וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על הבדיקה נגדו: "תפקידו של מנהיג הוא להתמודד עם עלילות"

13.4.2016 / 0:08

בטקס הרמת כוסית לחג הפסח, התייחס ראש המחנה הציוני לאפשרות שיזומן לחקירה באזהרה ואמר כי ישתף פעולה עם הרשויות. "אגיע לכל מקום שצריך, אתן את התשובות לכל שאלה, ונשים את הסאגה הזו מאחורינו"

צילום וידיאו: באדיבות כנס לשכת עורכי הדין, צילום סטילס: דורון הרמן, חדשות 10; עריכה: גדי וינסטוק

(הרצוג על הבדיקה נגדו, בשבוע שעבר: "כך פועלת שיטת חיסול וסיכול")

ראש המחנה הציוני ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס אתמול (שלישי) לאפשרות שיזומן לחקירה באזהרה ואמר כי "תפקידו של מנהיג הוא להתמודד, להתמודד עם משברים, להתמודד עם ביקורת וגם להתמודד עם עלילות". הרצוג, שנשא דברים בטקס הרמת כוסית לחג הפסח שארגן ח"כ עמיר פרץ, הוסיף כי "מעטים המנהיגים שעברו טלטלות אישיות ופוליטיות, ספגו ביקורת מרושעת, התמודדו באומץ עם מציאות מורכבת וצרבו בהיסטוריה הצבאית את אחת ההצלחות המרשימות ביותר אי פעם. נדמה לי שעמיר מכיר את כל אלו מקרוב מאוד".

הרצוג פנה לחבריו ואמר להם: "אתם מלווים אותי מאז כניסתי לפוליטיקה, אתם יודעים שניקיון כפיים ויושר היו הערכים לאורם פעלתי ובהם אני מאמין. מאז שהתפרסמה ההודעה על בדיקת הרשויות בעניין הפריימריז במפלגה, אמרתי לכולם בפומבי ובאופן אישי שזה חלק מתפקידו של מנהיג. להתמודד גם עם עלילות שצפות ועלות תמיד ערב בחירות. תפקידו של מנהיג הוא להתמודד, להוביל ולנצח. אתם בחרתם בי להוביל את המפלגה הזו ואת המחנה הזה לעבר השלטון ואני מתכוון להמשיך לצעוד בדרך הזו, גם אם היא קשה ומלאת מכשולים".

נגד יו"ר האופוזיציה מתנהלת בדיקה בנוגע למימון קמפיין הבחירות לראשות מפלגת העבודה ב-2013 שטרם הפכה לחקירה פלילית. בימים האחרונים המשיכה המשטרה בבדיקת הפרשה תוך שהיא גובה עדויות של גורמים פוליטיים שפעלו לצדו של יו"ר מפלגת העבודה בעת שהתמודד אז בפריימריז. בלהב 433 מעוניינים להעלות את הבדיקה לסטטוס של חקירה רשמית, מה שצפוי להוביל לחקירה באזהרה של הרצוג עצמו וסביבתו הקרובה. החלטה בעניין אמורה להתקבל בתקופה הקרובה על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שיבחן את החומרים שייאספו ביחד עם המשנה לעניינים פליליים רז ניזרי. על פי הערכות, לנוכח חומרת החשדות, לא יהיה מנוס מהכרזה על חקירה נגד הרצוג, דבר שעלול להוביל להשלכות פוליטיות על מפלגת העבודה.

עוד באותו נושא:
מתקפה נגד הרצוג: "השעה עצמך מתפקיד יו"ר האופוזיציה והמפלגה"
חיבוק מבוז'י ובירה על מחצלת: החגיגה של יחימוביץ' נתפרה למידותיה
לבני נגד הצטרפות לממשלה: "תהום פעורה בינינו לבינם"

יצחק הרצוג בועידת מפלגת העבודה במכון למחקרי ביטחון לאומי. ניב אהרונסון
"תפקידו של מנהיג הוא להתמודד, להוביל ולנצח". הרצוג/ניב אהרונסון

ראש המחנה הציוני הוסיף: "אני אגיע לכל מקום שצריך, אתן את התשובות לכל שאלה, לכל טענה, לכל דבר בלע וזדון ונשים את הסאגה הזו מאחורינו". "לפני שנה", המשיך הרצוג, "היינו על סף כיבוש השלטון וקיבלנו מספר מנדטים שלא קיבלנו שנים ארוכות, ואמון מצד ציבור ענק שחלקו מעולם לא תמך במחנה הציוני. הניצחון היה על הסף, והניצחון נמצא על הסף ויחד איתכם ועם גוש גדול יותר, ומחנה ציוני רחב וחזק יותר אנחנו נתמודד, נוביל וננצח".

ח"כ פרץ הודה להרצוג שהגיע לאירוע שארגן. "אני מודה לך שלמרות הסערות הפוליטיות ,הגעת הנה לברך את החברים הרבים שהגיעו מכל רחבי הארץ, אין זו תקופה פשוטה לכל אדם ובוודאי לא לאיש פוליטי כ"כ בכיר, בשיחה שקיימנו לפני כמה ימים אמרת לי כי אתה מאמין בחפותך ואני מאמין לך. לכן בכל הקשור אליי אתן לך את כל המרחב הנדרש כדי שתוכיח את צדקתך ותסיר את העננה הזו מחיינו הציבוריים".

אתמול אמר ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) כי ייתכן שמפלגתו תצטרך "לקבל החלטות" בעקבות האפשרות שהרצוג יזומן לחקירה באזהרה. כמו כן, התנועה לאיכות השלטון קראה להרצוג להשעות את עצמו עד תום הבדיקה.

(עדכון ראשון: 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully