וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך טלגרם? כך עובדת מערכת ההצפנה החדשה של WhatsApp

6.4.2016 / 11:43

אפליקציית הצ'אט הפופולרית מיישרת קו עם המתחרה, ומציגה מערכת הצפנה – שתגן גם על שיחות קוליות וצ'אטים קבוצתיים. בחברה מסרו: "שמחים לעשות את חלקנו בשמירה על המידע של אנשים מחוץ להישג ידם של פושעי סייבר". אז מה אתם צריכים לעשות בשביל להפעיל את ההצפנה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה הזאת הופיעה אצלכם? אתם לא לבד/מערכת וואלה!, צילום מסך

תמיד רציתם לחלוק סודות מדינה עם החברים בוואטסאפ בקבוצת "לא תאמינו מי רצח את תאיר ראדה אבל הפעם באמת" אבל לא עשיתם את זה כי פחדתם שהמידע ייפול לידיים הלא נכונות? יש לנו חדשות טובות בשבילכם. אתמול נודע כי בגרסתה המעודכנת מציעה פלטפורמת הצ'אט הפופולרית הצפנה מלאה, ונראה כי העדכון הספיק להגיע עד כה גם למרבית המשתמשים הישראלים.

משמעות ההצפנה היא שכל התוכן שתעבירו באמצעות השירות, כולל קבצי מדיה, יישאר לעיניכם בלבד, ולא ניתן יהיה ליירטו על ידי צד שלישי - כולל רשויות החוק וכן חברת WhatsApp עצמה.

טלגרם. טלגרם, צילום מסך
לעומת המתחרה טלגרם, כל השיחות מוצפנות ואין צורך לפתוח "שיחה סודית"/צילום מסך, טלגרם

משתמשים שדגלו בפרטיותם מעל שימושיות נעזרו עד היום באפליקציות מתחרות דוגמת טלגרם, אך כעת נראה שמתחרים אלו צפויים לספוג ירידה בפעילות, עם יישור הקו מצד וואטסאפ, שתאפשר גם הצפנת שיחות קוליות וצ'אטים קבוצתיים, לאחר שמפתחיה עמלו זמן רב על הצפנת המערכת.

אנחנו עובדים בשנתיים האחרונות במטרה לתת לאנשים אבטחה טובה לשיחותיהם", מסר יאן קום, מייסד שותף ב-WhatsApp, "מגיע לאנשים ביטחון, זה מאפשר לנו להתחבר למי שאנו אוהבים. זה נותן לנו את הביטחון לומר את שעל דעתנו. זה מאפשר לנו לחלוק מידע רגיש עם קולגות, חברים ואחרים. אנו שמחים לעשות את חלקנו בשמירה על המידע של אנשים מחוץ להישג ידם של האקרים ופושעי סייבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אז איך זה עובד?

בשביל לאפשר את השימוש במערכת החדשה, יש צורך לעשות שדרוג לגרסה האחרונה של התוכנה דרך Google Play או האפסטור של אפל. כעת, לפני שתשלחו הודעות, תראו בהתחלה את ההודעה "Messeges you send to this chat and calls are now secured with end-to-end encryption" (או בעברית: "כעת ההודעות שהינך שולחת/ת בצ'אט זה והשיחות שהינך מבצע/ת מאובטחות עם הצפנה מקצה לקצה"). לחיצה על אותה הודעה תאפשר לכם גם לאמת את אמינות ההצפנה, באמצעות סריקת קוד QR (פונקציה שמשתמשים רבים מציינים שמובילה לעמוד שגיאה בג'יבריש).

האפליקציה נעזרת בפרוטוקול Signal, השומר על התכנים מאובטחים לאורך זמן, בלי הצורך ליצור "סשן" מאובטח חדש עד שיקרה אירוע חיצוני כמו החלפת מכשיר או התקנה מחדשה של האפליקציה.

הפרוטוקול עושה שימוש בקוד הודעה משתנה לכל מסר (Messege Key), שבלעדיו לא ניתן לשחזר את התכנים, כולל קבצים מצורפים, דבר שתיאורטית יכול גם לגרום לעיכוב מסוים בשליחת ההודעות והגעתן ליעד בפועל. יכולת האבטחה החדשה תופעל באופן אוטומטי במידה ואתם מנהלים שיחות מאפליקציה מעודכנת עם משתמש מעודכן גם כן, כך שאין צורך להפעיל צ'ט סודי כמו בטלגרם שהוזכרה קודם.

  • עוד באותו נושא:
  • וואטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully