וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים פלסטינים: מקיימים דיונים על הפסקת פעילות צה"ל בכל ערי הגדה

8.4.2016 / 7:00

לדברי הבכירים, לאחר שהרשות דחתה הצעה ישראלית להפסקת הפעילות רק ברמאללה וביריחו, מתקיימות שיחות אינטנסיביות שבוחנות הפסקת פעילות מלאה. בפגישות נכחו בכירי מערכת הביטחון של שני הצדדים

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק

(סרטון תעמולה של הרשות הפלסטינית: "אפרטהייד תוצרת ישראל")

גורמים פלסטינים בכירים מגלים כי השיחות הביטחוניות המתנהלות בין הרשות לישראל מתמקדות כעת בהצעה לפסקת הפעילות הצבאית הישראלית בכל ערי הגדה לפי לוח זמנים שיוסכם בין הצדדים. זאת, לאחר שהרשות דחתה הצעה ישראלית להפסיק את הפעילות הצבאית תחילה בערים רמאללה ויריחו בלבד, ולאחר מכן לבחון את האפשרות להחיל הפסקת פעילות זו גם בשאר הערים.

לפני כחודש, חשף עיתון "הארץ" את ההצעה הישראלית להפסיק את הפעילות ברמאללה וביריחו, למעט מקרים של "פצצה מתקתקת". אותם בכירים פלסטינים אמרו לוואלה! NEWS כי בימים אלו מתנהלים דיונים אינטנסיביים, אולם לא ברור מה תהיה תגובת הדרג המדיני בישראל לדרישה הפלסטינית, וכן לשיחות המתנהלות עם הדרג הביטחוני הישראלי.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
3 צעירים פלסטינים נפטרו מתעודות מזהות ו"נעלמו"; המניע בבדיקה
דיווח: חיזבאללה הקים בסוריה בסיס טילים עם מנהרות ללבנון
אב של חשוד ב"תג מחיר": "חושש שיענו אותו כמו את עצורי דומא"

חיילים בחברון, ממשיכים החיפושים אחר החטופים. רויטרס
במקרים של "פצצה מתקתקת" צה"ל יפעל כרגיל. חיילים בחברון, 2014/רויטרס

בשבועות האחרונים התקיימו כמה פגישות בין בכירים במערכת הביטחון הפלסטינית לזו הישראלית, בהשתתפות נציגי שב"כ, אלוף פיקוד המרכז, רוני נומה, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי. מהצד הפלסטיני משתתפים השר לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח', ראש המודיעין הכללי, מג'ד פרג', ומפקד הביטחון המסכל בגדה, זיאד הבריח.

בימים האחרונים הודיע מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, כי לישראל יש ארכה של שבועיים כדי להשיב לדרישות הפלסטיניות. עם זאת, בצד הישראלי הדגישו כי התיאום הביטחוני בין הצדדים נשמר ונמשך, וזו גם הנחייתו המפורשת של יו"ר הרשות אבו מאזן. עוד מדגישים בצד הישראלי כי הדיון אינו סביב הפסקה מוחלטת של הפעילות הצבאית, ובמקרים ספציפיים, כמו של "פצצה מתקתקת", יוכל צה"ל להמשיך לפעול בערים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully