וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת המחבל מחברון דורשת את גופתו: "ראוי לקבורה כמו כל אדם"

גופת עבד אל-פתאח א-שריף, שנורה בידי חייל לאחר שנוטרל, נמצאת בישראל. המשפחה תפנה לבית המשפט בבקשה לקבל אותה בחזרה: "עתיד החייל לא מעניין אותנו – רק קבורת הגופה". ביום חמישי צפויה התביעה להגיש הצהרת תובע נגד החייל

צילום: רויטרס, "בצלם; עריכה: שניר דבוש

(הפתולוג הפלסטיני שהשתתף בנתיחת גופת המחבל: הוא מת מהירי בראשו)

משפחתו של עבד אל-פתאח א-שריף, המחבל שנורה על ידי חייל צה"ל לאחר שנוטרל בחברון, מתכוונת לפנות לבית המשפט, כדי לדרוש את קבלת גופתו. זאת לאור העובדה שגופתו עדיין נמצאת במכון לרפואה משפטית באבו כביר, ולאור הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי לא יחזיר גופות מחבלים למשפחותיהם.

לדברי פתחי אל שריף, דודו של המחבל, "כל מה שחשוב לנו הוא שהגופה תוחזר ונוכל לקבור אותו. הממשלה בישראל לא מוכנה להחזיר את הגופה ואנחנו מתכוונים לפנות לבית המשפט. כל מה שאני רוצה, זה להחזיר את גופתו של עבד, ואני מקווה שהכול בעתיד יהיה טוב".

המשפחה מתכננת לפנות לבית המשפט בימים הקרובים. לדברי הדוד, אין להם שום עניין אחר, גם לא בדינו של החייל היורה, אלא רק בקבירת הגופה. "המסר שלי לממשלה בישראל הוא: החזירו את הגופה. אנחנו לא רוצים לעשות כלום בנושא החייל שירה בעבד, הממשלה לקחה אותו לבית המשפט שיחליט עבור החייל. אבל הדבר החשוב עבורנו הוא לקבל את הגופה של עבד ולקבור אותו. עבד הוא בן אדם, כמו כל בן אדם בכל העולם, וכשאדם מת – לוקחים אותו וקוברים אותו".

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון על הפצת תמונות בגנותו: "קיצוניים ניסו להפוך אותי לעוכר ישראל"
ביקורת על הפגישה של המח"ט עם החייל היורה: "שלא ישפיעו על ההליך"
נדחה ערר התביעה הצבאית: החייל יישאר במעצר פתוח בבסיס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל השרוע על הכביש, לפני שנורה על ידי חייל צה"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

דודו של המחבל דוחה את הטענות כי החזרת גופות מחבלים מעוררת מהומות בזמן ההלוויה. "הרבה אנשים יבואו להלוויה, אבל מה הם יכולים לעשות? גם עכשיו יש הרבה פלסטינים ברחובות, וזה לא מסכן אף אחד בישראל. כל מה שאנחנו רוצים זה להתפלל לזכרו של עבד. אין שום סכנה בלוויה שלו, זו רק הפחדה של ממשלת ישראל".

עוד הוא מוסיף כי "הפלסטינים רוצים וצריכים שלום. רוצים לגור ליד אזרחי ישראל בשלום, ולא לעשות בעיות. אנחנו רוצים לחיות בלי בעיות בשלום ובלי כיבוש במקומות שלנו, אנחנו לא רוצים לפגוע בישראל, אנחנו רוצים את המדינה שלנו, ולחיות בלי כיבוש ובלי חיילים. אני רוצה לחייך באדמה שלנו, בלי חיילים והפרעות, ובלי שסוגרים את החנויות שלנו וכל הבעיות שיש בגלל הכיבוש. אנחנו מקווים שבית המשפט יורה לממשלה להחזיר את הגופה של עבד ונוכל לבצע קבורה".

החייל היורה מחברון בבית הדין הצבאי בקרייה בעת דיון בעניינו. מגד גוזני
הצהרת תובע תוגש בכפוף להגשת כלל המסמכים והדוחות. החייל החשוד בדיון בהארכת מעצרו/מגד גוזני

ביום חמישי הקרוב צפויה התביעה הצבאית להגיש הצהרת תובע לבית הדין הצבאי ביפו נגד החייל. זאת, בכפוף להגשת כלל הדוחות הסופיים. במקביל, הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בפני השופט סא"ל רונן שור.

ביום חמישי שעבר הוארך מעצרו לבקשת התובע הצבאי, סא"ל אדורם ריגלר, ובהסכמת הסנגור, עו"ד אילן כץ, למשך שבוע בתנאי מעצר פתוח. במהלך הדיון הבהיר התובע הצבאי כי טרם התקבלו דוחות מסכמים של המכון לרפואה משפטית באבו כביר בעניין נתיחת גופת המחבל והמעבדה לזיהוי פלילי שבחנה את כלי הנשק שממנו נורה המחבל. כמו כן, ציין התובע כי מצ"ח טרם סיימה חקירתה.

הסנגור עו"ד איל בסרגליק הגיב בשם צוות הסנגורים של הלוחם, שכולל את עורכי הדין אילן כץ, בנימין מלכא וכרמית שחיבר. "איננו יודעים בשלב זה לגבי הצהרת תובע אם תוגש כלל, ועל מה", אמר והוסיף: "אנו סבורים שראוי יהיה כי התביעה הצבאית תבחן היטב את החלטות בית הדין הצבאי ואת בית הדין בערר ותסיק את המסקנות המתבקשות באשר לכך שהחייל פעל כשורה, כנדרש ממנו בנסיבות הבלתי אפשריות של פיגוע משולב, על רקע תזוזת המחבל, שלבש מעיל ביום חמסין כשנחזה היה לכל הפחות כי הוא עומד לבצע פיגוע נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully