וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה בכבישים- אוטובוסי הסעות של תלמידים בדואים הורדו מהכביש בגלל ליקויים

אחמד אבו סויס

7.4.2016 / 11:41

אוטובוסים מסיעי תלמידים ברהט הורדו מהכביש לאחרונה מהכביש בהוראת המשטרה. במבצע משותף של פקחי משרד התחבורה והשוטרים נתגלו ליקויים חמורים מסכני חיים ב50% מהאוטובוסים שנבדקו וכמות נוסעים כפולה מהתקן

צילום: בני בן-סימון, עריכה: מיכאל ברגמן

המחסור במבני חינוך במגזר הבדואי מחייב תלמידים רבים להגיע מהבית לבית הספר באוטובוסים. במבצע משותף למשרד התחבורה והמשטרה שנערך לאחרונה נתגלה כי מדובר באמצעי תחבורה מסוכן ביותר. מחצית מהאוטובוסים שהסיעו את התלמידים ללימודים ברהט הורדו מהכביש בעקבות ליקויים קשים. אחרי חשיפת הממצאים - ההורים המודאגים מבקשים טיפול דחוף בבעיה ומתריעים מפני אסון אפשרי.

לטענת ההורים, תקינות האוטובוסים היא רק חלק מהבעיה . שנים שהם מתלוננים על כמות ילדים מופרזת בהסעות שחורגת מהמותר וגם על השעה המוקדמת שבה באים לאסוף את התלמידים לבית הספר על מנת להספיק לעשות עוד הסעה . הבעיה הזו קיימת בכול הישובים הבדואים בדרום, ראד אבו הדובה, נהג אוטובוס לשעבר, מכיר את המחדל מקרוב ומזהיר מפני הזנחת הבעיה. "אני ברחתי מהמקצוע כי אם הייתי נשאר הייתי הורג בני אדם. לאוטובוס שלי לא היו ברקסים ובכל זאת היו אומרים לי הבוסים: 'רק תעשה לי את הנגלה הזאת ..'".
אחמד אבו ואדי אבא לילדים שמתגורר ליד רהט מעיד כי פעמים רבות האוטובוס שאמור להוביל עלפי תקן 55-60 ילדים מסיע מעל 100 ילדים כל הזמן. "בעל חברת האוטובוסים - לא מעניין אותו , הוא מסתכל רק על הכסף", אומר אחמד. "לא מעניין אותו אם הילד יעלה באוטובוס חדש או לא . מעניין אותו רק הכיס שלו וכמה בכל סוף חודש יכנס לכיס שלו ". גם נואף אלזיאדנה אבא לילדים שמתגורר ליד רהט מכיר את התופעה המסוכנת מקרוב – אוטובוסים שאינם ראויים להובלת בני אדם ככלל, לא רק ילדים. "האוטובוס ישן הכול ישן", הוא מספר. "הכיסאות לא בטיחותיות, הדלתות לא נפתחות ונסגרות. ממה שאני רואה בעיניים שלי, זה לא אוטובוס שצריך להסיע בני אדם . אני לא חושב שילדים זה עובדים שמסיעים אותם בנגלות של חול וחצץ , או כבשים שצריך להעמיס אותם ולזרוק אותם במרעה. זה ילדי בית ספר ובני אדם "

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי האחריות להסעת תלמידים, לרבות ההתקשרות עם ספקי הסעות כלל אינה בתחום האחריות של משרד החינוך ומוטלת על הרשות המקומית.
ממועצת אל-קסום אלייה משתייכים התלמידים נמסר כי היא מברכת על מבצע האכיפה ויותר מזה היא זו שפנתה למשטרת ישראל כדי ליזום מבצע מסוג זה. למועצה אין יכולת לאכוף או לדעת האם כלי הרכב שחברת ההסעות העמידה, עומדים בתקן והיא שמחה לדעת שבעקבות המבצע, רכבי הסעות לא תקינים יורדו מהכביש ולא יסכנו את התלמידים.
מחברות ההסעות לא התקבלה תגובה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully