וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף סיכול ההברחה הימית: הוגדל מרחב הדיג ברצועת עזה

3.4.2016 / 16:30

גורמים בצה"ל טוענים כי הצעד, הראשון מסוגו מאז 2005, מגיע יממה לאחר סיכול הברחה ממצרים, ועשוי להפחית באופן משמעותי את החיכוך בין הצדדים. הם שוללים על הסף את הטענות כי התקדמות המו"מ עם טורקיה הוא שהוביל למהלך

דייגים פלסטינים מול חופי עזה, פברואר 2015. AP
מרחב הדיג יגדל בשלושה מיילים. דייגים מול חופי הרצועה/AP

מתאם הפעולות בשטחים העביר הבוקר (חמישי) הודעה לאגודת הדייגים הפלסטינים, לפיה מרחב הדיג יוגדל משישה מיילים לתשעה לקראת עונת הדיג – לראשונה מאז 2005. זאת, על אף ניסיון ההברחה ממצרים לרצועה שסוכל אתמול בידי חיל הים. לוואלה! NEWS נודע כי ההחלטה מגיעה בעקבות המלצה של מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, לפיה הדבר ימנע חיכוך בזירה הימית מול חופי הרצועה.

מדי שנה מתגברים אירועי הירי לעבר כלי שיט פלסטינים במהלך עונת הדיג, כתוצאה מחריגות הסגר הימי. זאת, בשל העובדה שהדייגים שואפים להגיע אל קצוות הגבול כדי לדוג כמויות גדולות ואיכותיות יותר.

גורמים בצה"ל דחו על הסף טענות לפיהן ההרחבה באה בעקבות התקדמות במו"מ מול טורקיה, שדורשת הקלות בסגר המוטל על הרצועה. עוד אמרו הגורמים כי על אף הקושי לאבטח מרחב גדול יותר, ההחלטה עשויה לאורך זמן להפחית באופן משמעותי את רמת החיכוך בין הצדדים.

עוד בוואלה! NEWS:
סוכלה הברחה דרך הים: צה"ל הטביע סירה שחצתה ממצרים לרצועה
חמאס הציג לראשונה את האזרחים הנמצאים בעזה: "נתניהו משקר"
חרף הזליגה לחמאס: ישראל מעלה את כמות חומרי הבנייה המועברים לעזה

סטי"ל חיל הים, ספטמבר 2015. דובר צה"ל
הצעד ימומש כל עוד לא ינוצל לרעה להברחות. ספינת חיל הים/דובר צה"ל

לפי הודעת מתאם הפעולות בשטחים, ההרחבה צפויה להוסיף כ-400 אלף שקלים לשווי היקף הפעילות של ענף הדגה בעזה, שיתווספו לשווי הנוכחי הועמד על שישה מיליון שקלים. כמו כן הובהר כי הצעד ימומש בהתאם לכיבוד ההסכמות, וכל עוד לא ינוצל לרעה להברחות ולחריגות מהטווחים שסוכמו.

יצוין כי הבוקר בוצע ירי הרתעתי של חיל הים לעבר כלי שיט פלסטיני שחרג מהאזור המותר לדיג מול חופי רצועת עזה. לא דווח על נפגעים או על נזק. ביום שבת, כאמור, חיל הים סיכל הברחה והטביע סירה שעליה שקים חשודים. הלוחמים ירו אש ממוקדת לעבר כלי השיט לאחר שהבחינו כי החשודים שהיו עליו השליכו את השקים לים וקפצו למים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully