וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: בכיר פלסטיני חוסל בפיצוץ מטען שהוטמן במכוניתו

אילן זלאיט

12.4.2016 / 18:30

פתחי זידאן, מזכיר תנועת פתח במדינה, נהרג בפיצוץ, שאירע בכניסה למחנה הפליטים עין אל-חילווה, הסמוך לעיר צידון שבדרום-מערב לבנון. לאחרונה דווח על עימותים קשים בין הפלגים השונים במחנה

פתחי זידאן, מזכיר תנועת פתח הפלסטינית בלבנון, נהרג היום (שלישי) בפיצוץ מכוניתו במחנה הפליטים עין אל-חילווה בדרום המדינה. בנוסף לזידאן, נפצעו שני בני אדם כתוצאה מהפיצוץ העז, שאירע בכניסה למחנה, בפרברי העיר צידון.

המפקד הצבאי של פתח בלבנון, מוניר אל-מוקדח, מסר לכלי התקשורת כי זידאן, המתגורר מחנה פליטים סמוך, היה המטרה הישירה של הפיצוץ, שנגרם כתוצאה מהפעלת מטען חבלה שהוטמן במכוניתו. טרם התברר מי אחראי לחיסול.

עוד בוואלה! NEWS:
חצי מהצעירים במדינות ערב: דאעש הוא האיום הגדול ביותר לאזור
"ישפיע על ההסכם עם ישראל": מצרים וסעודיה במגעים לשינוי הגבול הימי
ברקע ההתראות מפיגועים בטורקיה: שלושה פצועים בפיצוץ באיסטנבול

חיסול בכיר פתח פתחי זידאן, עין אל-חילווה, צידון, לבנון, 12 באפריל 2016. רויטרס
שני בני אדם נפצעו. זירת הפיצוץ, היום/רויטרס

בחודשים האחרונים התקיימו במחנה עין אל-חילווה עימותים אלימים בין אנשי כוחות הביטחון של פתח, האמונים על הביטחון במחנה, לפעילי תנועות אסלאמיסטיות, שהתפתחו בחלק מהמקרים לחילופי אש כבדים. לפני כשבועיים נהרג איש פתח נוסף במחנה מירי צלפים.

עין אל-חילווה הוא מחנה הפליטים הפלסטיני הגדול ביותר בלבנון, וחיים בו כ-54 אלף תושבים רשומים, בנוסף לכמה אלפי פלסטינים נוספים שהגיעו אליו בשנים האחרונות לאחר שנמלטו מהמלחמה בסוריה. מחנות הפליטים בלבנון נחשבים מחוץ לריבונותה של המדינה, ובהתאם לכך לא ניתנים בהם שירותים ממשלתיים כגון בריאות וחינוך, והצבא הלבנוני וכוחות הביטחון אינם פועלים בהם.

חיסול בכיר פתח פתחי זידאן, עין אל-חילווה, צידון, לבנון, 12 באפריל 2016. רויטרס
לפני כשבועיים נהרג איש פתח מירי צלפים. זירת הפיצוץ, היום/רויטרס

כמו כן, על התושבים מוטלות הגבלות רבות בחופש התנועה ובתעסוקה מחוץ לגבולות המחנה. הדבר הביא למצב כלכלי ולתנאי חיים קשים מאוד, וכן משך למחנות עבריינים וגורמי פשיעה שונים הנמלטים מהרשויות הלבנוניות. כמו כן, במחנות דווח על פעילות ענפה של ארגונים קיצוניים, בהם כאלה המזוהים עם אל-קאעדה ועם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

חיסול בכיר פתח פתחי זידאן, עין אל-חילווה, צידון, לבנון, 12 באפריל 2016. רויטרס
זירת פעילות לעבריינים ולגורמי פשיעה. עין אל-חילווה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully