וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר מגיב לראשונה להאשמות: "התביעה ניצלה לרעה את הפרשה שנקשרה בשמי"

7.4.2016 / 8:12

פרקליט הצמרת הגיש כתב הגנה לתביעת אגודת החקלאים בראשון לציון נגדו, בה נטען כי התכוון להשתמש במסמכים שהועברו לו לצורך הגשת תלונה, במטרה לסחוט כספים מגורמי תכנון בעירייה

עריכה: ניר חן צילום: ניב אהרונסון

(בספטמבר: ערן מלכה נשלח לשמונה שנות מאסר)

עו"ד רונאל פישר, המואשם בשורת עבירות שוחד, הגיש אתמול (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב את כתב ההגנה לתביעת אגודת החקלאים בראשון לציון נגדו. פרקליט הצמרת לשעבר, שמשפטו טרם התחיל ולכן טרם נשמע קולו, ורב-פקד ערן מלכה, שהורשע בשורת עבירות שוחד, נתבעו על ידי האגודה בגין הנזקים הכספיים שנגרמו לטענתה ללקוחותיה בשל פעולותיהם של השניים. "מנצלים לרעה, בציניות ובזדון את הפרשה שנקשרה בשמי, למרות שלא הורשעתי בדבר", נכתב בכתב ההגנה.

מכתב התביעה, שהוגש לפני כחודשיים, עולה כי חקלאים באזור ראשון לציון שכרו את שירותיו של פישר כדי להגיש תלונה במשטרה נגד גורמי התכנון של העירייה, שפגעו לטענתם בזכויותיהם. בתחילה, כך נכתב, הביע עורך הדין עניין במסמכים הרבים ובראיות שהובאו לו והציג את עצמו כמי שמתכוון לפעול ביתר שאת למען "ניקוי השחיתות" במוסדות הללו. בפועל, נטען, התברר כי פישר תכנן להשתמש במידע שהובא בפניו בניגוד לאינטרס שעבורו הוא נשכר ובמטרה לסחוט כספים ממושאי התלונות - בהם עו"ד רועי בר, היועץ המשפטי של עיריית ראשון לציון שישב באחת מהוועדות, והציע לשלם לו שני מיליון דולר תמורת העלמת התיק. עו"ד בר, לקוח של פישר בעבר, נחקר אף הוא במסגרת הפרשה בחשד לניגוד עניינים ולקבלת שוחד.

עוד בנושא:
חזית נוספת נגד פישר ומלכה: תביעה בסך 265 אלף שקלים
פישר מבקש סנגור ציבורי – על אף שחילוט רכושו הופחת בחצי

רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
טוען כי נוצל לרעה. רונאל פישר, יוני 2015/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בהמשך ניסה פישר "להעלים" את התיק באומרו שאין ממש בדברים. כשרצה המתלונן הראשי יהושע לובינסקי, חבר האגודה, לפטרו, העביר לו פישר מכתב ממשטרת ישראל, שעליו חתום רב-פקד ערן מלכה. במכתב התבקש לובינסקי שלא לפנות למשטרה, אלא דרכם. השניים, כך נטען בכתב התביעה, אף נפגשו עמו ושכנעו אותו שהוא חייב להיות מיוצג על ידי פישר, "לטובתו שלו ולטובת הצלחת החקירה".

פישר, שמיוצג על-ידי עו"ד נסים עזרן, טוען כי הוא ומלכה היו והנם בעלי אינטרסים מנוגדים והאשים את לובינסקי בסחיטה. הפרקליט המואשם בשחיתות ציטט בכתב התביעה מעדותו של הקצין ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), רב-סמל ערן בוחניק: "אני זוכר שהיה קטע שהרמנו גבה, כי הבנו שהמניע של לובינסקי הוא אישי. הוא אמר לי שאם היה מקבל עכשיו מרועי בר צ'ק עם סכום גבוה, הוא היה יורד מהעניין לגמרי".

דיונים לגבי עונשו של ערן מלכה, בית המשפט המחוזי בירושלים. ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
הורשע בשורת עבירות שוחד. ערן מלכה/נועם מושקוביץ

עוד מנסה להסביר כתב ההגנה של פישר את ניסיונות השכנוע שלו ושל מלכה את לובינסקי שלא לוותר על שירותיו של פישר: "רצונו המובהק של פישר לסיים ההתקשרות עם לובינסקי ואגודת החקלאים במשתמע היה לצנינים בעיני רפ"ק מלכה. שכן, הוא מצא עצמו מול שוקת שבורה שעה שנדרש להתנהל מול לובינסקי ועל מנת לעשות לקידום החקירה. לפיכך, פעל רפ"ק מלכה - בניגוד גמור לצרכיו ורצונו של פישר - לאיחוי הקרע בין מר פישר ומר לובינסקי, ואף הציע 'פגישה משולשת' על מנת לנסות ולייצר תשתית לעבודה משותפת בהמשך החקירה".

בכתב ההגנה נטען עוד כי "פישר ורפ"ק מלכה לא היו אותה שעה ביחסי חברות קרובים, שכן הכירו זה לא מכבר ואין ולא הייתה יכולה להיות ביניהם זהות אינטרסים, אף במשתמע. פישר התנגד לקיום הפגישה והביע מורת רוח ואי רצון מוחלט מקיום כל קשר עתידי עם מר לובינסקי. ואולם, הוא נכנע ללחצים".

כמו כן, לוואלה! NEWS נודע כי החלו מגעים להסדרי טיעון בין המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לבין הנאשמים בפרשה. שי ברס, לשעבר מנכל חברת נתיבי ישראל המואשם במתן שוחד לפישר, וגם האחים נחמיאס, קבלנים ששילמו לרשת המתוחכמת של פישר את מלכה על מנת לקבל מידע בעניינם, החלו הליך של גישור פלילי בבית המשפט המחוזי בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully