וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון מאשר: ישראל קיבלה מסמך המעגן את חופש השיט שלה בים סוף

12.4.2016 / 17:20

שר הביטחון התייחס לראשונה להסכם העברת האיים ממצרים לערב הסעודית והודה כי ישראל אישרה אותו. בתדרוך מול כתבים צבאיים, הזהיר יעלון מפני הידרדרות במצב הביטחוני לקראת פסח בהר הבית. "נערכים לשימוש בהר הבית כהצתה והסתה"

צילום: רויטרס

שר הביטחון משה יעלון התייחס היום (שלישי) לראשונה להסכם העברת האיים בים סוף ממצרים לערב הסעודית והודה כי ישראל אישרה אותו. יעלון אמר כי ירושלים אישרה שערב הסעודית היא זו שתמלא אחר תנאיו של הנספח הצבאי להסכם השלום בין מצרים לישראל. כלומר, ריאד מתחייבת לשמור על כוח רב-לאומי ועל חופש שיט באזור האיים טיראן וסנפיר. "היה ברור לנו שאם האיים הללו יועברו לערב הסעודית, ריאד תיכנס לנעלי קהיר בהסכם השלום. ערב הסעודית התחייבה למלא אחר ההתחייבויות כפי שמופיעות במסמך הצבאי". ארצות הברית, ששימשה צד ג' להסכם השלום, אישרה גם היא את השינויים במסמך.

יעלון דיבר בתדרוך לכתבים צבאיים גם על הירידה בהיקף הפיגועים בגל הטרור הנוכחי והסביר כי היא נובעת מכך ש"אין תוחלת לפיגועים הללו". יחד עם זאת, הזהיר יעלון, "המצב עלול להשתנות. סוגיית הר הבית עלולה לעלות שוב בחג הפסח. זו תמיד סיבה להצתה, וזה קרה בעבר. אנחנו נערכים לשימוש בהר הבית כהצתה והסתה". שר הביטחון הוסיף כי ראש הממשלה פנה לשרים ולחברי כנסת וביקש מהם להימנע מלעלות להר הבית "כדי שזה לא יצטייר כפרובוקציה".

יעלון טען שהסיבה לירידה בפיגועים נובעת מהסיבה ש"זה לא מביא להם (לפלסטינים, א"ב) הישגים. העולם הערבי לא מסקר את הפיגועים האלה כמו פיגועי התאבדות". יעלון דיבר גם על הסערה הפוליטית סביבו ואמר כי אין בכוונתו לעזוב את הליכוד, לדבריו, "הרוב במפלגה שפוי".

עוד בוואלה! NEWS:
הסכמת ישראל להעברת האיים בים סוף: מחווה למצרים וקריצה לסעודיה
"ישפיע על ההסכם עם ישראל": מצרים וסעודיה במגעים לשינוי הגבול הימי
המלך סלמאן הכריז: נקים גשר בין מצרים לערב הסעודית

יעלון: "מציע שאת הוראות הפתיחה באש יקבע הרמטכ"ל ולא ראשי כנופיות". ניב אהרונסון
אין בכוונתי לעזוב את הליכוד. יעלון/ניב אהרונסון

"הצלחנו לפגוע בטרור המאורגן שניסה לנצל את גלי הטרור הללו לפיגועים קשים כמו חטיפה. זה קרה בזכות עליונות מודיעינית של השב"כ ואמ"ן וחופש הפעולה של צה"ל", ציין יעלון בתדרוך. הוא מנה את הצעדים שנקט צה"ל במאבקו נגד המחבלים היחידים: "שיפרנו את יכולת ההתרעה מפני מפגעים בודדים, שנעצרו בבתים שלהם. גם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים פעלו בנושא. הייתה פריסה נכונה במוקדי החיכוך של כלל גופי הביטחון". הוא הוסיף כי ננקטו פעולות נגד מסיתים, ואמר כי "הייתה אמירה ברורה של הרשות הפלסטינית לתנזים לא להשתתף באלימות וטרור. הגענו למצב של משפחות שמסגירות מפגעים מחשש שייענשו".

יעלון הדגיש כי הפעילות נגד הטרור בחודשים האחרונים לא פגעה כלכלית בשטחי יהודה ושומרון. "בנוסף ל-60 אלף פלסטינים שעובדים בישראל, אישרה הממשלה לאחרונה ל-7,300 פועלים נוספים לעבוד בה, ויש כוונה להעסיק עוד פועלים".

הוא התייחס גם להתנהלות הרשות הפלסטינית ולאיומים מצדה להפסיק את התיאום הביטחוני. מדובר ב"איומים באקדח ריק", אמר. על רקע השיח לאיתור יורש לאבו מאזן, הוא טען כי "זה נובע מהרצון של חמאס לפיוס. חמאס לוטש עיניים לא רק לפתח אלא גם למאחזים ברשות הפלסטינית. לכן, הוא מוכן לקדם בחירות. לא בטוח שיהיה מפגש אינטרסים בין החמאס לפתח אבל זה גורם לאי שקט שם. אין לנו כוונה להתערב בפוליטיקה הפנימית שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיים סנפיר וטיראן בים סוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה חשפו גורמים פלסטיניים בכירים כי השיחות הביטחוניות המתנהלות בין הרשות לישראל מתמקדות בהצעה להפסקת הפעילות הצבאית הישראלית בכל ערי הגדה, לפי לוח זמנים שיוסכם בין הצדדים. ואולם, שר הביטחון אמר כי "אין מצב שנסכים להימנע מכניסה לשטחי A. לא יהיה מצב כזה. נאמר להם: אם הם יפעלו יותר אנחנו נפעל פחות".

מעבר לכך התייחס השר יעלון לדשדוש במשא ומתן עם הפלסטינים, והסביר כי ישראל החליטה "לפעול מלמטה". "ועידות ועורכי דין לא יפתרו את העניין, יש מי שמטרפד גם את זה. אנחנו יוזמים כל הזמן פרויקטים כמו אזורי תעשייה, תחנות כוח ועוד".

אבו מאזן: "לעצור את כל ההתנחלויות מ-67, הן סרטן שממלא את ארצנו". רויטרס
"איתור יורש לאבו מאזן נובע מהרצון של חמאס לפיוס"/רויטרס

בדבריו התייחס יעלון גם לאיומים נוספים על ישראל, שבהם כלי הנשק המוברחים לרצועת עזה. "ציר ההברחה איראן-סודאן-סיני-עזה הופסק, אך עדיין מגיע נשק מלוב לסיני", אמר יעלון. "רובו מופנה לארגון דאעש בסיני שנלחם נגד הצבא המצרי וחלקו הקטן מגיע לרצועת עזה". לדבריו, מצרים מסכלת את הברחת אמצעי הלחימה, "לא רק בסיני אלא גם בגבול לוב".

השבוע פורסם כי חברת "רפאל" מפתחת מערכת חדשה להגנה מפני איומים אוויריים - "כיפת ברזל" נגד רחפנים. זאת בשל התגברות השימוש ברחפנים בידי ארגוני טרור, בהם חמאס. "חמאס מנסה במקביל לתהליכים נוספים לפתח מטוסים זעירים ללא טייס, על בסיס מידע ומימון איראני", מסר יעלון בתדרוך.

יעלון מינה מנכ"ל חדש למשרד הביטחון: אלוף במיל' אודי אדם

במקביל לתדרוך, הודיע שר הביטחון על החלטתו למנות את אלוף במיל' אודי אדם לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון במקומו של אלוף במיל' דן הראל. מינויו של אדם, בן 58, מותנה באישור ועדת המינויים, ולאחריה יובא לאישור הממשלה. האלוף אדם שירת במשך 30 שנה בצה"ל במגוון תפקידי לחימה ופיקוד בכירים, בהם מפקד חטיבת שריון סדירה, מפקד אוגדת שריון סדירה, ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה (אט"ל) ומפקד פיקוד הצפון.

לאחר שחרורו שימש במשך חמש שנים מנכ"ל הקריה למחקר גרעיני ויושב ראש מועצת המנהלים של החברה הממשלתית "רותם תעשיות". מחודש יולי 2013 מכהן אדם כיו"ר התעשייה הצבאית. הוא בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדע המדינה מטעם אוניברסיטת בר-אילן, ותואר שני בלימודים אסטרטגיים מבית הספר הגבוה למלחמה בפריז.

שר הביטחון יעלון אמר על מינויו: "בשבועות האחרונים בחנתי כמה מועמדים ראויים לתפקיד, והגעתי למסקנה כי אודי אדם הוא האיש הנכון בעת הזו להוביל בהצלחה את ההתמודדות עם האתגרים הללו. אני מכיר את אודי שנים ארוכות כלוחם וכמפקד בצה"ל, ולאחר מכן בתפקידיו בקריה למחקר גרעיני ובתעש, ואין לי ספק שיש בו האיכות, היכולת והבשלות האישית לבצע את התפקיד באופן מיטבי".

אל"מ אודי אדם מנכ"ל משרד הביטחון עם שר הביטחון משה יעלון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון ואדם/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully