וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אמסלם: "סיפרו לנתניהו שקרים על עליית בני הפלשמורה"

11.4.2016 / 0:27

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם מהליכוד, התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS להעלאת בני הפלשומרה ארצה: "מדובר ביהודים, כשהם יגיעו נתמודד עם הבעיות". הוא הגדיר את החשיפה על המניעים להעלאתם לישראל "בלוף", והבהיר: "הם יהודים לא פחות מהעלייה הרוסית"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניר חן

חבר הכנסת דוד אמסלם, יו"ר ועדת הפנים שהיה מעורב בקידום ההחלטה להעלות כ-1,300 מבני הפלשמורה מאתיופיה במהלך השנה, אמר אתמול (ראשון) בריאיון לוואלה! NEWS כי "יש מערכת שקרית סביב הנושא". לטענתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לאשר החלטה דומה בשנים האחרונות מכיוון ש"סיפרו לו נתונים שקריים. אלה שקרים שהגויים בגולה היו מספרים ליהודים". הוא הוסיף: "ישבנו בחמישי עם ראש הממשלה, שלדעתי לא היה בקיא בנתונים. פרסתי בפניו את הנתונים והוא הבין אותם, וכך קיבל את ההחלטה".

אמסלם ציין בנוגע ל-9,000 בני הפלשמורה שממתינים רובם במחנות באדיס אבבה ובגונדר כי "יהדותם מוכחת, והם מחכים כבר 15 שנה. הרשימות של שמותיהם קבועות ומוכרות במשרד הפנים למעלה מעשר שנים והמשפחה הגרעינית שלהם בישראל. יודעים מי הם". לדבריו, "צריך להביא אותם לכאן ולגמור את העניין. לא מדובר בכך שיהיו כאן עוד שני מיליון אפריקנים, כמו שטענו נגדם".

עוד בוואלה! NEWS:
"הם יתפקדו לליכוד – ונתחזק": האינטרסים מאחורי העלאת הפלשמורה
נפתרה המחלוקת בקואליציה: כ-1,300 מבני הפלשמורה יועלו עוד השנה
מספר הקסם: החשש שהפך לסוד ההצלחה של ממשלת נתניהו הרביעית

"נחשפתי לסיפורם של בני הפלשמורה לפני כחמש שנים", סיפר אמסלם. "ככלל, המוטיבציה שלי היא לטפל באנשים מוחלשים במדינת ישראל ולכן אני מטפל בנושאים כמו מאבק הנכים, תרופות מצילות חיים, הסעות לילדים מוגבלים. נקלעתי לסיטואציה לפני חמש שנים, כשהגיעו אליי הורים שסיפרו לי שהילדים שלהם נמצאים באתיופיה. לא הבנתי למשל כיצד זוג הורים לשלושה ילדים השאירו ילד אחד מאחור. חשבתי בתחילה שהם לא יודעים להסביר לי נכון את המצב, אולם ברמה הרגשית התחברתי אליהם. איזה הורה היה מוכן שהילד שלו לא יהיה לידו?".

ישיבת ממשלה שבועית. עמית שאבי ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
"צריך להביא אותם לכאן ולגמור את העניין". נתניהו בישיבת הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, עמית שאבי ידיעות אחרונות

הוא הסביר כי לא השתתף במחאת יוצאי אתיופיה בשנה האחרונה "כי יש מאבקים שקודמים לזה, בזכות הבסיסית להגיע לכאן". אמסלם ציין כי רבנים רבים מגדירים את בני הפלשמורה יהודים, והבהיר: "צריך לזכור שחוק השבות הוא בכלל לא חוק יהודי, אם הסבא יהודי גם הנכדים שלו יעלו, ולכן מהעלייה הרוסית הגיעו עולים שאינם לא יהודים. כל האתיופים שעולים עוברים גיור לחומרא, מה שלא נכון בעלייה של חבר העמים. כל מי שעולה ושיש לו זיקה ליהדות, מחזק את המדינה".

לטענתו של אמסלם, "שאלת יהדותם היא דרך שבה מנסים כל הזמן לנגח אותם. הם יהודים לא פחות מהעלייה הרוסית, אז בואו נעצור את המוסר הכפול. מאות מהם שומרים כרגע על הגבולות של מדינת ישראל". הוא הוסיף: "מדובר על יהודים שצריכים לבוא למדינה. כשהם יגיעו נתמודד עם כל הבעיות".

ח"כ אברהם נגוסה, יולי 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"הוא צודק. הם צריכים להיות מעורבים בשדה הציבורי". ח"כ נגוסה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

על הטלת הספק במניעים שלו ושל ח"כ אברהם נגוסה, כפי שעולה מהקלטות שנחשפו הבוקר בוואלה! NEWS, השיב: "אני לא מתייחס אליהן, כי אני לא יודע באיזה הקשר זה נאמר. יש כאן בלוף שראיתי גם בכתבה בוואלה!. במדינת ישראל יש יותר מ-140 אלף מיהודי אתיופיה. יותר מחצי הם פלשמורה. להערכתי במרכז ליכוד יש מהם פחות מאלף מתפקדים".

"נגוסה אמר דבר אחר, שמדינת ישראל מזלזלת בעדה האתיופית", הוסיף, "הוא אמר להם: בואו נהיה מעורבים במערכת הפוליטית וכך יתייחסו אליכם יותר ברצינות. הוא צודק. הם צריכים להיות מעורבים בשדה הציבורי. לקח זמן להעלות את המאבק שלנו לזירה הציבורית. אם העדה האתיופית תמשיך להיזהר, תהיה סגורה בעצמה ותכניע ראש, לא יתייחסו אליה".

(עדכון ראשון: 22:35)

הפגנת יוצאי אתיופיה מול המטה הארצי, ירושלים. 1 במרץ 2016. רוני כנפו
"יש מאבקים שקודמים לזה". הפגנת יוצאי אתיופיה מול מטה המשטרה, ירושלים, בחודש שעבר/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully