וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוס המדבר- המלון החברתי בירוחם ממצב עצמו על מפת התיירות

יעל געתון

7.4.2016 / 11:44

מיזם המלון החברתי בירוחם מיישם מודל תיירותי חדש לניהול וחלוקת רווחים בישראל. שנה אחרי הקמתו הוא כבר מעסיק 40 עובדים – כולם תושבי הדרום, מנוהל על ידי עמותה ללא מטרות רווח וכל הכנסותיו העתידיות יופנו להעצמתה של מערכת החינוך המקומית

צילום: זוהר גואטה, עריכה: מיכאל ברגמן

40 העובדים ועשרות הספקים של מלון 'אירוס המדבר' בירוחם - כולם תושבי המועצה המקומית והדרום. המודל הכלכלי הייחודי שפותח במסגרת התכנית העסקית ובדיקת ההתכנות הכלכלית של המלון ,טרם הקמתו, קבעה שכל רווחיו העתידיים של המלון מיועדים להעצמת מיזמי חינוך בירוחם.

המלון הוקם בשטח בו שכנו בעבר משרדי רותם אמפרט, אז הגיעו מדי בוקר לעבודה תושבים מחוץ לעיר. אחרי שפונו המשרדים ב2008 , הציע עמרם מצנע שכיהן אז כראש המועצה , להעביר את השטח לטובת תושבי המקום וכיום מעסיק המלון כ40 אנשי צוות, כולם מאזור הדרום. עדיין מוקדם לקבוע האם המלון יתגבר על קשיי ההתחלה והאם יצליח למצב עצמו על מפת המלונאות בארץ, מה שבטוח, את הספקנות שליוותה את הקמתו, הוא כבר הביס ובגדול.

"אנשים חשבו אנחנו הזויים, אנשים לא האמינו שיקרה פה משהו, עד רגע הפתיחה היו הרבה מאוד ספקנות, אבל מרגע שנדלקנו על העניין והחלטנו ללכת על זה, ראינו בזה צורך קיומי", אומר מצנע. "השנה הראשונה באמת הייתה באמת שנה לא פשוטה, אבל למלון יש פוטנציאל להכפיל את כמות החדרים. ברגע שאנחנו נראה שהתייצבנו על מפת התיירות, אנחנו בהחלט נשקול ולכן בעוד עשר עשרים שנה, אין לי ספק שיבנה שתבנה פה קומה שנייה ומתקנים נוספים ואין לי ספק שהמלון לכשעצמו יהיה מאיץ להקים מייזמי תיירות נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully