וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרה מצד אורתודוקסים? רבנים בציונות הדתית: "הומואים - נגד ההלכה"

11.4.2016 / 14:00

אחרי שרבני בית הלל פרסמו עמדת הלכה שלפיה יש "לקבל בעלי נטיות חד-מיניות", רבנים בולטים בציבור הדתי-לאומי יצאו נגד הטענה שהם יכולים לשמש בכל תפקיד: "יש לחפש בציבור את האנשים הכי נקיים מעבירות". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

רבנים בולטים בציבור הדתי-לאומי יצאו היום (שני) נגד עמדת ההלכה שפרסמו אתמול רבנים מהארגון האורתודוקסי "בית הלל", שלפיה "על הקהילות הדתיות לקבל בעלי נטיות חד-מיניות". לדבריהם, רבני הארגון הדתי "אינם מייצגים אלא את עצמם". ראש ישיבת "עטרת כהנים", הרב שלמה אבינר, אמר בתגובה: "זו לא ההלכה היהודית".

הוויכוח סביב סוגיית ההומוסקסואלים נמשך שנים בתוך הציונות הדתית. עמדת "בית הלל" כבר עלתה בעבר, ורבנים נוספים אף בצורה דומה. בשנים האחרונות בחרו חלק מהרבנים בדרכים יצירתיות להתייחס לתופעה שהייתה בעבר נושא שחששו לדבר עליו. מרביתם מסכימים על כך שחל איסור חמור על קיום יחסי מין בין גברים או בין נשים, אך הם עוסקים בשאלות רחבות יותר כמו איך הקהילות הדתיות צריכות להתייחס להומוסקסואלים ושאלות בעלות השלכות חברתיות יותר.

חרף עמדת רבני הארגון, אבינר טוען כי לפי ההלכה "כדי להיות חזן בבית הכנסת צריכים להיות נקיים מעבירות", ולכן "יש לחפש בציבור את האנשים הכי נקיים מעבירות". לדבריו, "איש שהתחתן עם איש זו עבירה חמורה מהתורה, וכל אחד יודע שבתורה נכתב עליו שהוא חייב מיתה ושזו תועבה. אנחנו לא נוציא אף אחד להורג, אבל זו עדיין תועבה". הרב אבינר מייצג את עמדתם של רבנים רבים בציונות הדתית, אך רובם חוששים להתבטא בפומבי בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
חשיפה: ברגותי סיכם עם חמאס והג'יהאד האסלאמי על "האינתיפאדה הבאה"
ענבל אור לא התייצבה לחקירה - המשטרה שוקלת להוציא צו מעצר
המענה של ישראל לאיום האווירי של חמאס: "כיפת ברזל" נגד רחפנים

הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א' בהתנחלות בית אל, וראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים. עומר מירון
"לא נוציא אף אחד להורג, אבל זו עדיין תועבה". הרב שלמה אבינר/עומר מירון

ראש ישיבת ההסדר "אורות שאול" ברעננה, הרב יובל שרלו, טוען כי עמדת "בית הלל" אינה חדשה. "יש הסכמה גורפת על כך שקיום יחסי מין של חד-מיניים הוא איסור מוחלט. אבל השאלה היא רחבה יותר, ועל כך אני מאמין שדנו רבני הארגון ודנו רבנים אחרים בעבר. השאלה היא איך נותנים מענה למציאות קיימת". שרלו טוען כי "ההבדלים בדעות אינם גדולים".

הרב שרלו הוסיף כי אינו מכיר גוף רבני המתיר הומוסקסואליות בצורה גורפת, ואינו מכיר גוף הסבור שיש לסקול אותם. "כמו שיש בתוכנו מחללי שבת וגנבים מהממשלה, כך גם יש כאלה שעוברים על איסור זה, אבל הדיון הוא איך לנהוג בהם בחברה, בקהילה ובהיבטים נוספים. טבע העולם הוא שדנים. מדובר בתהליך שרבני בית הלל הם חלק ממנו".

לפי מסמך ההלכה שפרסמו אתמול עשרות רבנים המזוהים עם ארגון "בית הלל", "חד-מיניים יכולים לשמש בכל התפקידים הקהילתיים". המסמך קורא לשילובם של ההומוסקסואלים בקהילה: "אנשים בעל נטייה חד-מינית, אין בהם כל פסול הלכתי או מוסרי", צוין במסמך. "אנחנו קוראים לקהילות לא לדחות אבן אחר הנופל, ולמצוא את הדרך לאפשר לאנשים אלה החפצים להיות חלק מהקהילה הדתית לעשות זאת מבלי להטיל עליהם מגבלות נוספות על אלה המקובלות בקהילה ביחס לעוברי עבירה", נכתב במסמך, שנחתם לאחר תהליך שארך כחצי שנה, וכלל מפגשים עם רבנים ועם אנשי מקצוע העוסקים בתחום. "האיסור ההלכתי הקיים בקשרים חד-מיניים הוא מעשה העבירה ולא נטייתו של האדם", קבע המסמך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יו"ר ארגון רבני בית הלל הרב מאיר נהוראי. כנס של הארגון ברעננה, 10 באפריל. בלומברג תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
הצגת מסמך "בית הלל" בכנס הארגון ברעננה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, בלומברג תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully