וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבוק מבוז'י ובירה על מחצלת: החגיגה של יחימוביץ' נתפרה למידותיה

11.4.2016 / 13:05

פוליטיקאים, חברים ופעילים מהמפלגה, שכחו לרגע מהסערה שעוברת על היו"ר והגיעו לחגוג עם יחימוביץ' עשור בכנסת. כסאות הפלסטיק וסוכריות הגומי תאמו את התדמית הצנועה של כלת השמחה, וגם יריביה מימין הניחו לרגע לפער האידיאולוגי: "היא הולכת ישר, בלי שחיתות"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אביב אירגז

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) חגגה אמש (ראשון) עשור לכניסתה לפוליטיקה. בין היתר, הגיעו נשיא המדינה ראובן ריבלין, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג למכללת סמינר הקיבוצים בתל אביב כדי לחגוג עם יחימוביץ', נוסף על כמה מאות פעילים.

נראה שמלבד ציון העשור, ליחימוביץ' יש סיבות נוספות לחגוג לאור ההישגים הפוליטיים האחרונים למחנה שלה, ובהם ביטול מתווה הגז בידי בג"ץ והגבלת שכר הבכירים. אלא שלצד החגיגות מתנהלת בדיקת משטרה בעניינו של יו"ר מפלגתה של יחימוביץ', יצחק הרצוג, שיחסיה עמו ידעו ימים טובים יותר. גם באירוע הזה קשה היה להסתיר את האיבה בין השניים. כשהרצוג הופיע במדשאות של סמינר הקיבוצים, יחימוביץ' נבלעה לתוך חדר צדדי כדי לקבל את פניו של הנשיא ריבלין. שתי דקות קודם לכן היא הסתובבה בתוך הקהל, פיזרה חיוכים ואפילו הצטלמה עם צעירות הלומדות במכללה.

לקריאה נוספת:
סמוטריץ' כינה את הרצוג "ילד כאפות שמנסה לשחק אותה גבר" - והתנצל
יחימוביץ' על הרצוג: "סיטואציה מביכה; מקווה שהמפלגה לא תשלם מחיר כבד"
הרצוג לבית היהודי: "שיפסיקו להטיף מוסר ויסתמו את הפה"

חגיגות עשור לשלי יחימוביץ' במפלגת העבודה בסמינר הקיבוצים בתל אביב, 10 באפריל 2016. ראובן קסטרו
זכה לחיבוק חפוז בלבד. יחימוביץ' והרצוג/ראובן קסטרו

"למה באת במפתיע?" שאל אחד הכתבים את הרצוג. הוא מיהר להשיב: "למה במפתיע? אני כאן כדי לכבד חברה טובה, שגם אם יש עליות ומורדות ביחסים בינינו – בסוף אנחנו מאותה מפלגה". במשך חצי שעה נאלץ יו"ר האופוזיציה להסתובב בין אורחי החגיגה בזמן שאנשיו ניסו לברר איפה נמצאת יחימוביץ', שכאמור עברה לחדר צדדי. "הבנתי שהיא הלכה לקבל את כבוד הנשיא", הסביר הרצוג לנוכח המבוכה. רק אחרי שכבר החל האירוע, והקהל קיבל את פניה של יחימוביץ' בתשואות, זכה ממנה הרצוג לחיבוק קצר.

החגיגה הייתה אופיינית לגישתה החברתית של יחימוביץ'. האורחים ישבו על כיסאות פלסטיק ומחצלות ישיבה והתכבדו בבוטנים, בסוכריות גומי ובבירה, כשברקע במה מאולתרת. עם זאת, רשימת הנוכחים הייתה מרשימה במיוחד. הנשיא ריבלין אמר: "שלי הייתה חברה של נחמה ושלי לפני שבאנו לבית הנשיא, היא תהיה חברה לאחר שנצא מבית הנשיא, ובוודאי היא חברה שלנו כשהיא בבית הנשיא".

דני דיין, שהתמנה לא מכבר לקונסול בניו יורק, הצהיר כי התייצב לאירוע למרות הפער האידאולוגי בינו לבין יחימוביץ', זאת משום שבעיניו היא "אדם ישר והולכת בלי שחיתות". ואם לא די באלה, באירוע נכחו גם חברי הכנסת איתן כבל ומרב מיכאלי (המחנה הציוני), מיקי זוהר (הליכוד), וכן פרופ' ירון זליכה ואלדד יניב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חגיגות עשור לשלי יחימוביץ' במפלגת העבודה בסמינר הקיבוצים בתל אביב, 10 באפריל 2016. ראובן קסטרו
"מודה על עשר שנים נפלאות". יחימוביץ' באירוע לכבודה/ראובן קסטרו

"אמרו לי שאני חייבת להכריז משהו. 'תכריזי שאת מתמודדת (לראשות מפלגת העבודה – י"א), או תכריזי שאת מקימה מפלגת נשים'", אמרה יחימוביץ'. "אבל אני מודה על עשר שנים נפלאות, ויום-יום, שעה-שעה, גם ברגעים הקשים, אני מודה על כך שאני פה". היא לא שכחה להודות גם לעמיר פרץ, שלדבריה "הביא אותה לפוליטיקה". "זה דבר שלא שוכחים לעולם, ובמידה רבה שינית את חיי", אמרה. היא הוסיפה: "אנו בעד שלום, בעד שתי מדינות לשני עמים, בעד דמוקרטיה ובעד חופש הביטוי. אם לא נישא את עקרונות המוסר, לא יהיה מי שיישא אותם".

גם בחגיגות העשור של יחימוביץ', קשה היה להתעלם מדבריו של חברה לסיעה, ח"כ זוהיר בהלול, שלפיהם הדוקר מחברון איננו מחבל. "לא מאמין שזה מה שעשיתם לו", אמר אחד הנוכחים לאיתן כבל, שיצא למתקפה נגד בהלול. כבל השיב: "יש מושג של 'והמשכיל בעת ההיא יידום'".

בחודשים הקרובים תצטרך יחימוביץ' לקבל החלטות פוליטיות חשובות, שאולי בשלב זה השתיקה יפה להן. עם זאת, יש כאלו שיסכימו כי חגיגת העשור של חברת הכנסת בפוליטיקה לא הוגדרה פוליטית באופן רשמי, אך יש מי שדווקא ראה בה כזו.

חגיגות עשור לשלי יחימוביץ' במפלגת העבודה בסמינר הקיבוצים בתל אביב, 10 באפריל 2016. ראובן קסטרו
הרצוג, ריבלין, פרץ ויחימוביץ' באירוע בסמינר הקיבוצים/ראובן קסטרו
חגיגות עשור לשלי יחימוביץ' במפלגת העבודה. ראובן קסטרו
יחימוביץ' באירוע לכבודה/ראובן קסטרו
חגיגות עשור לשלי יחימוביץ' במפלגת העבודה. ראובן קסטרו
"תישאר חברה". יחימוביץ' וריבלין/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully