וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר

13.4.2016 / 18:04

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, החליטה המשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד זינגר וסמנכ"ל מנהל תרבות בעירייה. על פי החשד, הבטיח זינגר שורה של תפקידים מרכזיים בעיריית רמת גן בתמורה לתמיכה לפני הבחירות. חקירת המשטרה של ראש מועצת זכרון יעקב עברה לפרקליטות

צילום: דוד קורן, עריכה: ניב פוקס

(הארכת מעצרו של זינגר, דצמבר 2014)

המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי היא ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר וסמנכ"ל מנהל תרבות בעירייה אמנון בוץ בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים. זאת כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS בחודש שעבר. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה), שליוותה את החקירה, לעיון והחלטה.

היחידה ארצית של המשטרה סיימה את חקירת הפרשה וגיבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי זינגר ובוץ, בקשר להבטחות שנתנו לפעילים ולנותני שירותים שסייעו להם בקמפיין הבחירות וכן למאמצים לממש את ההבטחות, שבחלק מהמקרים אכן מומשו. כמו כן גובשה תשתית ראייתית לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים על ידי בכיר במחלקת הפיקוח בעירייה, בהקשר לניגוד עניינים בו פעל במסגרת קשריו עם קבלן בעיר.

במסגרת החקירה נחקרו ראש העיר, סמנכ"ל מנהל תרבות בעירייה ובכיר ממחלקת הפיקוח תחת אזהרה וכן נחקרו עשרות מעורבים נוספים, חלקם באזהרה, בוצעו חיפושים, נתפסו מסמכים בהיקפים נרחבים ובוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה.

ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר בבית משפט השלום בראשון לציון, ינואר 2015. ניב אהרונסון
חשוד במרמה והפרת אמונים. ישראל זינגר/ניב אהרונסון

מחומר החקירה עולה כי במהלך הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשנת 2013, שבהן התמודד זינגר, הוא הבטיח הטבות לפעילים במערכת הבחירות ולספק להם שירותים שונים שסייעו לו ופעלו למענו, מי בשכר מופחת ומי ללא כל שכר. על פי החשד, זינגר הבטיח לפעילים ולנותני השירותים כי ימונו לאחר הבחירות למשרה בעירייה או במוסד הקשור אליה או ייבחרו לביצוע פרויקטים בהתקשרות עם העירייה ומוסדותיה.

מכאן עולה כי לאחר היבחרו, פעל זינגר ובוץ, ששימש יד ימינו בכל תקופת הבחירות, על מנת לעמוד בהבטחות ולאתר מקומות תעסוקה והתקשרויות לפעילים ולספקים. בחלק מהמקרים אכן נשכרו שירותיהם של אותם פעילים על ידי העירייה, או שהתקבלו כעובדים בעירייה ובמוסדותיה.

ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר בבית משפט השלום בראשון לציון, ינואר 2015. ניב אהרונסון
ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר בבית משפט השלום בראשון לציון, ינואר 2015/ניב אהרונסון

ממצאי חקירת חשד נוסף במסגרת הפרשה, מעלים כי בכיר במחלקת הפיקוח בעירייה פעל בניגוד עניינים בכך שטיפל מתוקף תפקידו בענייניו של קבלן ויזם בעיר, לרבות בסוגיות הנוגעות לאכיפה הדרושה בהקשר לענייניו, בעת שבין השניים היה קשר בגין רכישת נכס פרטי שהיה בבעלותו של הבכיר על ידי הקבלן. כמו כן על פי ממצאי החקירה הציע הקבלן שוחד לפקח עירייה בעת שהגיע לבצע פעולת אכיפה בפרויקט שניהל בעיר.

בסיומה של החקירה, עמדת המשטרה היא כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, סמנכ"ל מנהל תרבות בעירייה אמנון בוץ והבכיר במחלקת הפיקוח.

עורך דינו של זינגר: "הטענות על שוחד התבררו כחסרות שחר"

עורך דין ינון סרטל, פרקליטו של ישראל זינגר: "ראש העיר מברך על סיומה של החקירה שהחלה לפני כשנה וחצי ולוותה בפרסומים רבים וטענות חסרות שחר בדבר חשדות לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, עבירות מס,  השתלטות גורמי פשיעה על העירייה ועוד. הודעת דוברות המשטרה מהיום מלמדת, כי טענות אלה התבררו בחקירה כחסרות שחר.

"בכל הנוגע לטענה בדבר ראיות לביצוע עבירה של הפרת אמונים, חשוב לזכור, כי הגורם היחיד המוסמך להכריע בשאלת העמדה לדין היא הפרקליטות ולא המשטרה ואנו סמוכים ובטוחים, שלאחר שזו תבחן את הראיות, וככל שיידרש גם תשמע את טענותינו, יוחלט על ידה, כי גם בחשד זה אין ממש ודין התיק להיסגר".

חבר הכנסת כרמל שאמה. עומר מירון
כרמל שאמה הכהן/עומר מירון

סנגוריו של בוץ, עורכי הדין גיל עשת ואלעד רט מסרו: "אנו מברכים על סיום חקירת המשטרה. מתחילת הדרך עמד בוץ על כך שלא נפל כל רבב במעשיו. מהעבירות החמורות בגינן נחקר בתחילת הדרך כל שנותר בהמלצת המשטרה הוא חשד להפרת אמונים. אנו משוכנעים שלאחר שהפרקליטות תלמד את חומר החקירה ותשמע את טיעונינו יוסר ממרשנו גם החשד הזה".

ח"כ לשעבר שאמה הכהן, חושף הפרשה: "רגע של סיפוק"

חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה הכהן, שהגיש את התלונה נגד זינגר שהביאה לפתיחה בחקירה, מסר בתגובה: "מדובר בהמלצה לכתב אישום חמור ביותר של מרמה והפרת אמונים עם ריח חריף של שוחד. זינגר רץ מהר בכיוון של קודמו צבי בר ונראה שהוא סוגר את הפער ביניהם במהירות.

"כמגיש התלונה וחושף הפרשה זהו רגע בהחלט של סיפוק לא בגלל מפלתו של יריב שפגע בי קשות אלא בזכות העובדה שטחנות הצדק עובדות כמו שצריך בזכות צוות מודיעין וחקירות נפלא של יאח"ה והרבה אנשים טובים שסייעו לי באיסוף הראיות להגשת התלונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה ממליצה להעמיד לדין גם את ראש המועצה המקומית זכרון אלי אבוטבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל להחלטה על עיריית רמת גן, סיימה המשטרה את חקירתה נגד ראש המועצה המקומית זכרון יעקב אלי אבוטבול ואחרים במועצה החשודים באיומים ובעבירות נוספות. מממצאי החקירה עולה כי ראש המועצה איים על איש עסקים מתחומי המועצה שיפגע בו באמצעות מניעת קידום עניינייו, תוך פגיעה באינטרסים הכלכליים שלו במועצה, זאת על פי החשד על רקע התנגדותו לפרוייקט שביקשה המועצה להקים.

במסגרת החקירה נחקר אבוטבול באזהרה וכן נחקרו מעורבים נוספים, חלקם באזהרה. בסיומה של החקירה עמדת המשטרה היא כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירת איומים על ידי ראש המועצה ואחרים. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות חיפה לעיון והחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully