וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קו המים: ג'יפאים מבקשים להקצות להם רצועות חוף אליהן יוכלו להגיע עם הרכב

יניב גלעדי

12.4.2016 / 9:18

בעלי ג'יפים מהדרום מוחים על החמרת הענישה במסגרת החוק האוסר על נהיגה בחופים. לטענתם ניתן לקבוע מסלול מוסכם וסדור שיאפשר גישה רכובה לחוף, כזו שלא תפגע בטבע ותסכן נופשים

צילום: בני בן-סימון, עריכה: מיכאל ברגמן

'לא רק אכיפה אלא גם הסדרה' - בקריאה הזו יוצאים נהגי ג'יפים מהדרום - המגדירים עצמם 'נורמטיביים', במטרה להסדיר גישה רכובה על פי חוק בחופי ישראל. לאחרונה הוחמרה הענישה כלפי נהגים שנתפסו במרחק של פחות מ100 מ' מקו המים ולטענת חלק מהנהגים, מדובר בהפללה של כלל חובבי הספורט המוטורי.
כ1500 דוחות ניתנו בשנה שעברה לנהגים שנסעו במרחק של פחות מ100 מטרים מקו המים, לפי נתוני עמותת אור ירוק. לטענת עו"ד ארז גביר, ממקימי פורום הג'יפאים , מדובר בביטוי מוחשי לאזלת ידה של המדינה בתחום האכיפה. "נכון להיום בגלל חוסר יכולת להתמודד עם קומץ של פורעי חוק באו והגדירו אוכלוסייה שלמה שמונה בין עשרות ואפילו מאות בעלי רכב שטח בישראל כמפירי חוק", הוא טוען.

"בעצם מונעים מכולם ליהנות מאותה תרבות פנאי שהייתה נהוגה כאן עשרות שנים. דינו של מתפרע בחוף ושל מי שמסכן בעלי חיים ,זה לא דינו של מי שבא ליהנות מאותה תרבות שנהוגה בארץ במשך כל כך הרבה זמן. עצם ההכללה הזאת נובעת מחוסר יכולת להתמודד עם הבעיה והבעיה היא אותם מתפרעים שאנחנו מקיאים מקרבנו", אומר עו"ד גביר.

על פי החוק, אסורה הכניסה לחופי הים עם רכב והנהג מסתכן בקנס או שלילת רישיון . לאחרונה פועלת הכנסת להעביר תיקון לחוק ובו לבית המשפט תהיה הסמכות להחרים את הרכב לתקופה של עד 120 יום. עו"ד גביר מצפה מהמחוקק בהקשר זה שיסדיר מקומות שבהם כן מותר לנהוג. "אי אפשר להגיד הכול אסור ותוך כדי להפוך את כולם לפורעי חוק. במדינת ישראל יש 190 קילומטר של חוף מתוכם אחרי הפחתות של חופים מוכרזים אזורי בנייה נשאר 50 קילומטר של חוף פראי. אני בטוח שמתוך אותם 50 קילומטר אפשר למצוא מספר נקודות שהם 200-300 מטר שאיתן אפשר יהיה להגיע עם הגיפ לקו המים", כך הוא טוען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully