וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,000 איש בהפגנת הלולנים בצפון: "הממשלה תוקעת סכין בגוף החקלאות"

11.4.2016 / 14:29

חברי כנסת, ראשי רשויות ותושבים הגיעו להפגין תמיכה במגדלי העופות המוחים על החלטת שר החקלאות לבטל מכסות ביצים ולפתוח את השוק לייבוא. ח"כ אלעזר שטרן: "מאבק על אופייה של מדינת ישראל"

צילום: שלומי גבאי עריכה: ניר חן

כ-3,000 בני אדם הגיעו הבוקר (שני) להפגין בכניסה למושב אביבים שבגליל העליון במסגרת מחאת מגדלי העופות ביישובים הסמוכים לגבול הצפון על החלטת שר החקלאות אורי אריאל לבטל את מכסת ייצור הביצים ולפתוח את השוק לייבוא. בהפגנה, שאותה מאבטחים כוחות מג"ב גדולים, השתתפו חברי כנסת, ראשי רשויות מהצפון ותושבים, שבאו להפגין תמיכה בלולנים. בין היתר, נשאו המפגינים שלטים שעליהם נכתב "ביבי מפרק את יישובי הצפון" ו-"לולני גדרות רוצים לחיות", וחלקם לבשו חולצות שעליהן נכתב "אני יצרן ביצים גאה". במקביל להפגנה, מושבתים היום הלימודים והשירותים המוניציפליים ביישובי המועצות האזוריות מרום גליל, מבואות חרמון ומעלה יוסף.

במקום נכח גם סגן השר במשרד ראש הממשלה ירון מזוז, שהגיע כדי להתנגד לטענות המפגינים ולהביע תמיכה בממשלה. עימות התפתח בינו לבין כמה מהמפגינים, שקראו לעברו "לך הביתה".

עוד בוואלה! NEWS:
המענה של ישראל לאיום האווירי של חמאס: "כיפת ברזל" נגד רחפנים
איראן: קיבלנו את המשלוח הראשון של מערכת ה-S-300 מרוסיה
"ישפיע על ההסכם עם ישראל": מצרים וסעודיה במגעים לשינוי הגבול הימי

מחאת הלולנים באביבים. שלומי גבאי
"ראש הממשלה ושר האוצר שרוצים לחסל את מפעל החיים של החקלאים בצפון", היישוב אביבים, היום/שלומי גבאי

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) השתתף בהפגנה ואמר: "הממשלה תוקעת סכין בגופה של החקלאות. הקרב הזה אינו על ייבוא ביצים, הוא על ערכי היסוד, על מולדת, על ביטחון, על עצמאות". חברו לסיעה ח"כ איתן ברושי, לשעבר מזכיר התנועה הקיבוצית, אמר בהפגנה כי "הממשלה השתגעה". לדבריו, "זהו קרב על הציונות. אנחנו איתכם. מי שנותן לרמי לוי להדליק משואה איבד את דרכו. החקלאות היא מקור הגאווה שלנו. אנחנו חומת המגן, ומכאן תהיה הבשורה של 'מצפון תיפתח הבשורה'".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) פנה למפגינים ואמר: "אתם הייתם החיילים שלנו עשרות שנים. עכשיו אנחנו נהיה החיילים שלכם. המאבק שלכם הוא מאבק על אופייה של מדינת ישראל". דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו תקף את השר אריאל. "אדוני שר החקלאות, לא ניתן לכם להפוך את ארץ זבת החלב והדבש שלנו לארץ של התנחלויות בלבד", אמר בניהו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת הלולנים באביבים כנגד פתיחת שוק הביצים ליבוא. שלומי גבאי
"ביבי מפרק את יישובי הצפון"/שלומי גבאי

יעקב בוחבוט ממושב צוריאל, לשעבר סגן ראש המועצה האזורית מעלה יוסף והיום לולן, אמר בהפגנה כי מתוך 3,300 לוחמים בארץ 2,000 נמצאים ביישובי הגדר. "בחור צעיר שסיים צבא רוצה לחזור הביתה לאביבים. למה הוא יחזור? ממה הוא יתפרנס?" שאל בוחבוט. "ביצים זה הדבר היחיד שאפשר להתפרנס ממנו, וגם את זה אוים לסגור". הוא סיפר עוד כי ארבעה מתוך חמשת ילדיו עזבו את המושב משום שאין שם תעסוקה. "אנחנו לא קשורים ליוקר המחיה. למה? כי הממשלה היא זאת שקובעת את המחיר. יש צו פיקוח על המחירים".

מוקדם יותר התייחס יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ חיים ילין (יש עתיד), למחאה ואמר: "חקלאי הצפון העוטפים את גבולה הצפוני של ישראל חווים קשיים ביטחוניים וכלכליים ייחודיים, ונדמה שהמרחק שלהם ממרכזי קבלת ההחלטות רק הולך וגדל עם השנים". הוא מתח ביקורת על השר אריאל, ואמר כי הוא מוביל את "חיסול החקלאות וההתיישבות" בגבול הצפון. "במקום לתמוך במגדלים ולעמוד לצדם במאבק נגד ראש הממשלה ושר האוצר שרוצים לחסל את מפעל החיים של החקלאים בצפון, שר החקלאות מעדיף לכהן כשר ההתנחלויות ולהעביר תקציבים במחשכים אל גבעות מבודדות".

הפגנת הלולנים באביבים כנגד פתיחת שוק הביצים ליבוא. שלומי גבאי
לא תהיה להם דרך להתחרות ב"שחקנים גדולים" בתחום/שלומי גבאי

עבור לולני גבול הצפון, המספקים כ-70% מהביצים בישראל, החלטת שר החקלאות היא צעד חסר תקדים שיביא לסגירת המפעל העיקרי שעליו נשענת פרנסתן של 2,300 משפחות החיות ביישובי הגדר בגליל. הבעייתיות בביטול המכסים ובפתיחת השוק נובעת מחשש שמרגע שייכנסו לתמונה "שחקנים גדולים" בתחום שיווק הביצים, למשקים בגבול הצפון לא תהיה דרך להתחרות בהם, והם יאבדו את פרנסתם. עם זאת, גורמים ממשלתיים מדגישים כי אם לא תהיה הסכמה עם המגדלים – הרפורמה לא תצא לפועל.

אתמול שלחו בכירים לשעבר במערכת הביטחון, ובהם איציק מרדכי, שאול מופז, גבי אשכנזי ומשה קפלינסקי, מכתב התומך במחאת הלולנים. הבכירים קראו לשר האוצר משה כחלון לבטל את הרפורמה. "במשך שנים ראינו בתושבי קו העימות 'חיילים ללא מדים', וכיום אנו רואים עצמנו כ'חיילים' שלהם, העומדים לצדם במאבקם הצודק להבטיח את פרנסתם, את חוסן המשפחות והיישובים ואת החיילים הפעילים בגבולנו הצפוני", נכתב.

(עדכון ראשון: 11:00)

הפגנת הלולנים באביבים כנגד פתיחת שוק הביצים ליבוא. שלומי גבאי
"חיילים ללא מדים". מחאת הלולנים/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully