וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס: "ישראל אחראית למותם של עשרת אלפים חפים מפשע בעזה"

המועמד היהודי לראשות המפלגה הדמוקרטית אמר כי במהלך מבצע "צוק איתן" נהרגו עשרת אלפים פלסטינים - פי חמישה מהאומדן הרשמי המוערך בכ-2,100. בחודש שעבר טען כי ישראל הרגה 1,500 אזרחים במבצע. הליגה נגד השמצה: "עליו לחזור בו מדבריו". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

(מייקל אורן לאולפן וואלה! NEWS: "ישראל במלחמה הסברתית וצריכה לעשות הרבה יותר")

המועמד היהודי לראשות המפלגה הדמוקרטית, ברני סנדרס, התבטא אתמול (רביעי) בצורה מעוררת מחלוקת בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בריאיון לעיתון "ניו יורק דיילי ניוז" אמר הסנטאור מוורמונט כי הוא מאמין שישראל אחראית למותם של "עשרת אלפים חפים מפשע בעזה" במהלך מבצע "צוק איתן". זאת, בניגוד לאומדן הרשמי של מספר הקורבנות בסבב הלחימה ב-2014, שלפיו 2,100 איש נהרגו, מתוכם 1,462 אזרחים.

דבריו של סנדרס תמוהים גם לנוכח התבטאות שלו מהחודש שעבר, לפני ועידת איפא"ק, ובהם נתן אומדן אחר למספר ההרוגים במלחמה בין ישראל לחמאס. "לצד התמיכה בישראל, יצאתי נגד הריגת כ-1,500 אזרחים במהלך מבצע 'צוק איתן' ופציעתם של רבים אחרים. אני מגנה התקפה של בתי חולים, בתי ספר ומחנות פליטים", אמר בנאום בסולט לייק סיטי שביוטה.

לקריאה נוספת:
לקראת אנרכיה רפובליקנית: טראמפ שילם על מתקפתו החריפה נגד נשים
אחרי השערוריות של טראמפ: קרוז ניצח בוויסקונסין בפער משמעותי
הקאמבק של סנדרס? ניצחון לסנאטור באלסקה, וושינגטון והוואי

ברני סנדרס, ניו המפשייר. 3 בפברואר 2016. רויטרס
התבטאות שנויה במחלוקת. סנדרס/רויטרס

כמו כן, בניגוד ליריבתו קלינטון ולמתמודדים הדמוקרטיים, סנדרס העביר בחודש שעבר ביקורת על ממשלת נתניהו ועל ההחלטה להכריז על 2,340 דונמים ביהודה ושומרון כאדמות מדינה. "אני מצטרף לרוב הקהילה הבינלאומית, בהם האיחוד האירופי ומחלקת המדינה האמריקנית, ומביע דאגה מהפקעת 2,340 דונמים בגדה המערבית, שמערערת את תהליך השלום ואת ביטחון ישראל", אמר.

לדברי סנדרס, "זהו אבסורד שגורמים בממשלת נתניהו מציעים כי בניית התנחלויות נוספות בגדה היא התגובה הראויה לגל האלימות האחרון. כמו כן, אין זה מתקבל על הדעת שממשלת נתניהו מחליטה להקפיא מאות מיליוני שקלים מהמסים של הפלסטינים".

הליגה נגד השמצה התייחסה לנושא וקראה לסנדרס לחזור בו מהצהרתו. ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של ארגון, אמר: "גם המספר הגבוה ביותר של נפגעים שציינו מקורות פלסטיניים, אשר כוללים אנשי חמאס המעורבים בהתקפות נגד ישראל, הוא נמוך בלפחות פי חמש מזה שציין סנדרס". לדבריו, "בעוד סנדרס דן באופן פומבי בדרכיו להתמודד עם מדיניות החוץ של ארצות הברית וסדר העדיפויות שלה, כולל המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, דיוק ואחריות חיוניים לציבור הבוחרים, אך גם לאמינותה של ארצות הברית בקהילה הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully