וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מתקפת "אנונימוס": מערכת הביטחון נערכת לפריצות לאתרים ממשלתיים

7.4.2016 / 0:33

ארגון ההאקרים האנונימיים הודיע כי ינסה לתקוף היום, כמו בכל שנה, שורה ארוכה של אתרים ישראליים גדולים הקשורים בגופים ממשלתיים ובארגונים חשובים. גורמים מבהירים כי מדובר באנרכיסטים ולא באנשי סייבר מתוחכמים - אך לא לוקחים סיכונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת "אנונימוס" על המתקפה ברשתות/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעילי "אנונימוס" צפויים לתקוף היום (חמישי) באופן נרחב אתרים ישראליים ובהם גופים ממשלתיים, עסקים גדולים וארגונים חשובים במדינה. בשונה מהתקפות סייבר ממוקדות בחסות פעילי טרור, ארגוני פשיעה או מדינות, מודיעים חברי הארגון העלום על מועד המתקפה באמצעות הרשתות החברתיות. לפיכך, רועננו הנהלים במשרדי הממשלה השונים, בחברות גדולות, במתקנים אסטרטגיים ובגופים ביטחוניים הכוללים את צה"ל ותעשיות ביטחוניות. גופי ההגנה האזרחיים והממשלתיים יגבירו את רמת הדריכות לקראת אפשרות של התקפה על האתרים וניסיונות לבצע פעולות חמורות יותר.

גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי לא מדובר בהאקרים מתוחכמים אלא באנרכיסטים, חלקם פרו-פלסטינים, שרובם מבקשים להעביר מסרים ולנסות לבצע "פיגועי תודעה" ברשת באמצעות השחתת אתרים והפלתם. מוקדם יותר הערב, נפל אתר "מאקו" מבית "קשת" למשך יותר משעה.

בשלב זה לא מזהים במערכת הביטחון כוונות לבצע התקפות מורכבות, אך לא פוסלים את האפשרות כי ארגוני טרור שמתמחים בסייבר ינסו להצטרף למתקפה כדי לבצע פעולות שמשרתות את האינטרס, או כדי להכין את הקרקע לפעולות עתידיות. בשנים האחרונות שינו גופים במערכת הביטחון את שיטות הפעולה בתחום הסייבר והחליטו לעבור מהגנה פאסיבית להגנה אקטיבית. כעת, הם עורכים גם סיורים ברחבי הרשת במקום להמתין למתקפה כדי להתריע על כוונות האויב, נערכים בהתאם ומסכלים תקיפות במידת הצורך.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אישה כבת 70 נהרגה ושלושה נפגעו קל בשריפה בשתי דירות בחדרה
"באזור הייתה המולה רבה": בת חמש נהרגה מפגיעת כלי רכב באילת
בנו של שמעון גפסו הודיע כי יתמודד על ראשות נצרת עילית: "חובתי המוסרית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריצה של "אנונימוס" לאתר ישראלי בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין היתר, איראן משקיעה משאבים אדירים בפיתוח תחום הסייבר מאז שנת 2010, לאחר שנחשף וירוס STUXNET במתקני הגרעין בנתנז, והוגדר כמתקפת הסייבר ששינתה את פני העולם. האיראנים הפכו למומחים לא רק בהגנה בתחום הסייבר, אלא בעיקר בהתקפה. כמו כן, בשנים האחרונות התפרסמו בכלי התקשורת בעולם על התפתחות התחום בקרב חיזבאללה וחמאס.

מנכ"ל Secoz נועם הנדרוקר: "גופים ארגוניים גדולים כבר נערכים ליום זה ומבצעים מהלכים לצמצום פגיעה בהם. ארגונים קטנים יותר מוצאים את עצמם חסרי אונים מאחר ואין להם את המשאבים הדרושים כדי להבין ולממש את ההגנה הנדרשת. אני מקווה שצוות ההאקרים שלנו לא יעבוד קשה מדיי, בדיוק כשם שלא עבד קשה מדיי בשנים הקודמות, אבל באבטחת מידע והגנת סייבר, מילת המפתח היא הערכות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"ארגונים קטנים מוצאים את עצמם חסרי אונים"

ב-Secoz, חברת ייעוץ בתחום ניהול סיכונים באבטחת מידע, מדגישים כי חשוב להבין שגם בתוך אירועים קטנים ומציקים שעל פניו לא יוצרים נזק, יכולים "להתחבא" אירועים מורכבים יותר שייכנסו לפעולה בעיתוי אחר לגמרי. לפיכך, לדבריהם, יש להתייחס לאיומי "אנונימוס" ברצינות ולוודא שכל התוכנות מעודכנות, שהורדו טלאי אבטחה מעודכנים, שתוכנות ההגנה פועלות באופן תקין וככלל, שהעובדים מכירים את כללי הבסיס ואינם פותחים קבצים או לינקים נשלחו ממקורות לא מזוהים ושלא מעבירים סיסמאות בטפסים ייעודיים.

"גופים ארגוניים גדולים כבר נערכים ליום זה ומבצעים מהלכים לצמצום פגיעה בהם. ארגונים קטנים יותר מוצאים את עצמם חסרי אונים מאחר שאין להם את המשאבים הדרושים כדי להבין ולממש את ההגנה הנדרשת", אמר מנכ"ל Secoz נועם הנדרוקר. "אני מקווה שצוות ההאקרים שלנו לא יעבוד קשה מדי, בדיוק כשם שלא עבד קשה מדי בשנים הקודמות, אבל באבטחת מידע והגנת סייבר, מילת המפתח היא היערכות".

(עדכון ראשון: 23:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully