וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגשתי מושפלת": תיכון שלח בתפוצה רחבה רשימת תלמידים החייבים כסף

6.4.2016 / 0:11

אם לתלמיד ששמו הופיע ברשימה זעמה לנוכח קריאת ההודעה שהופצה לכלל ההורים. "הרגשתי שדורכים על כבודי", סיפרה לוואלה! NEWS. בית הספר התנצל בפניה אך לא מול שאר ההורים. היא לא הסתפקה בכך ואיימה בנקיטת הליכים משפטיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשימת התפוצה שאליה נשלח המייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הורים בתיכון העירוני מקיף קריית חיים גילו לחרדתם בתיבת המייל שלהם הודעה, שנשלחה בתפוצה רחבה, המכילה רשימת תלמידים החייבים כספים למוסד החינוכי. "הרגשתי שדורכים על כבודי", זעמה אם לתלמיד ברשימה לוואלה! NEWS. המקרה אירע לפני כמה שבועות, אז שלח התיכון את המייל שכותרתו "הסדרת יתרת תשלום לבית הספר". רשימת הנמענים להודעה הייתה מפורטת וגלויה לעין כל, וכללה את שמות כל התלמידים החייבים והכיתה שבה הם לומדים.

ההורים ההמומים חשו כי פרטיותם הופרה. "הרגשתי מושפלת", סיפרה. "הייתי בשוק. הייתי נסערת, בכיתי והייתי מעוכה מעלבון. זה משפיל ואגרסיבי". אך היא הוסיפה כי היא "לוקחת נשימה עמוקה ומרימה ראש". האם פנתה לבית הספר בדרישה שיתנצל על שליחת ההודעה. "המייל יצא בתפוצה רחבה מאוד ועל כן אבקש להמציא לי מכתב התנצלות באופן אישי. דבר שני להוציא מייל חדש לכל התפוצה שתוכנו יהיה התנצלות וששמי נכנס לרשימת החייבים בטעות", כתבה האם, שאף איימה בתביעה בגין לשון הרע. האם, בעלת נכות, טוענת כי בית הספר קיבל מלגת סיוע המכסה את התשלומים בשל נכותה ולכן היא בכלל פטורה מהתשלום.

האחראי על הפצת ההודעות בבית הספר התנצל בפני האם. "קבלי נא התנצלותי על שההודעה שנשלחה אלייך כמסרון הופצה גם בהודעה עם רשימת נמענים". הוא הסביר שלא ידע שהמערכת עובדת באופן כזה. "לא כך הוסברו לי הדברים על ידי החברה. זו פעם ראשונה שתשומת לבי הוסבה לכך". האחראי הוסיף: "חשבתי שבשולחי הודעת מסרון רק כזו נשלחת ובאופן אישי ולא גם הודעה במערכת המשוב הרגילה. שוב, אני מתנצל על כך ואפעל למניעת הישנות התקלה".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: רכב פונה פניית פרסה לא חוקית, פוגע ברוכב אופנוע - וגורם למותו
נדחה ערר התביעה הצבאית: החייל יישאר במעצר פתוח בבסיס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב ההתנצלות שנשלח לאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם, שלא הסתפקה במכתב ההתנצלות, פנתה באמצעות הקליניקה למשפט ולמדיניות חינוך באוניברסיטת חיפה לבית הספר ואיימה לנקוט הליכים משפטיים. "מן הדין היה לפרסם באותו פורום שבה נאמר לשון הרע הודעת התנצלות שבה יובהר כי לא היה בפרסום בדבר חוב של הפונה לבית הספר אמת וכי לא היה כל מקום לפרסם ברבים הודעה זו", כתב עו"ד הרן רייכמן, ראש הקליניקה למשפט ומדיניות החינוך. "על אף שבחרתם לא לעשות כן עד כה, מצאנו לנכון להודיעכם כי אנו מאפשרים לכם לפרסם מכתב התנצלות שכזה בתוך כ-14 ימים, טרם נשקול נקיטת הליכים משפטיים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "המקרה אירע בשל טעות אנוש. לא הייתה כוונה לפגוע במשפחה, והטעות דווחה מידית למשרד. בית הספר שלח מכתב התנצלות למשפחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
האם המל"ג, בראשות נפתלי בנט, פוגע במגזר הערבי?. וואלה! מזל טוב
התייחס הסוקר למצוקת הורים שאינם עומדים בתשלומים. שר החינוך נפתלי בנט/וואלה! מזל טוב

בתוך כך, רק הבוקר התייחס שר החינוך נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו למצוקת הורים שאינם עומדים בתשלומים. "אף ילד לא יישאר בבית כשהכיתה יוצאת לטיול... לאחר כניסתי לתפקיד נדהמתי לגלות כי ישנם תלמידים שלא יוצאים לטיול בית ספרי משום שהוריהם לא שילמו... לא יעלה על הדעת שילד יישאר בבית כשהחברים שלו יוצאים לטייל. אי אפשר לדמיין את הפגיעה הנפשית וההשפלה לילד כזה. זה לא יקרה יותר. הנחייתי למשרד ברורה: לא משנה מה, ילד לא יישאר בבית כשהכיתה בטיול. הוא יצא גם אם להוריו אין את הכסף לשלם. זהו תיקון עוול גדול כלפי תלמידים מעוטי יכולת", כתב.

"המקרה הנוכחי מסמן באופן ברור ומובהק כי מערכת החינוך הפכה את המושג 'חינוך חינם' למליצה ואת החינוך הציבורי לכל לחינוך המתנהל כשוק פרוע", אמר עו"ד רייכמן. לדבריו, "המרדף הפרוע אחר תשלומים לרבות כנגד אוכלוסיות מוחלשות תוך הפרת פרטיות ופגיעה בלשון הרע מחייבת מחשבה על שינוי כיוון למערכת החינוך כולה".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully