וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטיו של קצב יערערו: "השתעבדו להלכי רוח מבחוץ"

עו"ד ציון אמיר ביקר בחריפות את החלטת ועדת השחרורים. לדבריו, הנשיא לשעבר הגיב "בכאב גדול וחזר לתאו". אודליה כרמון, עדה מרכזית בפרשת קצב: "הוחזר האמון הציבורי של נשים ונפגעות תקיפה מינית במערכת אכיפת החוק". אחרים במערכת הפוליטית בירכו גם הם

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

עורך הדין ציון אמיר, המייצג את הנשיא לשעבר שהורשע באונס, משה קצב, מסר היום (שלישי) בתגובה להחלטת ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר (שב"ס) לדחות את בקשתו לקיצור העונש, והבהיר כי יערער עליה. "צר לי עד מאוד שהחברה שלנו, על כל מקבלי החלטות שלה, השתעבדה להלכי רוח שמנשבים בחוץ ומביאים לקבלת החלטות מהסוג הזה", טען עו"ד אמיר. "נבחן את ההחלטה, נקרא אותה וכמובן נערער על החלטת ועדת השחרורים".

"אנחנו שומעים קולות של בכירי הפרקליטות בכנס לשכת עורכי הדין באילת, 'מה זה אמון הציבור?' ומתי מותר להביע ביקורת ומתי לא, שמענו את פרקליט המדינה מדבר מתי יש סכנה לדמוקרטיה הישראלית, ואני באמת חושב שהחלטות שיפוטיות שמושפעות ממה שקורה בחוץ זה דבר חמור מאוד", הוסיף אמיר. "פוליטיקאים שמרשים לעצמם להתערב בעבודת מקבלי ההחלטות זה דבר חמור מאוד, ופוליטיקאים ששולחים מכתבים לוועדת השחרורים להביע עמדתם ולהלך אימים, זה חמור".

"כמו שאפשר להעלות על הדעת, אדם רוצה לחזור לביתו ולמשפחתו אחרי שנים ארוכות בכלא", הוסיף אמיר. לדבריו, הנשיא לשעבר הגיב "בכאב גדול וחזר לתאו" עם קבלת ההחלטה. הוא הוסיף כי "הציבור יחליט אם ההחלטה צודקת".

עוד בוואלה! NEWS:
"האסיר תופס עצמו כקורבן": נדחתה בקשת הנשיא לשעבר קצב לשחרור מוקדם
בדרך לדיון שלישי: ההכרעה על קיצור עונשו של קצב נדחתה ליום רביעי
ההחלטה על שחרור הנשיא לשעבר נדחתה; קצב דמע ואמר: "לא פגעתי באיש"

עורכי הדין של משה קצב ציון אמיר ויהושע רזניק בכניסה לכלא מעשיהו דיון בהמשך מאסרו של קצב. מגד גוזני
עורכי דינו של קצב, היום מחוץ לוועדת השחרורים/מגד גוזני

פרקליט נוסף של קצב, עו"ד יהושע רזניק, מסר: "אני חושב שההחלטה גוררת כמה שאלות משפטיות כבדי משקל שאלות חוקתיות של זכות אדם. ההחלטה הזו היא שאלה של 'אם תשנה גישתך אנחנו נשנה את גישתנו'. יש פה לחץ לא ראוי, לא נכון, לא הוגן. אדם רשאי להחזיק בדעתו שאינו ביצע עבירות".

עו"ד דוד מנע, מקורבו של קצב, מסר לאולפן וואלה! NEWS בעקבות ההודעה של ועדת השחרורים כי "צריך להתייחס אליו כמו לכל אסיר. החלטה אכזרית".

מנגד, בירכה על ההחלטה אודליה כרמון, אשת תקשורת ועדה מרכזית בפרשת קצב. "אני מעריכה ומוקירה את ההחלטה של חברי הוועדה גם באופן אישי, גם על הרוגע האישי שהעניקו לי גם על ההבחנה המדויקת של אופיו של עבריין המין הסדרתי וגם על החזרת האמון הציבורי של נשים ונפגעות תקיפה מינית במערכת אכיפת החוק".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אנשי ציבור אינם מעל החוק ויש לדקדק איתם כחוט השערה"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שהיתה עדת תביעה במשפט קצב לאחר שליוותה חלק מהנפגעות, בירכה על ההחלטה. לדבריה, "זהו מסר חשוב ביותר לנפגעותיו של קצב ולנפגעות תקיפה מינית בכלל, ומעיד על כך שהועדה זיהתה היטב את השינוי הדרמטי המתרחש בימים אלה, ובו הקורבנות אוזרות עוז ופועלות להוצאת הצדק לאור. גם המסר של שוויון בפני החוק הוא חשוב כשלעצמו וכל בר דעת יודע כי עברייני מין מן השורה אינם זוכים לפריבילגיות אם לא הכירו בחומרת מעשיהם ואף אם לא קבלו טיפול שיקומי".

בכנס לשכת עורכי הדין באילת, התייחס שר האוצר משה כחלון לשחרור: "פעם אחת אומרים שיש איזה חוק מסוים שאם אתה מתנהג טוב - אתה זכאי. כאיש ציבור אני מכבד את החלטת הוועדה אבל משהו שם הייתי בודק. יש פרמטרים, אם אדם עומד בתנאים אז צריך להשתחרר, אבל אני מכבד את החלטת הוועדה".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, מסרה: "אני מברכת את החלטת הוועדה שלא לשחרר את משה קצב. אדם שלא הביע מעולם חרטה על מעשיו החמורים וללא בושה ירד לחיי המתלוננות נגדו, לא ראוי לשום הקלה בעונשו. בית המשפט גזר את דינו ואין שום קיצורי דרך. מעבר לכך, משה קצב נכנס לכלא כאישיות ציבורית ובהחלטה יש אמירה ציבורית ברורה - אנשי ציבור אינם מעל החוק ויש לדקדק איתם כחוט השערה".

יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומא-סלימאן, טענה כי "אין להקל ראש בענישה ובמיצוי הדין עם אדם אשר לאורך כל חייו הציבוריים השתמש במעמדו ובסמכו בכדי להטריד מינית ולאנוס נשים". לדבריה, "קצב לא הביע שום חרטה על מעשיו, לא הפנים את חומרת פשעיו, לא עבר שיקום ואינו מודה בכלל באשמתו. גרוע מכל, קצב ממשיך להשתמש בקשרים שלו בכדי להתנער מכל אחריות ועוד לקבל פרס על זה".

"על משרד המשפטים והרשויות הרלוונטיות להבין שמסר כזה פוגע קשות בנשים שעושות את הצעד האמיץ ומתלוננות", הוסיפה. "אין שום ועדת שחרורים שיכולה לנכות שליש מכאבן של הנשים שקצב פגע בהן. אני מברכת על החלטת ועדת השחרורים שמביעה הבנה לחשיבות של הודאת הפושע במעשים שלו והבעת חרטה עליהם. זה הוא מסר ברור לחברה שמערכת המשפט על כלל רבדיה לא תסבול שום זלזול בפשעים נגד נשים ובמיוחד כשהפושע הוא אישיות ציבורית בכירה".

עאידה תומא במסיבת עיתונאים של הרשימה המשותפת, תל אביב. פברואר 2015. דרור עינב
"קצב ממשיך להשתמש בקשרים שלו בכדי להתנער מכל אחריות". תומא-סלימאן/דרור עינב

חברות הכנסת של מרצ, זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג, טענו בהודעה משותפת כי "זוהי החלטה טובה וחשובה של ועדת השחרורים, שמהווה ניצחון גדול במאבק שלנו, צעד נוסף במהפכה הגדולה שתשים סוף לעידן בו גופן, נפשן ועתידן של נשים הם הפקר". על פי ההודעה, "קורבנות הפשעים המיניים של קצב ישלמו לנצח את מחיר המעשים שלו, ואת המחיר החברתי שנאלצות לשלם אלו שמעזות לצאת נגד גבר חזק ומקושר. שום דבר לא יקצר את 'עונשן'. טוב שמערכת המשפט החליטה שלא לקצר את שלו".

חברות הכנסת הוסיפו: "אסור לוועדה להסתפק בבחינת רמת המסוכנות ופוטנציאל השיקום של קצב, אלא שהיא חייבת לקחת בחשבון גם את המסר הציבורי שייצא מההחלטה שלה. אנחנו מברכות על כך שעמדתנו התקבלה, ובעיקר על המסר ששלחה היום ועדת השחרורים לכל מי שמעלה על דעתו להשתמש בכוח שלו כדי להטריד, לגעת, להשפיל ולאנוס".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ'. ראובן קסטרו
"הקורבנות אוזרות עוז ופועלות להוצאת הצדק לאור". יחימוביץ'/ראובן קסטרו

יו"ר נעמת, גליה וולוך, מסרה כי היא "מעריכה מאוד את ועדת השחרורים, שהייתה קשובה לרחשי הלב של הציבור והבינה ששחרור קצב יפגע פגיעה חסרת תקנה באמון הציבור ובמערכת הצדק. יכול להיות שאם קצב יישב בכלא עוד שנתיים הוא יפנים את חומרת מעשיו ויואיל להתנצל בפני קורבנותיו ובפני הציבור כולו על הקלון שהטיל על כולנו". לדבריה, "קצב אינו הקורבן כאן ומקוממת המחשבה שכך הוא תופס עצמו. אני מקווה שההחלטה שהתקבלה היום נותנת תקווה לקורבנותיו ובכלל לנפגעות תקיפה מינית".

יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת, הוסיפה: "אנו מחזקות את ידי ועדת השחרורים, על ההחלטה המתבקשת לא לקצוב את עונשו של האנס המורשע, משה קצב. בעת הזו אנו קוראות לשרת המשפטים לפעול בחקיקה להוספת קריטריונים ייחודיים כתנאי לשחרור מוקדם של אסירי אלימות ועבירות מין: חומרת הנזק לקורבנות, לקיחת אחריות, חרטה ושיקום טיפולי, אשר חייבים להוות תנאי הכרחי לדיון בשחרור".

"האפשרות שנשיא המדינה לשעבר היה משוחרר, היא בלתי נסבלת כלפי מאות אלפי קורבנות תקיפה מינית אשר סובלות כל חייהן מבלי שמנוכה שליש או אפילו שעה מהסבל המלווה אותן מרגע האונס", הבהירה אשרת. "כשאזרח מספר אחד מורשע בביצוע עבירות מין כה חמורות, הוא הופך לאנס מספר אחד, ושחרורו היה בבחינת מעילה באמון הציבור במערכות החוק".

(עדכון ראשון: 12:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully