וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדד החברתי של הח"כים: שמולי במקום הראשון, היכן דורגו ליברמן ולפיד?

5.4.2016 / 19:00

ארגון "המשמר החברתי" פרסם עם תום מושב החורף של הכנסת את סיכום הפעילות החברתית 120 חברי הכנסת. דב חנין מחד"ש, שסיים במקום השלישי, אמר בריאיון באולפן וואלה! NEWS: "אנשים שומעים רק על הדברים הלא נעימים, אך יש הרבה הצבעות שחשובות לחיי האזרחים"

עריכה: ניר חן

מושב החורף של הכנסת הגיע לסיומו בשבוע שעבר, והיום (שלישי) מפרסם ארגון "המשמר החברתי" את סיכום הפעילות החברתית של 120 חברי הכנסת במשכן. מהתוצאות שפורסמו עולה כי חבר הכנסת איציק שמולי מהמחנה הציוני הגיע למקום הראשון במדד החברתי, חבר סיעתו חיליק בר התברג במקום השני, אחריו דב חנין מחד"ש ומיכל רוזין ממרצ. את החמישייה הראשונה סוגר נחמן שי מהמחנה הציוני.

המדד מורכב מניקוד שמעניקים פעילי הארגון לחברי הכנסת בעבור כל הצבעה בעד הצעת חוק חברתית בתחומי הדיור, הכלכלה, הבריאות, הרווחה והתעסוקה, החינוך והדמוקרטיה. לחברי כנסת שמצביעים נגד הצעות בנושאים אלה יורדת נקודה, ובסוף המושב משקללים במשמר החברתי את כלל הנקודות ומפרסמים דו"ח מסכם.

ח"כ שמולי אמר בתגובה לפרסום כי הוא שמח מאוד שנבחר בפעם השנייה לח"כ החברתי ביותר בכנסת. "זו הכרה מאוד מאוד נעימה לעבודה מאוד מאוד קשה בשנה האחרונה. אם יש משהו שאני מאוד מנסה לעשות בכנסת זה להיות הקול של אותם האנשים שהקול שלהם לא נשמע במוקדי קבלת ההחלטות או שאין להם את הכוח להילחם שם. אני שמח שזה זוכה להכרה ולהוקרה ואני כמובן מתחייב להמשיך בדרך הזו. תודה רבה".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על בית המשפט העליון: "אין מוסד שנמצא מעל הביקורת"
המשטרה הרסה את "יער השהידים" שהקימו פלסטינים במזרח ירושלים
דריסת האם והפעוט בתל אביב: חשד שנהגת הגולף חצתה באור אדום

חבר הכנסת איציק שמולי בכנס מפלגת העבודה בתל אביב. ניב אהרונסון
"להיות הקול של האנשים שקולם לא נשמע במוקדי קבלת ההחלטות". שמולי/ניב אהרונסון

שיטת החישוב של המשמר החברתי טומנת בחובה בעיה, שכן היא נותנת מראש עדיפות לחברי האופוזיציה, אשר אינם מחויבים במשמעת קואליציונית, ויכולים להצביע בעד כל הצעה חברתית, במנותק מהשלכותיה התקציביות. לפיכך, נוצר מצב שבוודאי אינו משקף נאמנה את המציאות בשטח, ולפיו הנציגה הראשונה של הקואליציה היא חברת הכנסת מירב בן ארי שהגיעה רק למקום ה-56.

רכז הפעילות בכנסת של המשמר החברתי, חובב ינאי, התייחס לשיטת הניקוד הבעייתית ומסר: "אנחנו מודעים למציאות המורכבת שבה מוטלת על חברי הכנסת מהקואליציה משמעת גורפת, אבל מצפים מנבחרי הקואליציה והאופוזיציה כאחד לפעול לחקיקה שתקטין את אי השוויון והגדלת הסולידריות בחברה הישראלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מירי רגב ופעילי ליכוד באירוע הרמ כוסית לכבוד פסח. יותם רונן
השרה הכי פחות חברתית. מירי רגב/יותם רונן

עוד עולה מהדו"ח של המשמר החברתי, כי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הוא חבר הכנסת הכי פחות חברתי באופוזיציה, לאחר שהשתתף רק ב-9% מההצבעות בנושאים חברתיים והגיע למקום ה-63 מבין חברי הכנסת. גם חברו החדש של ליברמן, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, זוכה לציון נמוך מאוד. הוא הגיע רק למקום ה-57 מבין חברי הכנסת, עם השתתפות ב-17% מההצבעות בנושאים חברתיים.

בממשלה, השרים שזכו לציונים הגבוהים ביותר הם גילה גמליאל, יובל שטייניץ ואריה דרעי. במשמר החברתי ציינו כי דרעי הצביע בעד כמה הצעות חוק שחברי כנסת אחרים מהקואליציה לא תמכו בהן, כמו ההצעה להחיל על הבנקים וחברות הביטוח את חוק הגנת הצרכן. לתחתית הרשימה הגיעו השרה מירי רגב, וסגני השרים ירון מזוז ואיוב קרא.

ח"כ דב חנין, ח"כ נחמן שי, אולפן וואלה!  NEWS . 5 באפריל 2016. ראובן קסטרו
חנין, שי וינאי באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

בריאיון באולפן וואלה! NEWS אמר ח"כ חנין, כי הוא לא מופתע מסיומו במקום השלישי. "זה משקף את העבודה בכנסת. אני מנסה להמשיך את דרכה של חברת מפלגתי ח"כ לשעבר תמר גוז'נסקי, שהייתה מצטיינת החקיקה החברתית בכנסת". חנין ביקש להחמיא לאנשי "המשמר החברתי". "הם עושים שירות מאוד חשוב לציבור. מה אנשים יודעים על הכנסת? שומעים על צעקות, ריבים לא נעימים, חברי כנסת שמסתבכים בפרשיות לא נעימות ואלה תמיד זוכים לכותרת. בכנסת יש הרבה פעילות וההצבעות מאוד חשובות לחייהם של אזרחי ישראל".

ח"כ שי, שהגיע למקום החמישי, נשאל מדוע לא שומעים מספיק על חברי כנסת שמקדמים חקיקה חברתית, והשיב שאי אפשר להתנהל בלי לדאוג לחשיפה תקשורתית. "צריך למנף צעדים כדי שהציבור יבין שאנחנו מממשים את השליחות שלנו". גם הוא לא הוכה בהלם מבחירתו. "אני נמצא במפלגה חברתית ואני נוקט בקו חברתי כי ישראל חייבת לעבור שינוי חברתי עמוק. המחאה של 2011 התאדתה והיא הייתה מוצדקת ועכשיו היא מוצדקת אפילו יותר. אנחנו צריכים לתרגם את זה למונחים מעשיים, הבעיה היא שיש לנו ממשלה אנטי-חברתית, ואיתם קשה לריב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully