וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בהלול: "ברק ולבני אמרו דברים דומים על מחבלים, למה התנפלתם עליי?"

9.4.2016 / 14:01

הח"כ מהמחנה הציוני התייחס לראשונה לדבריו שעוררו סערה ולפיהם, הפלסטיני שנורה בחברון אינו מחבל. ח"כ אבי דיכטר השיב לו בתגובה: "את הדברים שאמרת לא היית מעלה על דעתך לומר בפרלמנט המצרי או הצרפתי"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) התייחס היום (שבת) לראשונה לסערה שעורר השבוע, כשאמר שהפלסטיני שביצע את פיגוע הדקירה בחברון אינו צריך להיקרא מחבל. באירוע "שבתרבות" שהנחה בעכו ניסה בהלול להבהיר את דבריו ואמר כי "החיילים הם סמן לכיבוש בעיני הפלסטינים".
לאחר מכן הוא מנה שרים לשעבר שאמרו דברים דומים לשלו. "אהוד ברק אמר נדמה לי ב-1999: 'אם הייתי פלסטיני הייתי מחבל'", ציין ח"כ בהלול.

"ציפי לבני אמרה עוד לפני שחברנו למפלגה אחת, ב-2006, 'לא כל מי שנלחם בחיילים נגד הכיבוש הוא טרוריסט'. למה התנפלתם על זוהיר ולא התנפלתם עליהם?", הזכיר את דבריה של חברת סיעתו, שהתייחסה להוריה, שלחמו באצ"ל נגד המנדט הבריטי והבהירה אז שכל מי שפועל נגד חיילי צה'ל הוא אויב.

ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) השתתף אף הוא באירוע בעכו, והתייחס לדבריו של בהלול. "את הדברים שאמרת לא היית מעלה על דעתך לומר בפרלמנט המצרי", אמר לו דיכטר. "בפרלמנט הצרפתי לא היית מעז. כחבר קונגרס בארצות הברית? בשום פנים ואופן. גם לא בפרלמנט הירדני ואפילו לא ברמאללה. מי שיוצא לרצוח חייל, שוטר או אזרח הוא מחבל".

בהלול אמר לדיכטר כי גם המחתרות היהודיות התנגדו למשטר שקדם להם. לדבריו, "לפני 1948 היה כאן מנדט בריטי. האצ"ל, הלח"י וההגנה יצאו לרחובות אל מול חיילי המנדט כדי לחולל את מדינתם. מדוע לפלסטינים אסור?".

עוד בוואלה! NEWS:
"ביטוח לאומי רצה לקצץ לאמו של אורון שאול את הקצבה אחרי שנהרג"
טלוויזיה נפלה על פעוטה בת שלוש בבית ברעננה, מצבה אנוש
אביב הפכפך: שבת שרבית, משעות הערב - ייתכנו גשמים מקומיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיכטר ובהלול באירוע "שבתרבות" בעכו, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהלול עורר סערה השבוע כשאמר ש"המילה 'מחבל' הופכת להיות כוללנית והופכת כל פלסטיני לכזה". במערכת הפוליטית הגיבו בחריפות לדבריו. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "דבריו של ח"כ בהלול – מבישים". גם במפלגתו של בהלול גינו את דבריו והבהירו כי דבריו אינם משקפים או מייצגים את עמדת המחנה הציוני. "המחבל בחברון הוא כמו כל מחבל", נכתב בהודעת המפלגה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אבי דיכטר וזוהיר בהלול באירוע "שבתרבות" בעכו, 9 באפריל 2016. ערן גילווארג
"איך אתה בא אליי בטענות כשאני אומר 'מדינתכם?'". בהלול, היום/ערן גילווארג

דיכטר התייחס לדבריו של בהלול שעוררו סערה ואמר כי "הטרור זה כמו חמור. או שאתה רוכב עליו, או שאתה קושר אותו. אתה לא יכול לעזוב את הטרור להשתולל. כי כשהוא מתחיל להשתולל אתה יורה בו". הוא הוסיף כי "הבעיה שלי, וזה לא עניין של מה בכך, זה לשמוע את איימן עודה קורא לי רוצח על סיכול רב מחבלים ברמה מאוד בכירה של חמאס. אני הופתעתי שאמירה כזאת יוצאת לא רק מהרשימה המשותפת, אלא מח"כ מהמחנה הציוני".

לאחר מכן הזכיר דיכטר את חוק הלאום שהוא מוביל. "אתה יודע היטב שחוק היסוד שאני מוביל כבר כמה שנים קובע שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. מדינה יהודית הדמוקרטית. בהצעת החוק הזאת יש אמירות מאוד ברורות, ישראל לא יכולה להיות מדינה שבה לאום אחר יגדיר את עצמו", אמר. בהלול השיב: "אז איך אתה בא אליי בטענות כשאני אומר 'מדינתכם?'. זו מדינתכם. אתה מקצין את ההגדרות של המדינה".

"מתקשה לראות הצטרפות של המחנה הציוני לקואליציה"

בהמשך התייחס דיכטר לתמונות שהופצו נגד שר הביטחון, משה יעלון, שגינה את החייל החשוד בירי והביע תמיכה ברמטכ"ל. "אני מכיר את יעלון, הוא לא יירתע", אמר דיכטר. "לגבי סוגיית החייל - אני באופן אישי ממתין לשמוע את העובדות. אני לא איש של פולקלור, לא איש של סיפורים ולא איש של אגדות".

על שאלת בהלול האם יש סיכוי שסיעתו, המחנה הציוני, תיכנס לקואליציה ענה דיכטר: "אני מקווה מאוד שהקואליציה תורחב. לצערי במציאות שקיימת היום כפי שאני מכיר אותה, במחנה הציוני, היא מאוד בעייתית. ראש המפלגה נמצא בצרות צרורות מבית, בלי קשר לטיפול המשטרתי שנעשה בעניינו". הוא הוסיף כי "בסקרים המחנה הציוני ויש עתיד יושבים על אותה באר, ולכן אני מתקשה לראות הצטרפות כזו לקואליציה בשבועות הקרובים".

אבי דיכטר וזוהיר בהלול באירוע "שבתרבות" בעכו, 9 באפריל 2016. ערן גילווארג
"אתה לא יכול לעזוב את הטרור להשתולל". דיכטר, היום/ערן גילווארג

נושא נוסף שעלה הוא סוגיית השבת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול שנהרגו במהלך מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה ב-2014. דיכטר נשאל האם ידוע לו על משא ומתן שמתנהל מול חמאס להשבת הגופות. "אני לא יודע, אבל אם מתנהל משא ומתן אז אני מברך עליו ואם לא, אז אני מקווה שיתנהל", אמר דיכטר. "אני לא חלק ממשא ומתן כזה. אני יכול להגיד שכדי להביא הביתה חייל חי או מת, אנחנו עושים הכול".

באירוע "שבתרבות" שהתקיים היום ביקנעם התייחס גם ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) לסערה שעורר חברו לסיעה. "לצערי באמירתו הוא למעשה קבע שהוא אינו חלק מהמחנה הציוני", אמר כבל. "אני אדבר בעולם המושגים שהוא מכיר מהספורט, לא רק שהוא לא שיחק קבוצתי, הוא ידע שעמדתו תפגע בקבוצה ולמרות זאת הוא לא שתק ובכך הוסיף חטא על פשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully