וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החבל מתהדק: ועדה מיוחדת הצביעה בעד הדחת נשיאת ברזיל

12.4.2016 / 13:34

על אף שמדובר בצעד סמלי, החלטת הוועדה מסבכת עוד יותר את דילמה רוסף שמעורבת בפרשת שחיתות. עתה יצטרך הבית התחתון לאשר את התהליך, לפני שיועבר לסנאט. תומכיה טוענים: "מדובר בניסיון הפיכה"

חברי הוועידה שעוסקת בהדחת נשיאת ברזיל דילמה רוסף חוגגים לאחר אישור המשך התהליך, 12 באפריל 2016. רויטרס
ההחלטה התקבלה ברוב של 38 תומכים. חברי הוועדה המתנגדים לרוסף חוגגים/רויטרס

ועידה מיוחדת בקונגרס של ברזיל המליצה הלילה (שני) על המשך תהליך הדחת הנשיאה דילמה רוסף, בהחלטה שהגדילה את הסיכויים לסילוקה מהשלטון. המנהיגה מואשמת כי השתמשה בכספי ציבור כדי להסתיר גירעון ממשלתי. מתנגדיה של רוסף טוענים כי רוב העם תומך בתהליך, ואילו תומכיה קוראים לכך "ניסיון הפיכה".

הוועידה המיוחדת המליצה ברוב של 38 תומכים לעומת 27 מתנגדים על המשך תהליך ההדחה, חמישה קולות יותר מהרף הנדרש. הדיון נמשך כל היום ובמהלכו התנהלו חילופי צעקות בין שני המחנות. ההחלטה הייתה צפויה והיא סמלית בעיקרה, מאחר שהבית התחתון בקונגרס יצטרך להכריע אם לתמוך בהדחתה ולשלוח את ההחלטה לסנאט, שיקבע אם להעמיד את הנשיאה לדין ובכך להשעותה מהתפקיד.

לקריאה נוספת בנושא
נשיאת ברזיל תודח? המפלגה הגדולה ביותר בקואליציה פרשה מהממשלה
ברזיל: הקלטת סתר בין הנשיאה הנוכחית לקודמה עוררה סערה במדינה

נשיאת ברזיל דילמה רוסף, 8 באפריל 2016. רויטרס
ממשיכה להסתבך. נשיאת ברזיל רוסף/רויטרס

כדי להמשיך את התהליך, 342 מתוך 513 חברי הבית התחתון נדרשים לתמוך בו, ולפי ההערכות הקרב יהיה צמוד. ההצבעה צפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב. בעקבות פרישתה של מפלגת "התנועה הדמוקרטית הברזילאית", הגדולה ביותר בפרלמנט, מהקואליציה, נאלצה הממשלה לחפש את תמיכתן של מפלגות קטנות כדי לעצור את הליך ההדחה. אם הסנאט יאשר לפתוח במשפט נגד הנשיאה, היא תושעה לפחות ל-180 ימים.

בינתיים, סגן הנשיא מישל טמר, שיחליף את רוסף במקרה שתושעה, מסתבך בעצמו. עיתון בסאו פאולו פרסם קלטת שמע של מנהיג "התנועה הדמוקרטית הברזילאית", שבו נשמע טמר קורא את מה שעשוי להיות נאום כניסתו לתפקיד נשיא ברזיל. במסיבת עיתונאים שכינס בעקבות החשיפה, טען סגן הנשיא כי הדברים הוקלטו עבור חבר, אך נשלחו "בטעות" לחברי מפלגתו. "לא אמרתי שם שום דבר חדש", ניסה טמר להגן על עצמו.

בתגובה, השר לעניינים פוליטיים ובעל בריתה של הנשיאה, ריקרדו ברזויני, שב על עמדתה של הממשלה ולפיה ניסיונות ההדחה הם למעשה הפיכה. הוא הצביע על סגן הנשיא טמר כעל הכוח העומד מאחורי המהלך. רק בשבוע שעבר בית המשפט העליון הורה ליו"ר הבית התחתון לפתוח בהליך הדחה גם נגדו, שנגדו הועלו טענות דומות לאלו שנגד רוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully