וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבוי ליעלון מהאופוזיציה: "לא מופרך שינסו לצרפו למחנה הציוני"

9.4.2016 / 18:37

חברי כנסת מיש עתיד ומהמחנה הציוני יצאו להגנת שר הביטחון לאחר שתמונות בגנותו הופצו בעקבות התבטאויותיו בפרשת החייל מחברון. לפיד: "העובדה שאין קול חזק יותר מהממשלה של גיבוי היא אות קלון עבורה". מנגד, חזן תקף: "אם לא תתנצל - תהיה אמיץ ותניח את המפתחות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

(השר יעלון: "מציע שאת הוראות פתיחה באש יקבע הרמטכ"ל, ולא ראשי כנופיות", השבוע)

חברי כנסת מהאופוזיציה יצאו היום (שבת) להגנת שר הביטחון משה יעלון שהופצו תמונות בגנותו לאחר שגיבה את הרמטכ"ל בפרשת החייל היורה מחברון. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף בחריפות את הממשלה, שלטענתו, שותקת אל מול ההתקפות על שר הביטחון. "העובדה שאין קול חזק יותר מתוך הממשלה של גיבוי לשר הביטחון היא תעודת קלון לממשלה הנוכחית", אמר לפיד באירוע "שבתרבות" ביקנעם. "הנהגה צריכה לחשוב על מה שמוסרי ונכון ולא על הפריימריז הבאים", הוסיף.

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) אף הזמין את יעלון להצטרף למפלגתו. "שר הביטחון סופג הסתה חמורה וקיצונית מתוך המפלגה שלו, כולל תמונות שלו כמיועד לחיסול. אני אומר באופן חד משמעי שיעלון הוא שר הביטחון שלי ושצריך להגן עליו. חבל שהאמירה שלי יותר נחרצת וברורה מאשר הגינוי הרפה והחלש שהוציא נתניהו כמעט בהיחבא. הוא ראש הממשלה וראש המפלגה של יעלון, איך הוא לא הראשון להגן על שר הביטחון?". חסון שאמר את הדברים באירוע "שבתרבות" ברחובות, הוסיף כי יעלון "יחפש את דרכו החוצה מהליכוד שהפך למשיחי וקיצוני, ולא מופרך להעריך שיתקיימו מגעים להצטרפותו למחנה הציוני. כיום אין לו אף פלטפורמה מפלגתית מתאימה יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה שהופצה ברשתות החברתיות נגד יעלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ח"כ אורן חזן התייחס לסערה ואמר כי יעלון "בחר לתקוף בגסות את ציבור בוחרי הליכוד שבחר בו". "תוך שהוא מכנה אותו 'ראשי כנופיות', בחר לתקוף את המתיישבים הציוניים ואף הגדיל לכנותם 'פורעי חוק', וכן בחר לבצע קמפיין ממוקד רק בכדי להתנער ולחרוץ את דינו של החייל מחברון וקובע שמדובר ב'סרח'", אמר. "מי שבוחר להתעסק בפוליטיקה קטנה ומקורביו מאיימים כי ינטוש ויקים את מפלגת 'קדימה 2', שלא יצפה שיקבלו אותו בפרחים ושושנים".

מנגד, אמר כי הוא לא כועס אישית על השר. "אישית אין בליבי על השר יעלון. הוויכוח הוא ענייני, על הדרך שבה הוא מנהל את התיק שבו הוא מחזיק, ויכוח שהיום מרבית הציבור בישראל שותף לו", אמר. אני קורא שוב לחברי לסיעה השר בוגי יעלון, אתה איש אמיץ ומוערך על ידי כולנו. זה הזמן לחזור בך מהאמירות הנחפזות, זה לא הזמן לכוחנות תחזור הביתה לדרך הליכוד ועם ישראל יוקיר לך על כך. אם תבחר שלא - תהיה אמיץ מספיק בשביל להניח את המפתחות".

ח"כ אורן חזן, היכל התרבות ברמלה. 29 במרץ 2016. ראובן קסטרו
"שלא יצפה שיקבלו אותו בפרחים ושושנים". חזן/ראובן קסטרו

אתמול התייחס שר הביטחון משה יעלון לסערה סביב התבטאויותיו בנוגע לפרשת החייל היורה מחברון ואמר כי אנשים קיקיוניים פועלים נגדו. "אחרי שכל מיני גורמי שוליים קיצוניים ניסו להפוך אותי לעוכר ישראל, הגיע השלב הבא, שלא אמור להפתיע איש, והוא הפצת תמונות מסיתות נגדי".

בימים האחרונים הופצו תמונות נגד יעלון, בהן אחת שבו מסומנת על דמותו כוונות ירי. בתגובה לפרסום התמונה בכלי התקשורת מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "פרסום תמונתו של שר הביטחון בתוך כוונות ירי הוא מעשה פסול וחציית קו אדום. ויכוח ציבורי חייב להתנהל באופן מכבד וענייני ואין בו שום מקום להתלהמות מסוג זה".

חברי כנסת נוספים מיש עתיד גיבו גם הם את יעלון. ח"כ עפר שלח (יש עתיד) קרא לתמוך בשר הביטחון. לדברי שלח, "יעלון הוא איש ישר, הפועל מתוך ערכים ומחויבות עמוקה". הוא השווה את ההתנפלות עליו לזו על הרמטכ"ל, בית המשפט העליון ונשיא המדינה וגינה את תגובותיו של ראש הממשלה נתניהו בעניין. "האנשים ההגונים, מכל המפלגות, צריכים לתמוך עכשיו ביעלון - לא כי הוא צריך את זה, אלא כי המדינה צריכה". גם ח"כ יעקב פרי קרא לתמוך בשר.

(עדכון ראשון: 15:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully