וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה מאה שנה: עלה מספרם של הטיגריסים בעולם

11.4.2016 / 7:30

על פי מפקד חדש המבוסס על מדינות מרוסיה ועד וייטנאם, נספרו 3,890 טיגריסים - נתון מעודד לעומת המניין הקודם שהיה 3,200 בלבד ונחשב לשפל חסר תקדים. במדינות האזור פועלים במרץ לשיקום אוכלוסיית הטיגריסים המצטמקת

נמר. בארקרופט, Ashley Vincent, GettyImages
לא ברור אם אוכלוסייתם של הטיגריסים אכן גדלה/GettyImages, בארקרופט, Ashley Vincent

לאחר יותר ממאה שנים עלה מספר הטיגריסים שנספרו ביערות ובטבע באזור המזרח, מרוסיה עד וייטנאם. מנתוני ארגוני בעלי חיים וארגונים ממשלתיים עולה כי חיים כעת 3,890 טיגריסים באזור זה. הנתון מעודד לעומת זה שנרשם ב-2010, אז נערך מפקד הטיגריסים האחרון, ובו תועד מספרם הנמוך ביותר אי פעם – 3,200 בלבד. יותר ממחצית מהטיגריסים נמצאים בהודו לבדה, שבה חיים לא פחות מ-2,226 טיגריסים נכון ל-2014.

אף שמומחים התייחסו לבשורה כסיבה למסיבה, הם לא ציינו מפורשות כי מספרם של הטיגריסים אכן נמצא בעלייה. ייתכן שבעקבות התפתחות השיטות לספירת בעלי החיים ולאיתורם הפכו החוקרים מודעים לקיומם של יותר טיגריסים, אך אין זה אומר שמספרם עולה בטבע. עם זאת, זוהי הפעם הראשונה שבה נרשמת עלייה במספר הטיגריסים משנת 1900, אז היו יותר ממאה אלף טיגריסים שחיו בטבע ברחבי העולם. "יותר מהמספרים האבסולוטיים חשובה המגמה, ואנחנו רואים שהיא הולכת לכיוון הנכון", הסבירה ג'ינט המלי, סגנית נשיא ארגון שימור חיי הפרא העולמי.

לקריאה נוספת בנושא:
מומחים חשפו את זהותו של "דג החייזר" ששיגע את הרשת
ביקור מפתיע בראש הנקרה: כלב ים נזירי ממין נקבה
"הם יוצאים - והם רעבים": הנחשים הקיצו משנת החורף

בן 3 נאבק על חייו אחרי שהותקף בידי טיגריס. רויטרס
במדינות דרום-מזרח אסיה לא מצליחים לשקם את אוכלוסיית הטיגריסים/רויטרס

מניין הטיגריסים העולמי, המבוסס על מפקדים לאומיים ועל נתוני האיגוד הבינלאומי לשמירה על הטבע, פורסם יום לפני פגישתם של שרים מ-13 מדינות בניו דלהי, שתעסוק בהכפלת אוכלוסיית הטיגריסים העולמית עד לשנת 2022. למרות הכוונות הטובות, לא בכל המדינות יש התקדמות חיובית. בזמן שברוסיה, בהודו, בבהוטן ובנפאל נספרו יותר טיגריסים מבמפקד האחרון, במדינות דרום-מזרח אסיה לא נרשמו נתונים דומים. מדינות אלה נמצאות מאחור גם במדדי שימור אחרים של חיי הטבע, ולא מבצעות ספירה עצמאית של הטיגריסים בשטחיהן.

"כשיש מחויבות פוליטית ברמה גבוהה יש לכך השפעה גדולה", אמרה המלי. לדבריה, "כשיש סביבת מחייה מוגנת היטב, וכשאתה שולט בציד, אוכלוסיית הטיגריסים יכולה להחלים. זו נוסחה פשוטה – אנחנו יודעים שזה עובד".

טיגריסים נחשבים לזן נכחד המצוי באיום מתמיד לאובדן סביבת המחיה שלו. כמו כן, ציידים וסוחרי בעלי חיים מחפשים אחר חלקי גופם של טיגריסים על מנת למכור אותם בשוק השחור. במדינות מתפתחות אזורי המחיה של הטיגריסים מצטמקים בעקבות פיתוחם של שטחי חקלאות ומגורים לבני אדם.

  • עוד באותו נושא:
  • טיגריסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully