וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קציני כיבוי על המועמד לנציב שחנה בחניית נכים: "עלול לפגוע במינוי"

4.4.2016 / 20:20

לאחר שתועד טפסר-בכיר משה סויסה, המועמד המוביל לתפקיד נציב הכבאות, חונה בחניית נכים, נשמעו במערך קריאות לפיהן הוא לא ראוי לתפקיד בשל זלזולו בחוק. "זה נכון שהוא לקח אחריות, אבל הוא לא היה צריך להגיע לזה מלכתחילה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הטיימינג של העבירה גרוע מאוד". סויסה נכנס למכוניתו, החונה בחניית הנכים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סערה במערך כיבוי האש: בעקבות התקרית שבה תועד המועמד המוביל לתפקיד הנציב, מפקד מחוז דרום, טפסר-בכיר משה סויסה, חונה בחניית נכים בירושלים – נשמעו אתמול (ראשון) קריאות במערך הכיבוי לפיהן הוא אינו ראוי לתפקיד בשל התנהגותו המזלזלת כלפי החוק העירוני. המקרה הפך לשיחת היום במסדרונות נציבות כיבוי האש, ועל אף שפרסם הודעת התנצלות זמן קצר לאחר מכן, ציינו קצינים בכירים כי לא היה צריך להגיע למצב כזה מלכתחילה וכי ייתכן שהתקרית תפגע במינויו.

"זה מראה על זלזול אמיתי כלפי החוק", אמר קצין במערך הכיבוי. "חבל מאוד שהוא לא התנהל כמו שצריך". קצין אחר התייחס לעובדה שסויסה לקח אחריות, התנצל והודיע על תשלום קנס לעיריית ירושלים, ואמר: "זה נכון שהוא לקח אחריות והתנצל, אבל הוא לא היה צריך להגיע לזה".

סויסה הוא המועמד המוביל לרשת את תפקידו של הנציב הנוכחי, שחר איילון. "זה נכון שהעבירה שהוא עשה היא שולית יחסית", אמר גורם במערך הכיבוי המעורה בפרטים. "אבל הטיימינג של העבירה הוא גרוע מאוד, בעיקר כיוון שממש בקרוב צפוי השר לביטחון פנים לבחור נציב חדש, וסויסה היה מועמד כמעט יחיד. זה עלול לפגוע במינוי שלו".

עוד בוואלה! NEWS:
"לא העזו להתעסק איתו": 26 שנות מאסר וכמיליון שקל קנס ל"סנדק של אילת"
לאחר שישן מחוץ לקריה ולבקו"ם: צה"ל אישר לעולה מצרפת להתגייס
"הוא ברח, תגיעו מהר אחותי גוססת": השיחה של שירי סובול למוקד 100

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התנצל על הטעות - אך ייתכן שזה מאוחר מדי. מכוניתו של סויסה בחניית הנכים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רכבו של סויסה תועד בעת שהגיע למלון "דן" בבירה, הממוקם על הגבעה הצרפתית, וחנה בחניה האסורה. כעבור חצי שעה הוא שב למכונית ונסע מן המקום. הקצין הבכיר אישר את הפרטים לוואלה! NEWS, התנצל על הדברים ואף אמר כי יבקש לשלם על מעשיו. "החניתי את הרכב לפרק זמן של שלוש דקות. אני מתנצל על הטעות שעשיתי, וברגע זה פונה לגורמים המקובלים בעיריית ירושלים על מנת לשאת בקנס בדוח בגין עבירה זו", אמר. "אני מתנצל שוב על החנייה האסורה, ולא אעשה זאת שוב".

במהלך כהונתו של רב-טפסר אילון, נשמעה עליו ביקורת נוקבת מצד בכירים במערך הכבאות. לטענת גורמים בכיבוי, המינוי של איילון לתפקיד הנציב התעלם מן הצרכים המרכזיים במערך, מאחר שהגיע מהמשטרה ולא מהארגון. אחד האירועים הבעייתיים הבולטים של איילון, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, היה הנאום שנשא במהלך טקס סיום מפקדי צוותים אשתקד. "אתם מיותרים, מבחינה סטטיסטית, אתם לא מורידים את מספר ההרוגים בשנה", אמר אז למפקדים החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully