלבד לאחר צאתה, התנגשה הספינה בקרחון שיצר בה חתך שהוביל לשקיעתה. באסון נספו 1,517 בני אדם, מתוך כ-2,220 הנוסעים שהיו על הסיפון.

נשיא ארצות הברית אברהם לינקולן נרצח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן 56 במותו. הנשיא לינקולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 151 שנים נורה נשיא ארצות הברית לעבר אברהם לינקולן, בזמן שצפה בהצגה בתיאטרון בוושינגטון. יממה לאחר מכן הוא מת מפצעיו. לינקולן היה הנשיא ה-16 של ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית ונחשב לאחד גדולי הנשיאים. במידה רבה, השפעותיו על עיצוב המדינה ניכרות עד היום. הוא הביא, בין היתר, לחיזוק ארצות הברית בזמן מלחמת האזרחים ולחתימה על סעיף 13 בחוקה, שמבטל את העבדות. הוא נורה בראשו על ידי ג'ון וילקס בות', שחדר לתא הנשיאותי שבו ישב לינקולן. וילקס בות' נורה גם הוא למוות במהלך חילופי אש עם כוחות המשטרה שפעלו לאתר אותו, לאחר שנמלט מזירת הרצח. לינקולן היה בן 56 במותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully